С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 дек 2015, 18:47, 9318 прочитания

Българите купуват най-често онлайн дрехи и обувки

Въпреки ръста на електронната търговия 40% от потребителите предпочитат наложения платеж

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българските потребители най-често купуват онлайн дрехи и обувки, като близо две трети (60%) пазаруват такива стоки в интернет. Сред най-предпочитаните за интернет покупки стоки и услуги са още различните видове техника (40%) и резервациите за почивка (39%). Това показват резултатите от проучване за електронната търговия в България, проведено по поръчка на Visa Европа от "Ноема". Една четвърт от участниците в анкетата посочват, че правят резервациите за почивката си единствено онлайн.

По данни на Visa Европа, делът на електронната търговия в страната все още е сравнително нисък – около 2.45% от общия обем на търговията, но расте бързо, като очакванията са в следващите пет години да достигне 6%. През миналата година ръстът на онлайн плащанията в България беше с около 40%, като те представляват около 25% от всички плащания, припомня Красимира Райчева, която е мениджър на Visa Европа за България.


Кой какво купува

Проучването на нагласите на българските потребители към онлайн плащанията показва, че дамите най-често купуват онлайн дрехи и обувки (69%), докато 67% от мъжете пазаруват техника в интернет. Различията между половете си личат и при предпочитанията на стоките и услугите, които потребителите купуват единствено онлайн – при резервациите за почивки, които са най-предпочитаната група в тази категория, делът на мъжете, които плащат за тях онлайн, е 17% в сравнение с 26% за жените. Значително по-голяма част от мъжете обаче плащат единствено онлайн битовите си сметки – 19%, докато това правят само 12% от жените.

И в София, и в останалата част от страната дрехите и обувките, почивката и техниката са най-предпочитаните за пазаруване онлайн стоки и услуги. Доста по-рядко, oсобено извън столицата, българите купуват в интернет билети за концерти и детски продукти например. За сметка на това пък 17% от потребителите извън София плащат за битови услуги онлайн, при само 10% за столицата.



Откъде и как се пазарува

Въпреки положителното развитие на електронната търговия значителна част от потребителите все още предпочитат да платят в брой – чрез наложен платеж (40%) или на касите на easypay (18%), закупените от тях през интернет стоки. Тази тенденция е особено изразена при жените, от които 43% посочват, че най-често плащат онлайн покупките си чрез наложен платеж, а 21% – чрез easypay. Въпреки това в огромната си част анкетираните потребители смятат, че онлайн плащанията са удобни, лесни и пестят време (по 99%), като оценяват положително и това, че при тях не се изисква лично посещение при търговеца и може да се плаща по всяко време (по 98%). Почти всички потребители (93%) отчитат като предимство и възможността, която електронните плащания им дават, да следят разходите си. Отделно от това, 17% от участвалите в проучването посочват, че ако сайтът, от който пазаруват, не предлага възможност за онлайн разплащане с карта, биха се отказали от покупката.

По отношение на предпочитаните онлайн търговци, близо половината (45%) от потребителите посочват, че най-често пазаруват от сайтове на различни по големина български марки. На интерес се радват и големите чуждестранни търговци (21%), както и сайтовете за групово пазаруване (20%). Близо две трети от българите посочват като съществен фактор при избора на сайт за онлайн пазаруване наличието на възможност за безплатна доставка (63%) и продуктовото разнообразие (60%). Почти половината (42%) отбелязват като важен фактор и предоставяните от онлайн търговеца гаранции за сигурността на плащанията и за защита на личните данни (42%), показва още проучването.
Онлайн мода

Над половината (53%) от българките, които пазаруват модни стоки и услуги в интернет, предпочитат да правят това вечер след работа, а около една четвърт (26%) избират почивните дни за онлайн покупки. Това показват резултатите от онлайн анкета на MasterCard. В основната си част (51%) дамите пазаруват в интернет през лаптопите си, като една трета от тях използват настолен компютър, а 16% правят покупките си през мобилен телефон или други "умни" устройства. Най-често купуваните през интернет от жените модни стоки са дрехи (29%), чанти и аксесоари (20%) и обувки (11%).

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6% Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6%

Потребителите са все по-сигурни във финансите си, но не са готови да харчат свободно, сочат проучвания на компанията

12 юни 2019, 3081 прочитания

Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики

Компаниите залагат все повече на безопасността и ефективното изпозлване на ресурсите

31 яну 2019, 2843 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Стоки и продажби" Затваряне
Нови мотори и задвижване 4Х4 за Ford Mondeo в България

Дебют и за хибридната версия на модела

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие