Приятна изненада в компактния клас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приятна изненада в компактния клас

Външният вид е съобразен с предпочитанията на европейците<br>

Приятна изненада в компактния клас

Hyundai i20 изненадва с неприсъщи са сегмента екстри

Георги Пауновски
1811 прочитания

Външният вид е съобразен с предпочитанията на европейците<br>

© Hyundai


Ако трябва да обобщя впечатленията си от новия Hyundai i20 в две думи, то те биха били приятна изненада. Вярно, автомобилът ми се представи в най-високото ниво на оборудване и все пак не очаквах в него да намеря подгряващи се седалки и волан, алуминиеви акценти, първокачествени материали, включително и приятна на допир кожа на волана.

Прибавил четири сантиметра и половина към дължината си (за техническите подробности виж таблицата), автомобилът идва с амбицията да предлага водещо в класа си интериорно пространство, редица високотехнологични и подобряващи комфорта технологии и ясно отличим дизайн.

Достатъчно място за хора и багаж

В салона има място за петима души, като четирима възрастни се чувстват отлично. Все пак още мъничко място в областта на коленете нямаше да е излишно. Работното място на водача е прегледно и стилно. Копчетата за управление на вентилацията и аудиосистемата са големи и лесно различими, като на тъмно впечатлява светлосинята илюминация на бутоните.

На волана са изнесени нужният брой функции. Адмирации заслужават двата изхода за 12 волта отпред и USB входът. От друга страна, липсата на съвременна мултимедия и предлагането на навигацията като отделен аксесоар, закачащ се на специална стойка на таблото, е отживяло времето си решение.

Минималният багажен обем е 326 литра, а максималният - 1042 л. Багажникът е с подвижен под, под който могат да се съхраняват задължителните аптечка и пожарогасител. При сгъване на облегалките на задните седалки се получава равен под.

Консумация близо до заводските данни

Тестовият i20 беше оборудван с атмосферен 1.4-литров бензинов агрегат с мощност 100 конски сили, който също принадлежи на една отминала епоха за автомобилите. Двигателят е доста тромав за мощността си (ускорение до 100 км/ч за над 11 секунди не е повод за гордост), изисква сериозни обороти, за да върви добре, но пък ме изненада с добра горивна ефективност.

В градски условия, при сериозен трафик, моторът консумираше 6.4 л/100 км (при 7.2 л/100 км по книжка), или колкото моят личен автомобил, разполагащ със 30 конски сили по-малко. В смесен цикъл двигателят намали консумацията до 5.9 л/100, което е приятно близо до заводските 5.5 литра. Добрата новина е, че отскоро i20 се предлага и с модерен турбобензин. Механичната скоростна кутия превключва изключително прецизно и характеристиките на всяка предавка са прецизно изчислени.

Тишина и комфорт

Първото, което ме изненада, след като потеглих с i20, беше отличната изолация от външните шумове и комфортната возия. Синтетичното усещане от волана, типично за корейските коли преди време, е останало в миналото, като разработеният изцяло в Европа модел е напълно съобразен с предпочитанията на водачите на Стария континент.

Обзорът на всички посоки е добър, като приятно бях впечатлен от големите странични огледала и централното огледало с автоматично затъмняване. От по-модерните системите за сигурност тестовият i20 разполагаше със сигнализация за непреднамерено напускане на избраната лента за движение.

Ценово компактният модел на Hyundai попада в златната среда (от 21 хил лева), като предимството му е, че предлага щедро базово оборудване. Автомобил с екстри като тестовия струва около 32 хил лева.

дължинависочинаширинамеждуосие
4.04 м.1.48 м.1.73 м.2.57 м.
двигателиускорение 0-100 км/чмаксимална скоросткомбиниран разход
1.2 (85 к.с.)13.1 сек170 км/ч.4.7 л/100 км.
1.4 (100 к.с.)11.6, 13.2* сек184, 170* км/ч.5.5, 6.7* л/100 км.
1.0 турбо (100 к.с.)10.9 сек176 км/ч.4.3 л/100 км.
1.0 турбо (120 к.с.)10.4 сек183 км/ч.4.8 л/100 км.
1.1 дизел (75 к.с.)16.0 сек.159 км/ч.4.0 л/100 км.
1.4 дизел (90 к.с.)12.3 сек170 км/ч.4.3 л/100 км.
* - автоматик

Автомобилът се предлага и в доста свежи цветове
Фотограф: Hyundai
Щедро оборудване и приятни материали посрещат в салона
Фотограф: Hyundai

Ако трябва да обобщя впечатленията си от новия Hyundai i20 в две думи, то те биха били приятна изненада. Вярно, автомобилът ми се представи в най-високото ниво на оборудване и все пак не очаквах в него да намеря подгряващи се седалки и волан, алуминиеви акценти, първокачествени материали, включително и приятна на допир кожа на волана.

Прибавил четири сантиметра и половина към дължината си (за техническите подробности виж таблицата), автомобилът идва с амбицията да предлага водещо в класа си интериорно пространство, редица високотехнологични и подобряващи комфорта технологии и ясно отличим дизайн.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK