Бъдещето идва днес с новата Е-класа на Mercedes
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бъдещето идва днес с новата Е-класа на Mercedes

Спортното излъчване може да се подсили с пакета AMG<br>

Бъдещето идва днес с новата Е-класа на Mercedes

Автомобилът предлага ефективност, асистиращи системи без аналог и комфорт от най-висок клас

Георги Пауновски
3737 прочитания

Спортното излъчване може да се подсили с пакета AMG<br>

© Mercedes


Еволюция, що се отнася до дизайна, революция при двигателите и технологиите за сигурност и комфорт - това предлага десетото поколение на Mercedes Е-класа, което е на пазарите в Европа от този месец. Макар да не изглежда чак толкова различен от предшественика, автомобилът е значително оптимизиран в аеродинамично отношение, като има челно съпротивление от 0.23 cd, което е без аналог в сегмента.

При вариантите за задвижване новост е появата на зареждаща се от електрическата инсталация хибридна версия, в която бензиновият двигател и електромоторът дават обща мощност 244 конски сили, а средният разход на гориво е 2.1 л/100 км.

Сред двигателите нов е базовият дизел, който от два литра работен обем генерира 194 к.с. В идеалния условия той има разход от 3.9 л/100 км, но в рамките на теста успяхме да постигнем 6.5 л/100 км. Моторът работи рафинирано, пъргав е и си пасва отлично с новата деветстепенна автоматична трансмисия, която е серийна за цялата гама.

Материали и атмосфера като в S-класата

Още със сядането зад волана се почувствах като във флагмана Mercedes S-класа не толкова заради сходния дизайн, в който доминират двата големи 12.3-инчовни дисплея, колкото заради качествените кожа, дърво и алуминий и озвучаването от Bernmaister. Луксозната атмосфера се допълва от атрактивното осветление на ключови места в цялото купе, което предлага избор между 44 цвята.

В салона броят на физическите бутони е намален до минимум, като повече настройки се правят чрез въртящ се селектор и реагираща на допир подложка. Новост е появата на сензорни копчета на волана, като дясното дава още една възможност за настройки през различните менюта на мултимедията, а лявото позволява смяна на приоритетно показваната информация на дигиталното приборно табло. То може да е с класическа, спортна и прогресив визия.

Няма да скрия, че в началото се оправях трудно в този дигитален свят, но, предполагам, е въпрос на свикване. Това, което категорично не мога да приема при Mercedes, е поставянето на скоростния лост на мястото на този за чистачките в повечето коли и събирането на куп превключватели от дясната страната на волана.

Комфорт на лимузина и поведение на спортен автомобил

Опционалното въздушно окачване, което е без аналог в сегмента, позволява на автомобила да вози почти толкова комфортно, колкото най-големите лимузини. Променящите се настройки както на ходовата част, така и на волана, трансмисията, мотора, асистиращите системи и т.н. са причината E-класата да минава лесно от роля в роля – от комфортна лимузина, през изненадващо икономичен автомобил до подходящ дори за динамично каране модел.

Уверих се в това след няколко кръгчета на пистата "Ещорил" с версията Е400, мобилизираща 333 конски сили. В режим "Спорт+" колата се ускорява светкавично (от място до 100 км/ч за 5.3 секунди), почти не се влияе от инерционните сили, държи пътя страхотно, като позволява дори контролирано плъзгане и дрифтове, преди стабилизиращата програма да се намеси. Воланът е приятно тежък, оборотите постоянно са близо до червената зона, а звукът от ауспуха е убийствен.

С едно движение на ръката и преминаването в комфортен режим сякаш сменяш колата. Возията става далеч по-приятна за дълъг път, воланът е по-лек, макар и все така прецизен, а двигателят на Е-класата мърка спокойно при малко над 1000 об./мин.

Спазва сама ограниченията на скоростта

Най-голямото предимство пред конкурентите на новия модел обаче е наборът от системи, които могат да улеснят живота и да спестят куп проблеми на водача и неговите спътници. Една от най-любопитните от тях е възможността да се повери на автомобила спазването на ограниченията на скоростта. Новата функция на адаптивния круиз контрол използва данните от навигацията и забелязаните от камерите на предното стъкло знаци, за да избере правилната скорост. Разбира се, водачът има възможност да кара по-бързо или по-бавно, като ползва стандартния режим на круиз контрола и сам определи желаното темпо.

Друга полезна функция е асистентът за придвижване по магистрала в задръстване, който до 60 км/ч може напълно автономно да следва предния автомобил, като ускорява, спира и завива. В това време водачът може да си рови в телефона, да си чете книжка или да релаксира, масажиран в един от няколкото режима, които седалката му предлага.

Паркира без водач с управление чрез телефона

Друга нова функция е автономното паркиране, при което вече електрониката контролира не само волана, но и газта, спирачката и превключването между предна и задна скорост. То може да се командва и от дистанция, като водачът е извън колата. Това решение е удобно, ако трябва да се влезе в тясно паркомясто, което не позволява отварянето на вратите. Дистанционното паркиране е една от функциите на апликацията Mercedes Me, която предлага още отключване и заключване през телефона, проверка на състоянието на колата, нейното местоположение, диагностика от разстояние и т.н.

И докато изброените дотук екстри могат да бъдат определени от доста хора като глезотии, Е-класата предлага и системи, които могат да спасят живота на хората във и около нея. Сред тях са аварийното автономно спиране, ако има опасност от удар в друго превозно средство при преминаването на кръстовище или бързо приближаване на такова. Задействането на спирачките в пълна степен при изскачане на пешеходец пред автомобила, спирането на маневрирането на заден ход, ако се приближава човек, кола или велосипедист, и т.н.

Спира сама, ако шофьорът не реагира

Дори ако водачът припадне или заспи и изпусне волана, колата може сама да следва очертанията на пътя и внимателно да спре, като задейства аварийните светлини. Усъвършенстваните асистенти за поддържане на избраната лента на движение и превозни средства в мъртвата зона на огледалата още по-прецизно могат да върнат колата в нейната лента, ако има риск от катастрофа. Това става чрез прецизен спирачен импулс към правилното колело.

Ако все пак катастрофата е неизбежна, Е-класата се грижи да намали потенциалните травми чрез вече познатия набор от системи, кръстени Pre-Safe. Към познатия набор от функции - автоматичното затягане на коланите, затваряне на прозорците и т.н., са добавени и две иновации за индустрията. При опасност от страничен удар бордът на седалката откъм вратата избутва шофьорът или пасажера в противоположната посока, за да ги отдалечи максимално от нея. При опасност от удар аудиосистемата пък излъчва звук, който кара ушите, образно казано, да "заглъхнат", за да не бъде увредено вътрешното ухо от трясъка при катастрофата.

Светлинно шоу

Новата е класа може да се похвали и с много по-ефективни LED светлини. Във всеки от фаровете има по 84 диода, които осигуряват светлина, близка като характеристики до дневната, като до четири автомобила могат да бъдат оставени в сянка, докато край тях светлинният сноп е като при каране на дълги. Освен това прецизно се осветяват завои и кръстовища.

В задните светодиодни светлини, освен че изглеждат великолепно, сякаш има диамантен прах, заслепяват по-малко приближаващите отзад автомобили. При рязко натискане на спирачките стоповете пък примигват, за да привлекат вниманието към потенциалната опасност.

дължинаширочинависочинамеждуосие
4.92 м.1.85 м.1.47 м.2.94 м.
двигателускорение 0-100 км/чмакс.скоростсреден разход
E200 (184 к.с.)7.7 сек240 км/ч5.9 л/100 км.
E220d (194 к.с.)7.3* сек240 км/ч3.9 л/100 км.
Е350d (258 к.с.)5.9 сек250 км/ч5.1 л/100 км.
Е350е (279 к.с.)6.2 сек.250 км/ч2.1 л/100 км.

Конкурентите*
Volvo S90n.a.
BMW 5 Series83 950
Audi A684 717
Mercedes E Classe86 369
Infiniti Q7092 100
* - в лева с ДДС

Специално внимание е обърнато на светлините в стоповете, които са достатъчно силни, без да заслепяват
Фотограф: Mercedes
Виртуалният кокпит и впечатляващото осветление на салона
Фотограф: Mercedes
Комфорт и лукс на задните седалки
Фотограф: Mercedes

Еволюция, що се отнася до дизайна, революция при двигателите и технологиите за сигурност и комфорт - това предлага десетото поколение на Mercedes Е-класа, което е на пазарите в Европа от този месец. Макар да не изглежда чак толкова различен от предшественика, автомобилът е значително оптимизиран в аеродинамично отношение, като има челно съпротивление от 0.23 cd, което е без аналог в сегмента.

При вариантите за задвижване новост е появата на зареждаща се от електрическата инсталация хибридна версия, в която бензиновият двигател и електромоторът дават обща мощност 244 конски сили, а средният разход на гориво е 2.1 л/100 км.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK