Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 1 сеп 2016, 14:15, 13731 прочитания

Да е хибрид му отива

BMW Series 2 Active Tourer 225xe изминава до 40 км на ток

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като скандализира верните фенове на BMW, първият ван в гамата на баварците и един от първите техни модели с предно предаване - Series 2 Active Tourer, продължава да завладява по-различните купувачи вече и с хибридна версия. Зареждащата се от електрическата мрежа модификация 225xe е отличен избор за семеен автомобил или кола за работа, като осигурява чисто електрическо придвижване до 40 километра при нулеви вредни емисии и в почти пълна тишина.

Токов удар


В рамките на теста достигнах максимален пробег на ток от 30 километра, но с два заряда в гаража три дни изпълнявах всички си задачи из града без принос за глобалното затопляне. Електромоторът с мощност 88 конски сили, свързан със задния мост, е напълно достатъчен, за да даде на вана на BMW нужната пъргавина при потегляне на светофара и достатъчно потенциал за бързо престрояване.

На ток максималната скорост е 120 км/ч, което е повече от достатъчно. Освен че щади природата, придвижването на ток в града е и изгодно, като при 18 квтч за 100 километра разход в рамките на теста изминаването им ми струваше малко над два лева при ползване на нощната тарифа.

Зареждането на батерията отнема три часа и половина от стандартен контакт. Тя получава ток и при движение по инерция и спиране, като кинетичната енергия се трансформира в електрическа. С цел повишаване на енергийната ефективност работата на бензиновия мотор почти не зарежда батерията. Това все пак е факт, когато зарядът падне под 9%. Така акумулаторите никога не се изпразват напълно и колата винаги може да разчита на допълнителната електрическа мощност.



Три цилиндъра за по-голяма автономност

Освен електромотора Active Tourer 225xe използва и трицилиндров бензинов двигател с мощност 136 конски сили, свързан с предните колела. Комбинацията от мотори на ток и бензин дава няколко предимства. От една страна, моделът не е ограничен от запаса от ток, като при пълни батерии и резервоар без усилия се изминават над 400 километра (при около 150 за чистите електромобили).

Освен това пътуването може да продължи със сипването на бензин, което отнема няколко минути, а не часове, колкото зареждането на батериите. От друга страна, колата е с двойно предаване, което е плюс при движение по сняг, лед, кал и друга повърхност със слабо сцепление.


В нормални условия бензиновият мотор се използва основно при придвижване извън града с постоянна скорост. Общата системна мощност е 224 к.с, като тя се мобилизира при рязко подаване на газ и осигурява спринт от място до 100 км/ч за под седем секунди.

Водачът може да избира между три режима на шофиране – автоматичен, при който електрониката решава кога кой мотор да ползва, изцяло електрически и за запазване на заряда в батерията. Последният е полезен, за да си осигурите достатъчно ток за градските участъци от маршрута, където електрическото задвижване е най-ефективно.

В допълнение автомобилът разполага и със системата за промяна на настройките на ключови компоненти по колата в спортен, комфортен и екорежим, като по различен начин действат воланът, автоматичната скоростна кутия, чувствителността на педала на газта и климатизиращата система.

Колко харчи

Една от най-впечатляващите характеристики на BMW Active Tourer 225xe e средният разход от 2.0 л/100 км - при 224 коня мощност, да не забравяме. Той обаче е постижим само докато батериите са пълни, което важи само за първите 100 километра. Моят резултат беше 2.5 на сто, като след изпразването на акумулаторите консумацията беше колкото и на стандартната версия на Active Tourer с трицилиндровия мотор – около 6 л/100 км. Все пак обаче хибридната модификация на колата е доста по-пъргава заради електрическите почти 90 коня.

Иначе хибридният ван на BMW впечатлява с комфорта на возене и тишината на борда на практика при всяка ситуация.

Хибридните недостатъци

Мястото в салона е предостатъчно, но заради монтираните под задните седалки батерии те не са на релси и не могат да се местят. За сметка на това возещите се отзад седят три сантиметра по-нависоко и имат по-добър обзор напред.

Пак заради батериите минималният багажен обем на Active Tourer 225 хе е намален с 68 литра до 400 литра, като основно страда двойното дъно. Дори и така обаче колата събра багажа на четирима възрастни и бебе за едноседмична почивка. Друг хибриден минус е намаленият обем на резервоара от 51 на 36 литра.

Приятно изненадва цената, която е 70 900 лева с ДДС, а това е точно толкова, колкото на изпълнението 220d xDrive например.

Серийното оборудване на хибрида обаче е богато и включва двузонов климатроник, мултифункционален спортен волан, датчици за дъжд и светлина, автоматична врата на багажника, радио BMW Professional, лети джанти, 17-инчова навигационна система.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 916 прочитания

Брандове по време на криза Брандове по време на криза

Светът се счупи и няма никакъв шанс да се залепи в предишния си вид

9 апр 2020, 2103 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
България има рекордно производство на пшеница от 36 години насам

Големият добив и доброто качество на зърното обаче няма да компенсират загубите от ниските цени на световните зърнени пазари

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10