Най-посещаваният и най-отразяваният, поне ако се съди по броя на акредитираните журналисти, автомобилен салон в света отвори врати вчера в Париж. Изложението се провежда всяка четна година от 1898 г. насам (през нечетните има изложение във Франкфурт), като единствено двете световни войни са били повод за отлагането му.
По традиция автосалонът започна с два дни за представителите на пресата. Акредитираните журналисти са над 10 хиляди от 103 държави.
Широката публика ще има достъп до осемте зали в периода 1 - 16 октомври. Тази година на изложението се представят около 200 марки от 18 страни. Разбира се, не липсват и световни премиери – общо повече от 60, като поне половината са запомнящи се. Последното издание на автосалона през 2014 г. беше посетено от близо 1.3 млн. души, но тази година едва ли рекордът ще бъде подобрен.
Притеснения и оптимизъм
Причината е продължаващото извънредно положение във Франция, а страхът след терористичните атаки тази година все още кара мнозина да избягват местата, където се събират много хора. Въпреки сериозния пропускателен режим и засилената охрана организаторите са се постарали автосалонът да не губи традиционния си блясък. Така или иначе и тази година изложението във френската столица ще посочи тенденциите в развитието на автомобилите през следващите години.
За разлика от предишните три издания тазгодишното се провежда на фона на оптимизъм по отношение на продажбите. В Европа станахме свидетели на 34 поредни месеци на ръст на търсенето, а слабото понижение през юли се оказа временно явление, преди да дойде новият скок от 10% през август. За първите осем месеца на годината пазарът на нови коли в страните от ЕС е с 8.1% по-силен от същия период на миналата година. Само в три от 23 страни, обхванати от статистиката на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа, има спад. Франция, която остава вторият най-голям пазар по обем на Стария континент, покупките на нови коли бележат стабилен ръст от 6.1% до момента.
Електромобилите отново са на фокус
Бърза обиколка през експозиционните площи на автосалона в Париж е достатъчно, за да стане ясно, че електромобилите отново са във фокуса на производителите. След първоначалната еуфория, при появата на първите модели те бяха обречени на известно забвение, основно заради недостатъка им да изминават малко разстояние с един заряд. Новите открития в областта на батериите, и най-вече на софтуера за управление на процесите в тях, вече правят колите на ток далеч по-мултифункционални.
В Париж например може да се види електромобил с пробег от над 400 километра (Opel Ampera-e). 400 километра с едно зареждане, или два пъти повече от досега, предлага и Renult Zoe с новата батерия, която е с размера и теглото на старата. На щанда на Smart пък присъстват три модела, способни да бъдат заредени напълно за 40 минути.
Прототипът Renault Trezor пък подсказва, че французите ще търсят пробив на електричките и в класа на суперавтомобилите. Двуместното купе използва електрически мотор от Формула Е, където Renault са победители две поредни години. Концептуалната кола предлага и напълно автономен режим на шофиране.
Добрите новини за почитателите на екологичното придвижване тепърва предстоят, като сериозни амбиции на изложението заявиха от Volkswagen. За момента имаме само концептуален модел, за който обаче се твърди, че ще е на пазара през 2020 г., ще предлага пробег до 600 километра, автономен режим на шофиране и дори ще може да получава пратки от куриери.
Желаещите да бъдат екологични при своето придвижване, без да са ограничени в пробега, със сигурност ще се заинтригуват от поредните нови предложение в междинното звено между електромобилите и колите с традиционен двигател – зареждащите се от контакта хибриди. Toyota представи Prius, а такива модели можем да открием и на щандовете на BMW, Audi, Mercedes, Mitsubishi и т.н.
Силно представяне на френските марки
Ако хвърлим един по-общ поглед на автосалона в Париж, няма как да не забележим превъзходството на френските марки. Те са ангажирали най-големите площи, а щандовете им са най-пищни. Със сигурност през тях ще мине президентът Франсоа Оланд, вероятно министри и други длъжностни лица, които по един или друг начин могат да помогнат за по-бързото възстановяване след кризисните години. Със сигурност интересни експонати има при всички марки, на като че ли най-много впечатлява щандът на Renault.
В последните години брандът обнови цялата си гама, а благодарение на таланта на шефа на дизайна Лоурънс ван ден Екер новите модели не оставят никого безразличен. Голямата новост на щанда на Renault e пикапът Alaskan, който демонстрира амбициите на марката да влиза в нови сегменти.
В Париж дебютират също изцяло новият кросоувър Koleos, Megan комби и седан, както и миналите през обновяване Clio, Scenic и Grand Scenic.
Свеж полъх се усеща и на щанда на Citroen, където голямата звезда е компактният модел С3, който е представен в най-различни варианти, включително и спортен. В същото време концептуалният автомобил CXperience Concept демонстрира, че марката смята да се превърне в сериозен играч и при престижните автомобили в Е-сегмента.
Peugeot пък има амбицията да се намести сред лидерите в продажбите на SUV модели, като за целта препозиционира доскорошните си ванове 3008 и 5008. Интересното за двата модела е, че са само с предно предаване, като една хитроумна и доста по-евтина от класическите 4Х4 задвижвания система гарантира прецизен контрол на сцеплението и прилична проходимост.
Кросоувърите все така са на мода
От останалите европейски марки впечатляващ експонат извадиха от Skoda. Техният първи седемместен високопроходим модел Kodiaq има всички данни, за да обърка сметките на редица производители. Като цяло кросоувърите явно ще остават на мода и през следващите години, което е и причина BMW да уплътни гамата си в сегмента с Х2. Infiniti пък добавя версия Sport в гамата на QX30.
Големите отсъстващи
На автосалона в Париж обаче има и няколко големи отсъстващи. Става въпрос основно за Mazda, Volvo, Ford, Rolce-Royse и Lamborgini, без които шоуто няма да е същото.
Най-интересните премиери
Audi Q5
Bentley Bentayga Diesel
BMW X2
Citroen C3
Citroen CXPERIENCE concept
Dacia Sandero, Stepway и Logan MCV
LaFerrari Spider
Ferrari GTC4 Lusso T
Infiniti QX Sport
Honda Civic
Hyundai i30
Kia Rio
Land Rover Discovery
Lexus UX concept
Mercedes E-Class All-Terrain
MINI John Cooper Works Clubman
Mitsubishi Ground Tourer Concept
Nissan Micra
Opel Ampera-e
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Porsche Panamera
SsangYong Rexton
Suzuki Ignis
Toyota CH-R
Най-посещаваният и най-отразяваният, поне ако се съди по броя на акредитираните журналисти, автомобилен салон в света отвори врати вчера в Париж. Изложението се провежда всяка четна година от 1898 г. насам (през нечетните има изложение във Франкфурт), като единствено двете световни войни са били повод за отлагането му.
По традиция автосалонът започна с два дни за представителите на пресата. Акредитираните журналисти са над 10 хиляди от 103 държави.
0 коментара