С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 юни 2016, 12:43, 3474 прочитания

Всъдеход на електрическа диета

Хибридът на Volvo ХС90 консумира 2.1 л/100 км при 408 к.с. мощност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-безопасният автомобил в света, тестван някога от независимата организация EuroNCAP, един от най-иновативните по отношение на оформлението на кокпита, сред най-впечатляващите кросоувъри по отношение на дизайна и спечелил куп отличия в различни страни, включително и SUV на годината в България. Това успя да направи Volvo ХС 90 от дебюта си през пролетта на миналата година до днес.

Сега кросоувърът хвърля ръкавицата на конкуренцията с модификация, разполагаща с мощност 408 конски сили, която по стандартите за измерване на средния разход показва консумация от 2.1 л/100 км. Това става възможно благодарение на технологията Twin Engine, която дебютира в зареждащата се от контакта хибридна версия на кросоувъра ХС90.


Два мотора - една цел
Автомобилът разчита на двулитров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, осигуряващ 320 конски сили и 320 Нм въртящ момент, задвижващ предните колела, и електрически мотор, който прибавя 88 к.с. и 240 Нм, свързан със задните гуми. За разлика от други хибриди тук мощност не се губи и автомобилът разчита на впечатляващите 408 коня.

Това превръща ХС90Т8 Twin Engine в най-бързата модификация на всъдехода, като ускорението до 100 км/ч става за 5.6 секунди срещу 6.5 секунди за изпълнението Т6, което разчита на бензинов мотор с 320 к.с и е с 218 кг по-леко. При разхода на гориво предимствата на хибрида са още по-сериозни - 2.1 л/100 км в смесен цикъл, срещу 8 л/100 км.

Тук е моментът да уточня, че хибридът може да консумира толкова само в идеални условия, докато зарядът на батерията се изчерпи. Аритметиката е проста - първите 43 километра колата минава само на ток, за следващите 57 може да се задоволи с 2.1 литра бензин и така се формира средната консумация.



Уникалното предимство на ХС90Т8 Twin Engine е, че позволява ежедневните пътувания в града да се извършват само на ток, без колата да има ограниченията на електромобилите. Изминаването на 100 км на електричество, ако хибридът се зарежда нощем, струва малко над 2 лева.

Колко харчи в действителност
На международния тест на автомобила в Германия и Австрия с колега от Словакия навъртяхме над 500 километра с ХС90Т8 Twin Engine. Без да имаме претенции за икономично шофиране, дори напротив, установихме консумация от 4.2 л/100 км, докато батериите бяха пълни, 8 л/100 км след изчерпването им при шофиране по извънградски планински маршрут и 9.6 л/100 км при каране само по магистрали, на места без скоростни ограничения, по които се движихме с над 220 км/ч.

За това, че не се доближихме до заводския разход, има няколко обяснения. От една страна, заради студа батериите така и не можаха да осигурят пълния пробег на ток (обхватът не надвиши 33 километра). От друга, не избрахме вариант да караме първо само на ток, а после на бензин, а се доверихме на режима "хибрид", който според производителя е най-икономичен. При него електронен контролен блок анализира редица фактори, за да прецени кога да се ползва само електромоторът, кога само бензиновият двигател и кога и двата.

Избери си режим
Водачът на хибридното Volvo XC 90 може да избере няколко настройки за шофиране – изцяло на ток, вече споменатите хибридни, спортни, запазване на заряда на батерията, 4Х4, офроуд и индивидуални, при които решава кой агрегат какви настройки да има (примерно комфортно окачване, но пък максимална динамика). За разлика от версиите на всъдехода с класическо задвижване 4Х4 хибридът е всъщност две по две, тъй като бензиновият двигател върти предните колела, а електромоторът задните. Това обаче не се отразява на проходимостта, уверихме се на специално подготвен за целта тестови полигон. Там пробвахме и режима офроуд на ХС90Т8 Twin Engine, при който въздушното окачване осигурява максимален просвет, а автоматичната скоростната кутия имитира наличие на бавни предавки.

Най-приятната за каране версия на ХС90
Така или иначе обаче през повечето време хибридният всъдеход на Volvo ще се кара основно поасфалт, а там това е най-приятната за шофиране версия на модела. От една страна, това се дължи на мощността. От друга, заради батериите в пода и допълнителното тегло на задния мост, където се намира електромоторът, автомобилът е много по-балансиран и стабилен. Типичното за всички версии на ХС90 прецизно кормилно управление с електрическо серво допълва факторите, допринасящи за удоволствието от шофирането.

Заслужава отбелязване и фактът, че със съответното оборудване всъдеходът улеснява максимално водача. Уверих се в това, когато попаднахме в задръстване край Мюнхен. С активирането на асистента за придвижване в такива пътни условия автомобилът не само поддържаше бавното темпо на колоната, като спираше и тръгваше сам, но и следваше извивките на пътя напълно автономно, без да има нужда да държа волана.

За щастие в рамките на теста не ни се наложи да тестваме системите за сигурност, които превръщат ХС90 в най-сигурния автомобил света. Най-иновативната сред тях задейства автоматично спирачките, ако при навлизане в кръстовище има опасност от удар в друго превозно средство. По този повод създателите на колата отбелязват, че при определянето на това с какви системи за сигурност да разполага тя, са се ръководили от статистиката за тежките катастрофи и са се опитали да елиминират най-опасните сценарии.

Колко струва да си еко
Предвид липсата на каквито и да е преференции за собствениците на екологични автомобили в България, логично модификацията Twin Engine е най-скъпата в гамата на XC90. При идентично оборудване най-мощното и икономично Volvo е с 26 500 лева по-скъпо от изпълнението Т6. Въпреки стартовата цена от 153 250 лева с ДДС българската квота за тази година за зеления модел е почти изчерпена. Благодарение на запазените седем места моделът ползва и данъчен кредит.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро 2 Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро

Управляващият съдружник на благоевградската месопреработвателна компания КФМ пред "Капитал Градове"

16 яну 2020, 1957 прочитания

Сделките на 2019: Малко, малки, местни 3 Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

16 яну 2020, 3434 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Новото MINI кабрио е все така забавно, но далеч по-функционално

Моделът прибави системи за безопасност и по-ефективни мотори

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10