Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 дек 2015, 18:47, 10158 прочитания

Българите купуват най-често онлайн дрехи и обувки

Въпреки ръста на електронната търговия 40% от потребителите предпочитат наложения платеж

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българските потребители най-често купуват онлайн дрехи и обувки, като близо две трети (60%) пазаруват такива стоки в интернет. Сред най-предпочитаните за интернет покупки стоки и услуги са още различните видове техника (40%) и резервациите за почивка (39%). Това показват резултатите от проучване за електронната търговия в България, проведено по поръчка на Visa Европа от "Ноема". Една четвърт от участниците в анкетата посочват, че правят резервациите за почивката си единствено онлайн.

По данни на Visa Европа, делът на електронната търговия в страната все още е сравнително нисък – около 2.45% от общия обем на търговията, но расте бързо, като очакванията са в следващите пет години да достигне 6%. През миналата година ръстът на онлайн плащанията в България беше с около 40%, като те представляват около 25% от всички плащания, припомня Красимира Райчева, която е мениджър на Visa Европа за България.


Кой какво купува

Проучването на нагласите на българските потребители към онлайн плащанията показва, че дамите най-често купуват онлайн дрехи и обувки (69%), докато 67% от мъжете пазаруват техника в интернет. Различията между половете си личат и при предпочитанията на стоките и услугите, които потребителите купуват единствено онлайн – при резервациите за почивки, които са най-предпочитаната група в тази категория, делът на мъжете, които плащат за тях онлайн, е 17% в сравнение с 26% за жените. Значително по-голяма част от мъжете обаче плащат единствено онлайн битовите си сметки – 19%, докато това правят само 12% от жените.

И в София, и в останалата част от страната дрехите и обувките, почивката и техниката са най-предпочитаните за пазаруване онлайн стоки и услуги. Доста по-рядко, oсобено извън столицата, българите купуват в интернет билети за концерти и детски продукти например. За сметка на това пък 17% от потребителите извън София плащат за битови услуги онлайн, при само 10% за столицата.



Откъде и как се пазарува

Въпреки положителното развитие на електронната търговия значителна част от потребителите все още предпочитат да платят в брой – чрез наложен платеж (40%) или на касите на easypay (18%), закупените от тях през интернет стоки. Тази тенденция е особено изразена при жените, от които 43% посочват, че най-често плащат онлайн покупките си чрез наложен платеж, а 21% – чрез easypay. Въпреки това в огромната си част анкетираните потребители смятат, че онлайн плащанията са удобни, лесни и пестят време (по 99%), като оценяват положително и това, че при тях не се изисква лично посещение при търговеца и може да се плаща по всяко време (по 98%). Почти всички потребители (93%) отчитат като предимство и възможността, която електронните плащания им дават, да следят разходите си. Отделно от това, 17% от участвалите в проучването посочват, че ако сайтът, от който пазаруват, не предлага възможност за онлайн разплащане с карта, биха се отказали от покупката.

По отношение на предпочитаните онлайн търговци, близо половината (45%) от потребителите посочват, че най-често пазаруват от сайтове на различни по големина български марки. На интерес се радват и големите чуждестранни търговци (21%), както и сайтовете за групово пазаруване (20%). Близо две трети от българите посочват като съществен фактор при избора на сайт за онлайн пазаруване наличието на възможност за безплатна доставка (63%) и продуктовото разнообразие (60%). Почти половината (42%) отбелязват като важен фактор и предоставяните от онлайн търговеца гаранции за сигурността на плащанията и за защита на личните данни (42%), показва още проучването.
Онлайн мода

Над половината (53%) от българките, които пазаруват модни стоки и услуги в интернет, предпочитат да правят това вечер след работа, а около една четвърт (26%) избират почивните дни за онлайн покупки. Това показват резултатите от онлайн анкета на MasterCard. В основната си част (51%) дамите пазаруват в интернет през лаптопите си, като една трета от тях използват настолен компютър, а 16% правят покупките си през мобилен телефон или други "умни" устройства. Най-често купуваните през интернет от жените модни стоки са дрехи (29%), чанти и аксесоари (20%) и обувки (11%).

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нови правила в бизнеса с хранителни продукти 1 Нови правила в бизнеса с хранителни продукти

Парламентът прие окончателно Закона за храните с нови регулации в превоза на продукти и онлайн търговията и по-високи санкции за нарушителите

27 май 2020, 2723 прочитания

Как електронният обмен на данни може да помогне на бизнеса Как електронният обмен на данни може да помогне на бизнеса

Откажете се от хартията сега и работете безопасно и ефективно, съветват експертите на ComАrch и "Елтрейд"

27 май 2020, 1420 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Нови мотори и задвижване 4Х4 за Ford Mondeo в България

Дебют и за хибридната версия на модела

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10