Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Кафето: по-удобно и с мляко

Растат само продажбите на капсулите и разтворимите миксове

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Джезвето, кубинската кафеварка и дори еспресо-машината бавно потеглят към рафтовете с исторически експонати за сметка на домашните автомати за кафе на капсули и разтворимите напитки три в едно. Дори да е преувеличено, промяната в начина на приготвяне на кафе в страната е факт: продажбите на капсули за домашни кафе-машини растат с 26% през 2016 г. в сравнение с предишната година, а втората категория с бурно развитие са кафе миксовете – разтворимите кафе напитки. Така с поглед към все по-удобното кафе и неговите вариации с мляко, чието приготвяне изисква минимално време, пазарът на кафе продължава да расте.

През 2016 г. той е 275 млн. лв., което е ръст с около 3.7% в сравнение с предишната година, изчисляват от сектора. На опаковките за вкъщи се падат около 60% от пазара в стойност по изчисления на "Нестле България", а останалите се консумират в хотели, ресторанти, кафенета (т. нар. хорека). Като количество обаче консумираното у дома кафе носи 80% от обема. Това означава, че вкъщи българите са изпили 10 063 тона кафе, което обаче е с 37 тона по-малко в сравнение с 2015 г. В същото време тенденцията е самото кафе да поскъпва, а и самите клиенти да избират все по-скъпо кафе, каквото е това в капсулите и разтворимите кафе напитки и затова пазарът продължава тенденцията от предишните години да расте в стойност.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    istorik avatar :-|
    ISTORIK
    • + 4

    Направете подобно проучване и за чайовете, моля!

    Нередност?
  • 2
    angelan avatar :-|
    one4all
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#1] от "ISTORIK":

    Дано не направят такова "проучване" и за чая. Да се обадим на две от големите компании, да ни пуснат малко официални данни. Да ги попитаме за бъдещите им планове. И хоп статийка, която обяснява как големите са голяма работа и как си продават боклуците, мачкайки потребителските нагласи. Никакъв анализ и произтичаща причинно-следствена връзка. А нещата са елементарни по отношение на т.нар. бяла чаша, която се налага в следствие на гадните напитки (кафета), които се сервират. Потребителя се опитва да тушира кофтия вкус на прегорялата робуста, която му се сервира с мляко или сметана. Примера е в бранда, който нито е НОВ нито идва от Страната на самбата. Още повече на залязващата слава на 3в1 и производните му.
    Проблема е и в потресаващата некомпетентност на персонала в заведенията, които нито искат, нито могат да приготвят читави напитки.
    В страната уважаеми, полека лека навлизат и обекти от третата вълна, в които тези, които искат да се насладят на истинско кафе, могат да го направят.
    Колкото по-далеч от компаниите, толкова по истински неща!

    Нередност?
  • 3
    istorik avatar :-|
    ISTORIK
    • + 1

    До коментар [#2] от "one4all":

    Между другото, още от 2001 или 2002 г. всички кафета, независимо от марката, която ги пробутва, имат вкус на изгорял бакелит. Поне моите рецептори усещат този дъх на напитката. Нямам представа на какво се дължи този феномен. Много рядко съм попадал на кафе от кафемашина или от вендинг автомат, което да няма такъв вкус.

    За сметка на това, попадам на все по-качествени чайове.

    Нередност?
Нов коментар