Повече от 18 години най-престижният модел на Toyota в Европа е Avensis. Автомобилът има три поколения и повече от 1.8 млн. продажби, а наскоро беше представена миналата през сериозен фейслифт последна генерация. Отвън прави впечатление наличието на повече хромирани детайли, използването на дневни LED светлини и светодиодни стопове. След промените колата изглежда по-динамична, по-елегантна и по-престижна.
Първите впечатления от интериора натрупах след залез слънце, като на тъмно ми хареса стилното осветяване на бутоните и приборното табло в светлосиньо. Приятно беше и усещането от допира с облицования в кожа волан. На светло интериорът малко ме разочарова - все още на места се забелязват евтини пластмаси, а всички уж алуминиеви акценти се оказаха имитация.
Използването на цифри като в старите електронни часовници за показанията на климатика също не е особено стилно. Иначе към ергономията в променения салон нямам никакви забележки. Сред тапицериите най-добре изглеждат комбинациите от двуцветно съчетание на текстил и алкантара или кожа и алкантара.
Добри думи заслужава и новото поколение на мултимедийната система Toyota Touch с 8-инчов сензорен дисплей, която е лесна за употреба и разполага с интересни, свързани с шофирането, приложения. Хареса ми и приборното табло с аналогови километраж и оборотомер с триизмерна визия и 4.2-инчов цветен TFT мултиинформационен дисплей между тях.
Предните седалки с нов дизайн са много удобни, като преработените облегалки осигуряват повече комфорт за раменете и по-добра странична опора.
Предчувства опасностите на пътя
Сериозна промени при Avensis се забелязва по отношение на внедряването на повече интелигентни системи за сигурност, обединени под името Toyota Safety Sense. Една от най-полезните нови функции е следенето на зоната пред колата за опасност от удар в предното превозно средство. Ако такъв риск бъде открит, първо се задействат звуков и зрителен сигнал, следва подготовка на спирачките за агресивно спиране и ако водачът не реагира - автоматично задействане на спирачките.
В зависимост от скоростта системата може да я намали с около 30 км/ч или да осигури пълно спиране. За съжаление функцията за предупреждение за опасност от катастрофа работи при скорост само до 80 км/ч, докато конкурентите предлагат доста по-всеобхватни решения. Полезни са също системата за сигнализацията за непреднамерено напускане на избраната лента за движение и асистент, който следи пътните знаци и ги изобразява последните забелязани на екранчето на приборното табло.
С нов дизел, разработен съвместно с BMW
Обновеният Avensis се предлага с три бензинови и два дизелови мотора, като тестовият автомобил беше с дебютиращия в гамата на Toyota двулитров дизел. Съвместна разработка с BMW, той предлага мощност от 143 конски сили и 320 Нм максимален въртящ момент. Това е достатъчно ускорението до 100 км/ч да става за 9.5 секунди.
Разходът на гориво е 4.5 л/100 км в смесен цикъл, а в рамките на теста беше с около два литра по-висок при шофиране по разнообразен маршрут без стремеж към икономия на гориво. Освен по-динамичен и по-икономичен от 2.2-литровия дизел, който заменя, новият мотор е и по-евтин за обслужване, като интервалът за сервизиране е удължен от 15 000 на 20 000 км.
С този мотор Avensis е приятно пъргав, като ми хареса и запасът от мощност във всеки момент. Ръчната скоростна кутия, комбинирана с двигателя, е с отлично изчислени предавателни числа. Моторът работи тихо и рафинирано, като единствено като е вкаран в обороти се чува, без това да дразни.
Подобрени комфорт и пътно поведение
Като цяло подобрената лимузина на Toyota предлага много по-обезшумен салон, като сериозно са намалени паразитните шумове от вятъра и търкалянето на гумите по настилката. Преработеното окачване предлага много по-нежно возене с по-добро филтриране на неравностите, като в същото време в завой колата се усеща приятно стабилна. Подобрено е и кормилното управление, което предоставя много по-директно управление и обратна информация от пътя.
Обновената Toyota Avensis се предлага в четири нива на оборудване, като всяко от тях разполага с повече екстри, отколкото досега. Както и досега, автомобилът може да се поръча като седан и комби. Цените започват от 37 490 лева с ДДС, а автомобил като тестовия би струвал около 52 000 лева.
дължина | широчина | височина | междуосие |
4.75, 4.82* м. | 1.81, 1.81* м. | 1.48, 1.48* м. | 2.70, 2.70* м. |
двигател | ускорение 0-100 км/ч | макс.скорост | среден разход |
1.6 бензин (132 к.с.) | 10.4 сек. | 200 км/ч | 6.1 л/100 км. |
1.8 бензин (148 к.с.) | 9.4, 9.7*, 10.4**, 10.7*** сек. | 200 км/ч | 6.0, 5.9*, 6.1**, 6.0*** л/100 км. |
2.0 бензин (152 к.с.) | 10.0* сек. | 205* км/ч | 6.7* л/100 км. |
1.6 дизел (112 к.с.) | 11.4, 11.7* сек. | 185 км/ч | 4.2, 4.2* л/100 км. |
2.0 дизел (143 к.с.) | 9.5, 9.8* сек. | 190 км/ч | 4.5, 4.6* л/100 км. |
* - за комбито | |||
** с автоматична трансмисия | |||
*** - комби с автоматична трансмисия |
Конкурентите* | |
Toyota Avensis | 37 490 |
Opel Insignia | 37 610 |
Kia Optima | 39 980 |
Mazda 6 | 39 980 |
Ford Mondeo | 41 300 |
Skoda Superb | 41 490 |
Renault Talisman | 41 490 |
Peugeot 508 | 41 790 |
Volkswagen Passat | 42 535 |
Hyundai i40 | 44 990 |
Citroen C5 | 51 690 |
Honda Accord | 53 990 |
* - в лева с ДДС за версиите сeдан |

Повече от 18 години най-престижният модел на Toyota в Европа е Avensis. Автомобилът има три поколения и повече от 1.8 млн. продажби, а наскоро беше представена миналата през сериозен фейслифт последна генерация. Отвън прави впечатление наличието на повече хромирани детайли, използването на дневни LED светлини и светодиодни стопове. След промените колата изглежда по-динамична, по-елегантна и по-престижна.
Първите впечатления от интериора натрупах след залез слънце, като на тъмно ми хареса стилното осветяване на бутоните и приборното табло в светлосиньо. Приятно беше и усещането от допира с облицования в кожа волан. На светло интериорът малко ме разочарова - все още на места се забелязват евтини пластмаси, а всички уж алуминиеви акценти се оказаха имитация.
0 коментара