С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 юни 2016, 13:52, 3643 прочитания

Козът на Ford при компактните кросоувъри

EcoSport има силните страни на Fiesta, но добавя и свои

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Един от сегментите, в който автомобилен производител не може да си позволи да не присъства, е този на най-компактните кросоувъри. От Ford осъзнаха това и лансираха в Европа адаптиран към вкусовете на клиентите в тази част на света модел, създаден и успешно предлагащ се от няколко години в Южна Америка.

EcoSport е изграден на глобалната платформа на марката за B-сегмента, която ползва и успешната Fiesta. Към познатите добродетели на компактния хечбек – простор в салона, отлично пътно поведение, ефективни и динамични двигатели, кросоувърът предлага една доста по-нестандартна и отличаваща го към момента визия и по-висока позиция на седене.


Хващащ окото
Интересният външен вид на автомобила обаче не е самоцел, като при оформянето му стремежът е бил да се осигури максимална аеродинамика, което е ключово за ниския разход на гориво. В сравнение с оригинала европейският EcoSport се отличава по това, че серийно не разполага с резервна гума на вратата на багажника, а тя се предлага като опция. За българските условия недостатъкът от това решение е, че автомобилът е снабден само с комплект за авариен ремонт, който не може да се справи с всички щети, които пътищата могат да нанесат на колелата. Лично за мен не особено удобно решение е и отварянето на петата врата настрани, а не нагоре, както е в повечето модели в сегмента.

Салонът е добре познат от Fiesta - модерен и ергономичен. Основните функции се настройват лесно, без нужда от сериозно разучаване. Малко повече време за свикване изисква боравеното със солидното количество бутони на мултимедийната системата SYNC, но след като веднъж се ориентирах в ситуацията, бързо намирах нужното копче. Освен свързаност за телефон, достъп до радио и възпроизвеждане на музика от външни източници тя предлага и аварийно обаждане до спасителните служби, ако бъде засечен удар, при който се е задействала някоя от въздушните възглавници.

Доза шик в салона
Тестовият автомобил беше от най-високото ниво на оборудване и разполагаше със седалки, частично тапицирани с кожа, които изглеждат добре. Приятна е и кожата на волана. За нашите условия плюс е и наличието на зимен пакет, който включва отопляеми челно стъкло, огледала и седалки. За съжаление като цяло доброто впечатление от дизайна на интериора се разваля от не чак толкова изисканите пластмаси.



По отношение на двигателите от Ford залагат на сигурно и екипират EcoSport с доказалите качествата си бензинови двигатели от семейството ЕcoBoost, като в случая бензиновият агрегат предлага мощност 110 и 125 конски сили. Дизелът е 1.5-литров с 90 конски сили.

Пъргав бензинов мотор със скромен апетит
Тестовият автомобил разчиташе на по-скромния екобууст мотор, който беше комбиниран с петстепенна механична скоростна кутия. Комбинацията е отлична за всички, за които търсят комбинация от динамика и ефективност. 100-те конски сили са напълно достатъчни за лекото купе на Ecosport, като ускорението до 100 км/ч отнема под 13 секунди. Субективното усещане е за по-добър резултат, като изненадва доста приятният звук от малкия мотор, когато бъде вкаран в обороти.

От друга страна, средният разход на гориво е 5.4 по книжка и с около литър повече в рамките на теста при доста динамично каране по маршрута София - Казанлък и обратно. Заслужава отбелязване и отличното обезшумяване на купето, като дори при 140 км/ч час общуването между пасажерите става без повишаване на гласа. Въпреки че при тази скорост моторът работи при над 3000 об./мин., дори и неговото присъствие не се натрапва.

Става и за спортно каране
Що се отнася до возията, тя е приятна като във Fiesta. Това не е за сметка на пътното поведение, като наклонът на каросерията в завой е съвсем малко по-голям, което е логично предвид по-високия център на тежестта. Това е постигнато с промяна на настройките на оригинала, като са монтирани по-стегнатата задна торсионна греда и са направени нови настройки на пружините и амортисьорите. Намалена е и височината с 1 см.

Воланът на Ecosport e приятно тежък и директен и като цяло автомобилът оправдава присъствието на думичката "спорт" в името си. Макар и с визия на кросоувър, моделът се предлага само с предно предаване. Защитните елементи по каросерията и под шасито все пак дават малко повече сигурност при преходите извън пътя от Fiesta. По-големите колела пък са плюс при шофиране по пътища с лоша настилка.

Ако трябва да обобщя, EcoSport би бил за немалко хора по-добрата Fiesta. Ценово моделът е с 10 хиляди лева по-скъп, ако говорим за стартова цена, но при идентично оборудване, разликата съвсем не е толкова фрапираща. Иначе спрямо конкурентите кросоувърът на Ford попада в златната среда, но е сред най-добре екипираните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новият закон за марките и географските означения дава повече сигурност за бизнеса Новият закон за марките и географските означения дава повече сигурност за бизнеса

Патентното ведомство с ангажимент да разшири информацията, която се съдържа в държавния регистър

20 фев 2020, 1221 прочитания

Стартираща фирма произвежда биоразградими восъчни кърпи за бита 2 Стартираща фирма произвежда биоразградими восъчни кърпи за бита

Калина Мазгалова и Петър Захариев предлагат българска алтернатива на пластмасата за съхранение на храна

20 фев 2020, 4405 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
С познати достойнства, но с ново име

Mercedes GLE заменя ML с надежди да надмине успехите му

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10