Лимузина като купе или купе като лимузина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Лимузина като купе или купе като лимузина

Цветът бяла перла отива много на модела.<br>

Лимузина като купе или купе като лимузина

Mercedes CLS взима най-доброто от два автомобилни класа

Георги Пауновски
6857 прочитания

Цветът бяла перла отива много на модела.<br>

© Георги Пауновски


В света на автомобилите има много модели, които предизвикват статуквото. Една от най-смелите стъпки в тази посока е лансирането на лимузината с форма на купе Mercedes CLS през 2004 г. Противно на очакванията, моделът да се провали с гръм и трясък, той се оказа толкова успешен, че формулата беше интерпретирана и от другите два големи германски премиум производители.

В края на миналата година CLS мина през фейслифт, след който изглежда още по-добре и може да предложи по-икономични и мощни двигатели и повече модерни технически решения. Лимузината с форма на купе е запазила уникалната си форма, която я прави лесно различима на пътя. Спортното излъчване на тестовия автомобил се подсилваше и от опционалния AMG пакет.

Графиката на светодиодните фарове на колата и различната радиаторна решетка променят цялостния образ , а джантите с нов дизайн допълват приятното излъчване.

Безкомпромисен лукс

С влизането в салона за пореден път се убедих, че при Mercedes компромис с материалите няма. Докато красива кожа ще откриете и при конкурентите, то дървените фурнири и натрапчивото присъствие на алуминий при CLS впечатлява.

Ергономията остава на типичното високо ниво, като липсата на реагиращ на допир екран не е болка за умиране, тъй като настройките стават достатъчно бързо и лесно чрез бутоните за бърз достъп и въртящия се и натискащ се селектор между предните седалки.

Е, пак имах проблем с ориентирането в гората от лостчета вляво от волана (комбиниран за мигачите и чистачките, за круизконтрола и за нагласяне на позицията на кормилото). В същото време на мястото на лоста за чистачките е сложен превключвателят за скоростната кутия.

Освен много комфортни в тестовата кола предните седалки бяха с охлаждане и подгряване, а воланът се оказа много удобен и приятен на допир. Тестовият CLS беше от модификацията 350d, което ще рече, че използваше трилитров, шестцилиндров V-образен дизел с мощност 258 конски сили. Скоростната кутия беше деветстепенна автоматична, със спортен и нормален режим на работа и възможност за смяна на скоростите от стилни алуминиеви палчета на волана.

От роля в роля

В комфортен режим водачът и спътниците му просто не усещат кога става смяната на предавките. Въздушното окачване Airmatic пък има грижата лимузината да се носи по асфалта като круизен кораб в спокойно море. Воланът е приятно лек, а моторът не се чува. За сметка на това от опционалната аудиосистема Bang&Olsen идва кристален звук.

В спортен режим CLS променя характера си коренно. Воланът се втвърдява, а трансмисията избира такава предавка, която ще позволи бързо ускорение при подаване на газ. При тези настройки дизеловата лимузина се ускорява до 100 км/ч за 6.5 секунди, което е доста добро постижение.

Освен това и воланът става по-директен, а по желание с натискане на допълнителен бутон и окачването може да се втвърди до толкова, че да се усеща преминаването през всяко камъче на пътя. Разбира се, при тези настройки наклонът в завой е далеч по-малък и CLS демонстрира изумителните си възможности на слаломист.

При деклариран от производителя разход от 5.4 л/100 км в рамките на теста автомобилът демонстрира консумация от 8.6 на сто, но при много динамично шофиране и адска жега.

С две кресла отзад

Голямото съмнение, когато се заговори за лимузина-купе е свързано с това, дали на возещите се отзад им е удобно. По отношение на мястото за краката то е предостатъчно почти колкото в стандартната S-класа. За моя изненада и главите на дори високи пасажери не опират в скосения таван. Въпреки това има едно усещане за схлупеност, което в една класическа лимузина отсъства.

Тестовият автомобил беше с две отделни седалки отзад, които са много удобни, недостатъкът на това решение е, че облегалките им не се сгъват и съответно обемът на багажника не може да се увеличава. Липсва и тунел, в който да се вкарат ски например. Иначе самият багажник с отварящ се с електромотор капак е наистина огромен, като побира 520 литра.

Ценово CLS е чувствително по-евтин от S-класата, въпреки че предлага сходен комфорт на возене, удобство и динамика при една далеч по-интригуваща визия. Базовият модел е на цена 103 737 лева с ДДС. Цените на версията 350d тръгват от 117 350 лева.

дължинаширочинависочинамеждуосие
4.94 м.1.88 м.1.42 м.2.87 м.
двигателускорение 0-100 км/чмакс.скоростсреден разход
220d (170 к.с.)8.3 сек226 км/ч4.6 л/100 км.
250d (204 к.с.)7.5, 7.9* сек242, 236* км/ч4.6, 5.3* л/100 км.
350d (258 к.с.)6.5, 6.4* сек250 км/ч5.3, 5.9* л/100 км.
400 (333 к.с.)5.3, 5.3* сек250 км/ч7.1, 7.8* л/100 км.
500 (408 к.с.)4.8, 4.8* сек250 км/ч8.5, 9.1* л/100 км.
63 AMG (557 к.с.)4.2, 3.7* сек250 км/ч9.9, 10.3* л/100 км.
63 S AMG(585 к.с.)3.6* сек250 км/ч10.3* л/100 км.
* - със задвижване 4х4

Конкурентите*
Jaguar XF83 690
Lexus GS91 950
Infiniti Q7092 100
MERCEDES CLS103 737
Audi A7 Sportback110 359
BMW 6 Gran Coupe168 200
* - в лева с ДДС

Скосяването в задната част е една от отличителните черти на CLS.
Фотограф: Георги Пауновски
Черната кожа и алуминиевите акценти създават приятен контраст.
Фотограф: Георги Пауновски
Две отделни кресла отзад са удобни за дълъг път.
Фотограф: Георги Пауновски

В света на автомобилите има много модели, които предизвикват статуквото. Една от най-смелите стъпки в тази посока е лансирането на лимузината с форма на купе Mercedes CLS през 2004 г. Противно на очакванията, моделът да се провали с гръм и трясък, той се оказа толкова успешен, че формулата беше интерпретирана и от другите два големи германски премиум производители.

В края на миналата година CLS мина през фейслифт, след който изглежда още по-добре и може да предложи по-икономични и мощни двигатели и повече модерни технически решения. Лимузината с форма на купе е запазила уникалната си форма, която я прави лесно различима на пътя. Спортното излъчване на тестовия автомобил се подсилваше и от опционалния AMG пакет.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK