Два цвята: Червено
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Два цвята: Червено

Цветът Race Red е специално разработен за Fiesta Red Edition

Два цвята: Червено

Ford Fiesta Red Edition съблъзнява с визия и динамика

Георги Пауновски
1892 прочитания

Цветът Race Red е специално разработен за Fiesta Red Edition

© Георги Пауновски


Един от най-продаваните автомобили в Европа през последните години – Ford Fiesta, се приближава към своето пето поколение, но от компанията откриха вариант да привлекат нови клиентски групи към актуалната генерация, като лансираха две негови специални серии. Red Edition и Black Edition са на разположение само за тривратите версии на модела и са базирани на модификацията Sport.

Това ще рече, че разполагат със заден спойлер, по-различна предна броня и прагове, дифузьор под задната броня, нископрофилни гуми и т.н. В допълнение колите от серията Red Edition, каквато беше и тестовата, се отличават по запазения за тях червен цвят Race Red, черните покрив, капачки на огледалата, радиаторна решетка, джанти и зони около фаровете за мъгла.

В салона спортната атмосфера се предава от алуминиевите педали, червените акценти, дълбоките предни седалки с отлична странична опора, червения шев на кожения волан и маншона на ръчната спирачка и т.н.

Превъзхожда Bugatti Veyron

Fiesta Red Edition се задвижва от 1.0-литров EcoBoost 3-цилиндров бензинов мотор, печелил три години поред титлата "Световен двигател на годината". Тестовият автомобил ползваше неговата версия със 140 конски сили, но специалната Fiesta може да се поръча и с такъв със 125 к.с. При разлика в цената от 600 лева определено за препоръчване е по-мощната модификация.

Любопитна подробност е, че с извадените 140 конски сили от литър работен обем Fiesta превъзхожда суперавтомобила Bugatti Veyron, при който това съотношение е 125 к.с. на литър.

Още с първото подаване на газ червената Fiesta си спечелва симпатиите ми. Автомобилът е изключително пъргав, не само при старт, като достига 100 км/ч от място за девет секунди, но и при нужда от доускорение. Механичната скоростна кутия пасва отлично на спортния характер на колата, като на втора оборотомерът влиза в червената зона чак при 100 км/ч, а на трета автомобилът се ускорява до 140 км/ч. В същото време пикът на въртящия момент от 210 Нм идва още при 1400 об./мин., което дава възможност при спокойно каране да превключвате рано като при дизел.

За магистрала и планинско

Предавките на трансмисията са само пет, което е причината при поддържане на максимално разрешената за магистрала скорост, оборотите да са около 4000 в минута. Изненадващо обаче това не е съпроводено с неприятно бучене откъм мотора. Всъщност обезшумяването е една от най-приятните изненади във Fiesta. Макар да е в свои води и на магистралата, червената Fiesta разкрива потенциала си най-добре на път с редуване на прави и завои.

Там пъргавината на колата се усеща най-добре, а прецизното кормилно управление и стегнатото окачване позволяват отличен контрол и поддържане на изненадващо висока скорост. Спирачките работят безупречно, а дори при сериозно настъпване на газта разходът на гориво в рамките на теста беше под 7 л/100 км, и то при неразработен мотор.

Ако трябва да обобщя, Ford Fiesta Red Edition e много приятен палав спортен автомобил, който при това вози учудващо комфортно. Макар да е популярен модел, в специалното си изпълнение колата привлича погледите. Плюс това говорим за пълноценен четириместен автомобил с един от най-щедрите багажни обеми в сегмента. В допълнение, със стартовата си цена от 31 300 лева Fiesta Red Edition e и приятно достъпна.

Фотограф: Капитал

Един от най-продаваните автомобили в Европа през последните години – Ford Fiesta, се приближава към своето пето поколение, но от компанията откриха вариант да привлекат нови клиентски групи към актуалната генерация, като лансираха две негови специални серии. Red Edition и Black Edition са на разположение само за тривратите версии на модела и са базирани на модификацията Sport.

Това ще рече, че разполагат със заден спойлер, по-различна предна броня и прагове, дифузьор под задната броня, нископрофилни гуми и т.н. В допълнение колите от серията Red Edition, каквато беше и тестовата, се отличават по запазения за тях червен цвят Race Red, черните покрив, капачки на огледалата, радиаторна решетка, джанти и зони около фаровете за мъгла.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK