Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 май 2016, 8:13, 4342 прочитания

Способен да изненадва

Infiniti QX70 продължава да доказва една успешна формула

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Infiniti QX70 не е нов модел, нещо повече, върви към края на жизнения си цикъл. Излязъл на пазара през 2009 година с означението FX, той успя да дръпне клиенти от силно представящите се германски марки в сегмента на пълноразмерните кросоувъри с мускулестото си излъчване, качествените материали и не на последно място силното следпродажбено обслужване.

До момента така и не бях имал възможност да тествам QX70 и, признавам си, подходих с предубеждения, които бяха разбити на пух и прах. Кросоувърът на Infiniti не е малък автомобил (дължината е 4.87 метра), но като седнах зад волана му, ми се струваше дори по-голям. От една страна, това се дължи на изпъкналите калници, които скриват част от зрителното поле напред, а от друга, на не особено добрата маневреност.


Лукс от висша класа
В салона моделът на Infiniti остава еталон по отношение на това какви материали трябва да има и каква да е сглобката на един модел с претенции за премиум. В тестовия автомобил, от версията QX70S, присъстваха щедро дървен фурнир, алуминий и кожа. По отношение на ергономията първоначално изобилието от бутони втрещява, но в хода на общуването с колата се оказва, че с тях се работи лесно. В общи линии работното място на водача е много по-нисанско, отколкото мерцедеско, както е при новите модели на Infiniti. Това обаче в никакъв случай не е лошо, като поне лостчето за чистачките и бутона за круиз контрола са на обичайните им места.

Отзад в QX70 е приятно широко, но това което липсва, са трети ред седалки, които да позволят ползване на данъчен кредит. Има възможност обаче кросоувърът да получи сертификат N1, който дава същите предимства. Предните седалки са удобни, като ми хареса възможността да се регулира страничната опора.

Въздух без алергени
Багажникът от минимум 410 литра е по-скоро малък за класа. За сметка на това вратата му серийно е с електрическо задвижване. Опционалното озвучаване на ВOSE е великолепно. Заслужава отбелязване и климатикът, който активно почиства постъпващия въздух в купето, като премахва до 99.5% от алергените.



Infiniti FX70 се предлага с два бензинови и един дизелов двигател. Тестовият автомобил беше с V6 дизела с 258 конски сили. Шестцилиндровият агрегат спокойно може да се определи като могъщ. Спринтът от място до 100 км/ч с него не впечатлява, като отнема 8.3 секунди, но доускорението от на практика всяка скорост е приятно.

Устремът става с приятен за ухото звук, особено при активиране на спортния режим на траснсмисията. Седеместепенният автоматик си върши работата добре, като на практика не се налага използването на ръчната смяна. Показаният в рамките на теста разход от 11 литра/100 км обаче ми се стори твърде висок за дизел, като и посоченият официален от 8.6 л/100 км също е сериозен. Обяснението може да се търси в липсата на старт/стоп система и екорежим на движение и използването на мотор, сравнително стара разработка.

Комфорт и отлично пътно поведение
Голямата изненада за мен дойде от пътното поведение на QX70 на път със завои. Имах нагласата това да е сериозно предизвикателство, с което колата няма да се справи, като ще има сериозен наклон и склонност към "изправяне" на завоите. Нищо подобно обаче не се случи. Със задействането на спортните настройки на окачването кросоувърът стъпи стабилно на земята, като наклонът беше по-скоро изненадващо нисък, отколкото плашещ и пречещ на бързата езда.

Понрави ми се и прецизното следване на зададената с волана траектория. Заслуга на това имат и задните завиващи колела. Макар и със задвижване 4Х4, в нормални условия и при спортна езда QX70 е с почти изцяло задно предаване, което доставя допълнително удоволствие.

В същото време кросоувърът се справя и извън пътя, като разпределението на въртящия момент се прехвърля до 53 на 47% (отпред, отзад). Разбира се, клиренсът от 17 сантиметра, липсата на опции за блокиране на диференциалите и асистент за спускане по наклон също подсказват, че не това му е стихията. Така или иначе обаче с QX70 няма да имате никакъв проблем да стигнете до пистата в снежен ден или до къмпинга край морето.

При излизането си кросоувърът на Infiniti беше сред първите модели в сегмента с набор от камери, които дават пълна картина на зоната около колата. Другите системи за сигурност са предупреждение за сблъсък в предното превозно средство, сигнализация за напускане на избраната лента на движение, адаптивен круиз контрол, осветяващи завоя фарове и т.н. Със стартовата цена от 113 430 лева QX70 е в златната среда, като за нея получавате автомобил с много екстри, които при конкуренцията се заплащат допълнително. При идентично оборудване моделът на Infiniti е доста по-изгоден за покупка от основните си конкуренти.
дължинаширочинависочинамеждуосие
4.87 м.1.93 м.1.68 м.2.89 м.
двигателускорение 0-100 км/чмакс.скоростсреден разход
3.7 V6 (320 к.с.)6.8 сек233 км/ч12.1 л/100 км.
5.0 V8 (390 к.с.)5.8 сек240 км/ч13.5 л/100 км.
3.0d V6 (258 к.с.)8.3 сек212 км/ч8.6 л/100 км.
Конкурентите*
Volkswagen Touareg97 695
Lexus RX99 950
Volvo XC90107 550
Infiniti QX70113 430
Audi Q7117 857
Mercedes GLE121 848
BMW X5122 950
* - в лева с ДДС

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 64 прочитания

Потребителите стават по-предпазливи в разходите Потребителите стават по-предпазливи в разходите

Проучвания на Broshura.bg и Pragmatica улавят финансови притеснения и по-слаби покупки на техника, дрехи и други

26 мар 2020, 3612 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Suzuki Baleno дойде с амбиции

Компактният модел претендира, че надскача класа си като технологии и пространство

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10