Всъдеход на диета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Всъдеход на диета

Моделът се предлага с три и пет врати, в пет- и седемместни конфигурации<br>

Всъдеход на диета

Toyota Land Cruiser получи по-чист и икономичен дизел

Георги Пауновски
4671 прочитания

Моделът се предлага с три и пет врати, в пет- и седемместни конфигурации<br>

© Георги Пауновски


Здравина, надеждност, комфорт, сериозни офроуд възможности и неподвластен на времето дизайн - тези качества превърнаха Toyota Land Cruiser в истинска легенда с над 5 млн. продажби за повече от шест десетилетия. Преди близо две години моделът мина фейслифт, при който бяха подобрени комфортът и луксът на борда и беше повишена и без това пословичната проходимост на всъдехода. От есента колата се предлага и с модерен дизел, който липсваше в гамата.

Новият агрегат е с 200 кубика по-малък работен обем (вече 2.8 литра), което го прави по-компактен и по-лек. Конструкцията е с по-малко компоненти, а специално покритие на буталата и цилиндрите намалява загубата на топлина при охлаждане по време на процеса на горене. Новият дизел се отличава с оптимизиран приток на въздух, комън-рейл система, впръскваща горивото под по-високо налягане, по-компактен и ефективен турбокомпресор.

Тестван на -40 градуса и 4500 м надморска височина

Крайният резултат от всички тези подобрения е повишен с 25% максимален въртящ момент (вече 450 Нм) и намален с 800 милилитра разход на гориво (7.4 л/100 км.). Екологичността е подобрена с използването на технологията избирателна каталитична редукция, която елиминира до 99% от азотните окиси в отработените газове.

Предвид факта, че Toyota Land Cruiser често се използва на трудно достъпни планински терени в най-сурови метеорологични условия, не е без значение фактът, че новия дизел работи без проблем дори при температури на въздуха от минус 40 градуса. Тестовете на производителя не са открили нарушения и при движение на надморска височина от 4500 метра.

Тишина и комфорт на борда

Още след първите километри зад волана на Land Cruiser с новия мотор ми харесва тихата му и спокойна работа. Приятна е и бързата реакция при настъпването на педала на газта, която става още по-спонтанна при активиране на спортния режим на шофиране. Шестстепенният автоматик работи рафинирано и доста интелигентно, като печели точки заради спортния режим и възможността за ръчна смяна на предавките. Що се отнася до ускорението, Land Cruiser е по-скоро тромав с достигането на 100 км/ч за почти 13 секунди, но със сигурност купувачите на подобни автомобили не търсят кой знае каква динамика.

Тествах всъдехода основно по магистрала, където без проблем поддържа максимално разрешената скорост, като на борда е приятно тихо. След близо 700 километра разходът на гориво беше около 9 л/100 км, което е добър резултат, при положение че в колата пътувахме четирима възрастни и две деца.

Седемместната версия на Land Cruiser предлага напълно използваеми дори от възрастни седалки на третия ред, което е възможно и благодарение на монтираните на релси кресла от втората редица. Ако пътувате с деца, горещо препоръчвам и предлаганата като екстра мултимедийната система с два допълнителни екрана в задната част. Озвучаването от Harman Kardan пък е великолепно.

При шофиране по път със завои наклонът на каросерията е изненадващо малък, като заслугата е на кинетичното динамично окачване, което чрез намеси в амортисьорите се стреми да запази купето максимално в хоризонтална позиция, като противодейства на инерционните сили. Освен допълнителен комфорт системата осигурява и по-голяма безопасност, като намалява риска от преобръщане.

Подготвен за всякакви терени

Благодарение на клиренса си от 25 сантиметра, постоянното задвижване на четирите колела, понижаващите предавки и възможността за блокиране на централния и задния диференциал Land Cruiser е невероятно проходим, като се справя с изкачвания и спускания с наклон до 42 градуса. Системата Multi-terrain Select предлага пет настройки за различни терени (кал/пясък, чакъл, бабуни, камъни/пръст и скали). С включването на понижаващите предавки се активира и Multi-Terrain Monitor, която осигурява обзор на зоната около колата, показва накъде сочат предните колела и информира са страничния и вертикалния наклон.

Опционалната система за контрол на пълзенето (Crawl Control) осигурява надеждно изкачване и спускане със зададената от водача скорост, като електрониката прехвърля прецизно въртящ момент към всяко от колелата. Това е особено ценно при шофиране в кал и сняг, а за шофьора остава само да определя посоката чрез волана.

Здравина, надеждност, комфорт, сериозни офроуд възможности и неподвластен на времето дизайн - тези качества превърнаха Toyota Land Cruiser в истинска легенда с над 5 млн. продажби за повече от шест десетилетия. Преди близо две години моделът мина фейслифт, при който бяха подобрени комфортът и луксът на борда и беше повишена и без това пословичната проходимост на всъдехода. От есента колата се предлага и с модерен дизел, който липсваше в гамата.

Новият агрегат е с 200 кубика по-малък работен обем (вече 2.8 литра), което го прави по-компактен и по-лек. Конструкцията е с по-малко компоненти, а специално покритие на буталата и цилиндрите намалява загубата на топлина при охлаждане по време на процеса на горене. Новият дизел се отличава с оптимизиран приток на въздух, комън-рейл система, впръскваща горивото под по-високо налягане, по-компактен и ефективен турбокомпресор.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.