С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 фев 2017, 15:41, 6491 прочитания

Седмични новини за ритейл

ВАС потвърди глоба от 147 хил. лв. за заблуждаваща реклама на "Чипита"; Приходите на H&M в България растат с 25%; Потребителското доверие в България - на нива отпреди кризата; Конкурси и дегустации на "Винария" в Пловдив; Смартфони и таблети - най-продавани в OLX

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
ВАС потвърди глоба от 147 хил. лв. за заблуждаваща реклама на "Чипита"

Върховният административен съд (ВАС) потвърди наложени от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкции в размер на 146 922 лв. на "Чипита България" като рекламодател и 12 116.48 лв. на гръцката рекламна агенция "Блек Чери" за заблуждаваща реклама. Поводът е телевизионен рекламен клип за продукта 7days Pizzeti на "Чипита България". Решението на ВАС е окончателно.
Сюжетът на рекламния клип включва младеж, който, говорейки на английски език със силен италиански акцент и копирайки жестовете и мимиките на млад член на италианската мафия, обяснява вкусовите качества на Pizzeti. Според КЗК клипът създава погрешно впечатление, че продуктът е италиански, а в същото време той се произвежда в завода на "Чипита" в Казичене край София.
В становището си до КЗК производителят "Чипита България" твърдеше, че марката 7DAYS, изписана върху продукта, е добре позната на българския пазар вече повече от 15 години и че тя е ясно видима през цялото времетраене на клипа. Според дружеството брандът 7DAYS е показан по ясен и недвусмислен начин не само в рекламния клип, но и върху опаковките, а също и върху етикетите на продукта, където изрично е посочено, че производител е "Чипита България". От "Чипита България" твърдят още, че "концепцията на телевизионния клип не е "италианска", а "пародийно мафиотска" и няма нищо общо с произхода на продукта".
ВАС обаче споделя изводите на КЗК, че вниманието на потребителя е насочено звуково и визуално към елементи в рекламния клип, които целят да внушат италиански произход на стоката. Създаването на погрешно впечатление у потребителите води до увреждане на интересите им, обобщават проверяващите.


Приходите на H&M в България растат с 25%

Шведската верига H&M отчита пореден ръст в бизнеса си в България. Продажбите в страната през последната финансова година, която за компанията приключва до края на ноември 2016 г., са се повишили с 25% до 641 млн. шведски крони, или 132.4 млн. лв. Ръстът в левове също е 25%.
През март 2016 г. ритейл веригата отвори 19-ия си магазин в страната – в Mall Rousse, а на 1 декември беше открит и 20-ият обект в Terra Mall, Габрово. От април 2015 г. в България има и сайт за онлайн продажби.
До 2014 г. лидер в България беше Inditex, но за 2015 г. H&M поведе с приходи от 95.4 млн. лв.
По данни от регистъра КАПИ общите приходи на шестте дружества, с които Inditex оперира в страната - "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус", за 2015 г. са 91.1 млн. лв., които са направени в 33 магазина.
Приходите на шведската верига са се увеличили със 7% в местни валути до 223 млрд. шведски крони с ДДС - най-високият годишен оборот на компанията до момента, въпреки че продажбите са били по-ниски от планираното. Печалбата на H&M след данъчно облагане се е понижила с 11%. Причината - по-високи разходи за доставки заради силния долар.

Потребителското доверие в България - на нива отпреди кризата



Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата, която започна в края на 2008 г., показват данните на НСИ. През януари общият показател на доверие се покачва с 2.5 спрямо октомври 2016 г. Подобни нива имаше за последно през лятото на 2007 г. Тогава и сега нивата реално са най-високите от 2001 г. насам, посочва НСИ.
Анкетираните продължават да смятат, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Очакваният им за цените през следващата година са за по-слаб ръст.
Има известна положителна промяна в очакванията за бъдещето. Налице са и позитивни нагласи относно намеренията за покупка на кола, както и за покупка и ремонт на жилище.
Резултатите в България потвърждават тенденцията и в ЕС. Проучване на GfK отчита положителен растеж при доверието на потребителите в Европа през четвъртото тримесечие на 2016 г. Потребителският климат според GfK за 28-те държави от ЕС е нараснал с 5.6 пункта до 17.9 пункта през декември, което е най-високата му стойност от януари 2008 г. насам. Очакванията по отношение на доходите са на най-високото си равнище от девет години насам в България, посочват от GfK.

Конкурси и дегустации на "Винария" в Пловдив

От 22 до 26 февруари 2017 г. в Пловдив ще се проведе 25-ото издание на международната специализирана изложба "Винария", на която посетителите могат да видят съвременни технологии и оборудване за лозаро-винарския сектор.
Международният конкурс за вина, ракии и винено бренди в рамките на "Винария" се провежда според правилата и критериите на най-авторитетните конкурси по света. В международното жури ще бъдат включени 24-ма дегустатори от страната и чужбина. За първи път ще има допълнително отличие за вино от местен сорт.
Националната лозаро-винарска камара подготвя богата съпътстваща програма. Сред акцентите в нея е дегустацията на висококачествен белгийски шоколад с различни български вина, която се провежда за първи път в рамките на изложението.
"Винария" заедно с изложението за храни и напитки "Фудтех" и зоната "Вкусове от Италия" са част от форума за агробизнес, храни, вино и туризъм "Агра".

Смартфони и таблети - най-продавани в OLX

Мобилни телефони и таблети са сред най-продаваните през сайта за онлайн търговия OLX през 2016 г. С най-много запитвания в платформата се нареждат обявите за работа и автомобилите втора ръка. Сред другите активни категории в сайта са "Мода", стоки "За бебето и детето" и "Спорт, книги и хоби". Общо 135 хил. потребители публикуват поне по една обява всеки месец, а регистрациите в сайта наброяват близо 2.1 млн.
През 2016 г. компанията отчита 24% ръст на частните и основни потребители в платформата и с 32% повече бизнес потребители спрямо предходната 2015 г., достигайки близо 26 хил.
Най-много сделки на човек от населението се извършват във Варна, София, Бургас, Враца и Видин. В морската столица с най-голям интерес са обявите за работа. В София най-търсени са автомобилите и недвижимите имоти. Най-малко обяви са публикувани от Кърджали, Силистра и Благоевград.
От компанията очертават като тенденция през изминалата година и повишеното търсене на екскурзии и почивки.
Платформата за електронна търговия OLX.bg е част от южноафриканския гигант Naspers. В портфолиото й в България се включват още онлайн магазините eMag и Fashion Days.

Накратко

"dm България" откри своя 28-и магазин в София и първия си магазин в Разград. Така най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки в страната вече има 67 магазина в 25 града.

Журито разгледа на първи етап кандидатурите за международната награда за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината". Конкурсът се провежда за първи път в България.

Metro отбелязва лек спад на приходите за първото фискално тримесечие. Продажбите за периода са намалели с 0.6% на годишна база, а оперативната печалба - с 0.81%.

Френският козметичен гигант L'Oreal обмисля възможността да продаде звеното си Body Shop във Великобритания срещу 1 млрд. евро.

Британската компания за потребителски стоки Reckitt Benckiser купува американския производител на бебешки храни Mead Johnson Nutrition за 16.6 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6% Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6%

Потребителите са все по-сигурни във финансите си, но не са готови да харчат свободно, сочат проучвания на компанията

12 юни 2019, 2997 прочитания

Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики

Компаниите залагат все повече на безопасността и ефективното изпозлване на ресурсите

31 яну 2019, 2814 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Стоки и продажби" Затваряне
България ще се представя с морски и балнеотуризъм на най-големите борси

Познати компании ще изграждат националните щандове на страната

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата