Porsche демонстрира кураж с новата Panamera
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Porsche демонстрира кураж с новата Panamera

Porsche Panamera се счита за липсващото звено между спортните автомобили и лимузините.

Porsche демонстрира кураж с новата Panamera

Лимузината е станала още по-бърза, без да жертва комфорта

Георги Пауновски
9585 прочитания

Porsche Panamera се счита за липсващото звено между спортните автомобили и лимузините.

© Porsche


В своята 85-годишна история Porsche неведнъж са били обявявани за авантюристи заради едно или друго тяхно решение. За истинска лудост е обявено и решението им през 2009 г. да пуснат лимузина с качествата на спортна кола. След като Panamera навъртя над 150 хиляди продажби, критиците млъкнаха, а от Porsche представиха второто поколение на автомобила под мотото "Куражът променя всичко".

Актуалната генерация на модела запазва добре познатата си форма, но същевременно има и повече общи черти с чисто спортните коли на марката. Това е постигнато основно с вдъхновените от най-спортните версии на 911 задни светлини, които опасват цялата задница. Намаляването на височината на колата в зоната на C-колоната подсилва спортното и агресивно излъчване. В същото време и преоформените задни врати добавят още стил в Panamera.

Изцяло преработен е интериорът, като физическите бутони са намалени до минимум. Основните настройки стават през екрана на централната конзола с размер 12.3 инча. Мултимедията пък може да разчита на интернет връзка от монтирана в колата SIM карта, като предлага редица уеб базирани услуги – новини, сервизна информация, справки, достъп до платформи за музика и т.н.

Актуализирани размери и нови двигатели

Возещите се в колата могат да разчитат на повече място благодарение на увеличената с 3.4 см дължина (до 5.05 метра) и нарасналото с 3 см междуосие (2.95 м). Актуализираните размери са позволили и багажният обем да е с 50 литра по-голям, като е почти 500 литра. Седалката на водача е монтирана с 5 см по-ниско, което му позволява да усеща по-добре колата.

Бензиновите мотори на Panamera са нови, като предлагат повече мощност при намален апепит. Версията 4S разчита на шестцилиндров V-образен двигател с 440 конски сили, или с 20 повече от досега. Въртящият момент скача с 30 Нм до 550 Нм.

При това положение спринтът до 100 км/ч става с 0.3 секунди по-бързо (4.2 секунди), максималната скорост остава 289 км/ч. Разходът на гориво е 8.1 л/100 км в смесен цикъл, или с литър по-малко от предишното поколение.

Porsche Panamera Turbo, която вече получава 550 конски сили (+30 к.с.) и 770 Нм (+70 Нм) от своя V8 мотор, официално е новата най-бърза лимузина в света серийно производство, след като е направила обиколка на "Зеления ад", както е известна старата част на пистата "Нюрбургринг", за 7.38 минути.

И тази версия на колата спринтира до 100 км/ч с 3 стотни по-бързо (3.6 секунди), а максималната скорост остава внушителните 306 км/ч. Разходът на гориво е свален с 1.1 литър и е 9.3 л/100 км.

Вече 4Х4 задвижване и за дизела

Дизеловата модификация на Panamera продължава да разчита на същия двигател като старото поколение, но пък със своите 422 конски сили остава най-мощният и бърз сериен автомобил на такова гориво. Нейната мощност и 850 Нм въртящ момент гарантират спринт до 100 км/ч за 4.3 секунди и максимална скорост от 285 км/ч. Новост е предлагането на дизеловата лимузина със задвижване на четирите колела.

Всички версии на Panamera се екипират с нова осемстепенна автоматична трансмисия, която сменя скоростите с 25% по-бързо, а в добавка има заслуга и за свалянето на разхода на гориво. Ефективността е подобрена и заради по-широкото използване на алуминий в колата, което води до намаляване на теглото.

В същата посока работи и "поумняването" на адаптивния круиз контрол, който съобразява режимите на работа на кутията и двигателя с терена на маршрута пред лимузината. В допълнение той може и автоматично да спазва забелязаните от камерата на предното стъкло ограничения на скоростта.

По отношение на окачването Panamera предлага избор между четири варианта, като въздушното използва по-големи като обем резервоари. Голямата новост в модела е вграждането на системата с четири завиващи колела, която реагира адекватно според пътните условия.

Сигурност на фокус

Логично, второто поколение на Porsche Panamera предлага повече оборудване, имащо пряко отношение към сигурността. Шофирането нощем става далеч по-безопасно със светодиодните фарове, а в допълнение присъства и система за нощно виждане. Спортната лимузина разчита на по-ефективни спирачки, а сред асистиращите системи присъстват сигнализация за непреднамерено напускане на избраната лента на движение и предупреждение за превозно средство в мъртвата зона на огледалата.

Официалният пазарен дебют на Panamera ще е на 5 ноември. Пред широката публика колата ще бъде показана на автосалона в Париж в края на септември. Базовият модел в Германия струва малко над 113 хиляди евро, а Panamera turbo ще се лансира за поне 153 хиляди.

Джантите са с размер 19, 20 и 21 цола.
Фотограф: Porsche
В средата на арматурното табло присъства хронограф, отдаващ почит на култовия модел Porshe 356А.
Фотограф: Porsche

В своята 85-годишна история Porsche неведнъж са били обявявани за авантюристи заради едно или друго тяхно решение. За истинска лудост е обявено и решението им през 2009 г. да пуснат лимузина с качествата на спортна кола. След като Panamera навъртя над 150 хиляди продажби, критиците млъкнаха, а от Porsche представиха второто поколение на автомобила под мотото "Куражът променя всичко".

Актуалната генерация на модела запазва добре познатата си форма, но същевременно има и повече общи черти с чисто спортните коли на марката. Това е постигнато основно с вдъхновените от най-спортните версии на 911 задни светлини, които опасват цялата задница. Намаляването на височината на колата в зоната на C-колоната подсилва спортното и агресивно излъчване. В същото време и преоформените задни врати добавят още стил в Panamera.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK