Ако трябва да обобщя впечатленията си от новия Hyundai i20 в две думи, то те биха били приятна изненада. Вярно, автомобилът ми се представи в най-високото ниво на оборудване и все пак не очаквах в него да намеря подгряващи се седалки и волан, алуминиеви акценти, първокачествени материали, включително и приятна на допир кожа на волана.
Прибавил четири сантиметра и половина към дължината си (за техническите подробности виж таблицата), автомобилът идва с амбицията да предлага водещо в класа си интериорно пространство, редица високотехнологични и подобряващи комфорта технологии и ясно отличим дизайн.
Достатъчно място за хора и багаж
В салона има място за петима души, като четирима възрастни се чувстват отлично. Все пак още мъничко място в областта на коленете нямаше да е излишно. Работното място на водача е прегледно и стилно. Копчетата за управление на вентилацията и аудиосистемата са големи и лесно различими, като на тъмно впечатлява светлосинята илюминация на бутоните.
На волана са изнесени нужният брой функции. Адмирации заслужават двата изхода за 12 волта отпред и USB входът. От друга страна, липсата на съвременна мултимедия и предлагането на навигацията като отделен аксесоар, закачащ се на специална стойка на таблото, е отживяло времето си решение.
Минималният багажен обем е 326 литра, а максималният - 1042 л. Багажникът е с подвижен под, под който могат да се съхраняват задължителните аптечка и пожарогасител. При сгъване на облегалките на задните седалки се получава равен под.
Консумация близо до заводските данни
Тестовият i20 беше оборудван с атмосферен 1.4-литров бензинов агрегат с мощност 100 конски сили, който също принадлежи на една отминала епоха за автомобилите. Двигателят е доста тромав за мощността си (ускорение до 100 км/ч за над 11 секунди не е повод за гордост), изисква сериозни обороти, за да върви добре, но пък ме изненада с добра горивна ефективност.
В градски условия, при сериозен трафик, моторът консумираше 6.4 л/100 км (при 7.2 л/100 км по книжка), или колкото моят личен автомобил, разполагащ със 30 конски сили по-малко. В смесен цикъл двигателят намали консумацията до 5.9 л/100, което е приятно близо до заводските 5.5 литра. Добрата новина е, че отскоро i20 се предлага и с модерен турбобензин. Механичната скоростна кутия превключва изключително прецизно и характеристиките на всяка предавка са прецизно изчислени.
Тишина и комфорт
Първото, което ме изненада, след като потеглих с i20, беше отличната изолация от външните шумове и комфортната возия. Синтетичното усещане от волана, типично за корейските коли преди време, е останало в миналото, като разработеният изцяло в Европа модел е напълно съобразен с предпочитанията на водачите на Стария континент.
Обзорът на всички посоки е добър, като приятно бях впечатлен от големите странични огледала и централното огледало с автоматично затъмняване. От по-модерните системите за сигурност тестовият i20 разполагаше със сигнализация за непреднамерено напускане на избраната лента за движение.
Ценово компактният модел на Hyundai попада в златната среда (от 21 хил лева), като предимството му е, че предлага щедро базово оборудване. Автомобил с екстри като тестовия струва около 32 хил лева.
дължина | височина | ширина | междуосие |
4.04 м. | 1.48 м. | 1.73 м. | 2.57 м. |
двигатели | ускорение 0-100 км/ч | максимална скорост | комбиниран разход |
1.2 (85 к.с.) | 13.1 сек | 170 км/ч. | 4.7 л/100 км. |
1.4 (100 к.с.) | 11.6, 13.2* сек | 184, 170* км/ч. | 5.5, 6.7* л/100 км. |
1.0 турбо (100 к.с.) | 10.9 сек | 176 км/ч. | 4.3 л/100 км. |
1.0 турбо (120 к.с.) | 10.4 сек | 183 км/ч. | 4.8 л/100 км. |
1.1 дизел (75 к.с.) | 16.0 сек. | 159 км/ч. | 4.0 л/100 км. |
1.4 дизел (90 к.с.) | 12.3 сек | 170 км/ч. | 4.3 л/100 км. |
* - автоматик |

Ако трябва да обобщя впечатленията си от новия Hyundai i20 в две думи, то те биха били приятна изненада. Вярно, автомобилът ми се представи в най-високото ниво на оборудване и все пак не очаквах в него да намеря подгряващи се седалки и волан, алуминиеви акценти, първокачествени материали, включително и приятна на допир кожа на волана.
Прибавил четири сантиметра и половина към дължината си (за техническите подробности виж таблицата), автомобилът идва с амбицията да предлага водещо в класа си интериорно пространство, редица високотехнологични и подобряващи комфорта технологии и ясно отличим дизайн.
0 коментара