С познати достойнства, но с ново име
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

С познати достойнства, но с ново име

Обновеният всъдеход предизвиква респект с мускулестата си предница.

С познати достойнства, но с ново име

Mercedes GLE заменя ML с надежди да надмине успехите му

Георги Пауновски
6319 прочитания

Обновеният всъдеход предизвиква респект с мускулестата си предница.

© Mercedes


След близо 20 години хаотично означение на своите SUV модели наскоро Mercedes въведе ред. Логиката е следната - първата буква на цялата гама е G, като тя идва от Geländewagen (офроуд автомобил на немски). L е свързващото звено, а третата буква показва принадлежността към съответните моделни класове. Така от най-малкия към най-големия модел към днешна дата Mercedes предлага GLA (нов модел), GLC (досега GLK), GLE (предишно обозначение ML), GLE Coupé (нов модел) и GLS (познат като GL). В гамата остава и легендарната G класа.

От тази пъстра палитра имах възможността да тествам миналия сериозен фейслифт ML (вече GLE). Моделът има 19-годишна история и реализирани над 1.6 млн. продажби.

Новостите

Промените отвън не са драстични, но са достатъчно забележими, за да не стават грешки. Салонът е по германски педантичен, като наред с бутоните за вентилация и копчетата за бърз достъп до различните функции на мултимедията имаме и тъч пад, през който също може да се сърфира през менютата на системата за забавление, навигацията, телефона, настройките на колата и т.н.

Без промяна остават поне за мен най-дразнещите във всеки Mercedes неща - събиране на управлението на мигачите и чистачките на един лост отляво и поставянето на превключвателя за скоростите на мястото, откъдето във всяка друга кола се пускат чистачките. Иначе интериорът впечатлява най-вече с качеството на използваните материали. Трудно ще намерите в друг модел в сегмента толкова алуминий и дървен фурнир.

Най-разумният мотор

От гамата с четири мотора, включително и хибридна версия, тествах може би най-разумния – трилитров V6 дизел с 258 конски сили и 620 Нм максимален въртящ момент. Той беше съчетан с деветстепенна автоматична трансмисия.

Моторът е с достатъчен капацитет, за да превърне GLE в доста пъргав автомобил. Ускорение до 100 км/ч отнема около 9 секунди, като високата позиция на седене дава сериозни предимства при изпреварванията. Деветстепенната трансмисия работи с аристократично спокойствие в комфортен режим, като при движение със 140 км/м моторът мърка с около 1600 оборота в минута.

В спортен режим кутията работи доста адекватно, но все пак й липсва острата реакция, типична за моделите на конкурента от BMW. За щастие има планки за смяна от волана, които позволяват намеси от страна на водача във всеки един момент.

Нееднозначно пътно поведение

При активиране на спортните настройки сериозно се втвърдява и воланът, като прецизната му работа доставя истинско удоволствие при описването на завоите. Не толкова еднозначна е оценката за работата на окачването. Така и не успях да схвана философията на настройките му. В комфортен режим всяка неравност се усеща и колата реагира с поклащане.

В спортен режим колата пак брои несъвършенствата по пътя, но вече съобщава за наличието им с по-сериозно друсане. За да станат нещата още по-лоши, наклонът в завой също е сериозен. Все пак трябва да се признае, че кренът е по-малък отколкото в модела, преди да бъде преименуван. На хубав и прав път обаче GLE e в свои води. Там нищо не издава с каква скорост се движи колата и не смущава удоволствието на пасажерите.

Царят на офроуда

С опционалния офроуд пакет, който включва специален Off-road режим, GLE e сред най-способните в сегмента модели извън пътя. С активирането му въздушното окачване осигурява клиренс от 28.5 см, скоростната кутия имитира бавни предавки, а заключеният централен диференциал гарантира еднаква тяга към предния и задния мост. Разбира се, налице е и асистент за спускане по наклон. На дисплея на мултимедийната система водачът може да следи страничния наклон, наклона на изкачване, позицията на колелата и друга полезна информация, която би го улеснила при преходи извън пътя. Допълнителна защита под купето предпазва важните компоненти.

Що се отнася до разхода, в рамките на теста той беше 9.3 л/100 км при шофиране по доста разнообразен маршрут – градско, извънградско и магистрала. По книжка този показател е 6.5 л/100, но си мисля, че и постигнатият от мен, при по-скоро динамично, отколкото равномерно и икономично каране, е забележителен.

Ценово Mercedes GLE стои добре на фона на основните си конкуренти. Най-достъпната версия струва близо 109 хил. лв. С почти всички екстри за модела обаче тестовата кола се продава за 186 хиляди.

дължинаширочинависочинамеждуосие
4.82 м.1.94 м.1.80 м.2.92 м.
двигателускорение 0-100 км/чмакс.скоростсреден разход
GLE400 (333 к.с.)6.1 сек247 км/ч8.8 л/100 км.
GLЕ500* (442 к.с.)5.3 сек245 км/ч3.3 л/100 км.
GLЕ63 (557 к.с.)4.3 сек250 км/ч11.8 л/100 км.
GLE63 S (585 к.с.)4.2 сек250 км/ч11.8 л/100 км.
GLE250d (204 к.с.)8.6 сек210 км/ч5.9 л/100 км.
GLE350d (258 к.с.)7.1 сек225 км/ч6.6 л/100 км.
* - plug-in hybrid
@@table:[email protected]@

Солидното количество хром отвън подчертават луксозната природа на автомобила.
Фотограф: Mercedes
Приятната атмосфера в салона се допълва от атрактивното осветление в ключови зони.
Фотограф: Mercedes

След близо 20 години хаотично означение на своите SUV модели наскоро Mercedes въведе ред. Логиката е следната - първата буква на цялата гама е G, като тя идва от Geländewagen (офроуд автомобил на немски). L е свързващото звено, а третата буква показва принадлежността към съответните моделни класове. Така от най-малкия към най-големия модел към днешна дата Mercedes предлага GLA (нов модел), GLC (досега GLK), GLE (предишно обозначение ML), GLE Coupé (нов модел) и GLS (познат като GL). В гамата остава и легендарната G класа.

От тази пъстра палитра имах възможността да тествам миналия сериозен фейслифт ML (вече GLE). Моделът има 19-годишна история и реализирани над 1.6 млн. продажби.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    qvd50491823 avatar :-P
    Костадин Иванов

    Няма никакъв проблем ЖеЛето да постигне и надмине успехите на МеЛето. МЛ се славеше като най-трошливия модел на Мерцедес.
    Вместо да съчетаят положителните страни на джипа и колата бяха събрали минусите.
    Успех на новите модели!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK