Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

ВАС потвърди глоба от 147 хил. лв. за заблуждаваща реклама на "Чипита"; Приходите на H&M в България растат с 25%; Потребителското доверие в България - на нива отпреди кризата; Конкурси и дегустации на "Винария" в Пловдив; Смартфони и таблети - най-продавани в OLX

7209 прочитания

© Анелия Николова


ВАС потвърди глоба от 147 хил. лв. за заблуждаваща реклама на "Чипита"

Върховният административен съд (ВАС) потвърди наложени от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкции в размер на 146 922 лв. на "Чипита България" като рекламодател и 12 116.48 лв. на гръцката рекламна агенция "Блек Чери" за заблуждаваща реклама. Поводът е телевизионен рекламен клип за продукта 7days Pizzeti на "Чипита България". Решението на ВАС е окончателно.

Сюжетът на рекламния клип включва младеж, който, говорейки на английски език със силен италиански акцент и копирайки жестовете и мимиките на млад член на италианската мафия, обяснява вкусовите качества на Pizzeti. Според КЗК клипът създава погрешно впечатление, че продуктът е италиански, а в същото време той се произвежда в завода на "Чипита" в Казичене край София. В становището си до КЗК производителят "Чипита България" твърдеше, че марката 7DAYS, изписана върху продукта, е добре позната на българския пазар вече повече от 15 години и че тя е ясно видима през цялото времетраене на клипа. Според дружеството брандът 7DAYS е показан по ясен и недвусмислен начин не само в рекламния клип, но и върху опаковките, а също и върху етикетите на продукта, където изрично е посочено, че производител е "Чипита България". От "Чипита България" твърдят още, че "концепцията на телевизионния клип не е "италианска", а "пародийно мафиотска" и няма нищо общо с произхода на продукта".

ВАС обаче споделя изводите на КЗК, че вниманието на потребителя е насочено звуково и визуално към елементи в рекламния клип, които целят да внушат италиански произход на стоката. Създаването на погрешно впечатление у потребителите води до увреждане на интересите им, обобщават проверяващите.

Приходите на H&M в България растат с 25%

Шведската верига H&M отчита пореден ръст в бизнеса си в България. Продажбите в страната през последната финансова година, която за компанията приключва до края на ноември 2016 г., са се повишили с 25% до 641 млн. шведски крони, или 132.4 млн. лв. Ръстът в левове също е 25%.

През март 2016 г. ритейл веригата отвори 19-ия си магазин в страната – в Mall Rousse, а на 1 декември беше открит и 20-ият обект в Terra Mall, Габрово. От април 2015 г. в България има и сайт за онлайн продажби.
До 2014 г. лидер в България беше Inditex, но за 2015 г. H&M поведе с приходи от 95.4 млн. лв. По данни от регистъра КАПИ общите приходи на шестте дружества, с които Inditex оперира в страната - "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус", за 2015 г. са 91.1 млн. лв., които са направени в 33 магазина.

Приходите на шведската верига са се увеличили със 7% в местни валути до 223 млрд. шведски крони с ДДС - най-високият годишен оборот на компанията до момента, въпреки че продажбите са били по-ниски от планираното. Печалбата на H&M след данъчно облагане се е понижила с 11%. Причината - по-високи разходи за доставки заради силния долар.

Потребителското доверие в България - на нива отпреди кризата

Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата, която започна в края на 2008 г., показват данните на НСИ. През януари общият показател на доверие се покачва с 2.5 спрямо октомври 2016 г. Подобни нива имаше за последно през лятото на 2007 г. Тогава и сега нивата реално са най-високите от 2001 г. насам, посочва НСИ.

Анкетираните продължават да смятат, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Очакваният им за цените през следващата година са за по-слаб ръст. Има известна положителна промяна в очакванията за бъдещето. Налице са и позитивни нагласи относно намеренията за покупка на кола, както и за покупка и ремонт на жилище.

Резултатите в България потвърждават тенденцията и в ЕС. Проучване на GfK отчита положителен растеж при доверието на потребителите в Европа през четвъртото тримесечие на 2016 г. Потребителският климат според GfK за 28-те държави от ЕС е нараснал с 5.6 пункта до 17.9 пункта през декември, което е най-високата му стойност от януари 2008 г. насам. Очакванията по отношение на доходите са на най-високото си равнище от девет години насам в България, посочват от GfK.

Конкурси и дегустации на "Винария" в Пловдив

От 22 до 26 февруари 2017 г. в Пловдив ще се проведе 25-ото издание на международната специализирана изложба "Винария", на която посетителите могат да видят съвременни технологии и оборудване за лозаро-винарския сектор.

Международният конкурс за вина, ракии и винено бренди в рамките на "Винария" се провежда според правилата и критериите на най-авторитетните конкурси по света. В международното жури ще бъдат включени 24-ма дегустатори от страната и чужбина. За първи път ще има допълнително отличие за вино от местен сорт.
Националната лозаро-винарска камара подготвя богата съпътстваща програма. Сред акцентите в нея е дегустацията на висококачествен белгийски шоколад с различни български вина, която се провежда за първи път в рамките на изложението.

"Винария" заедно с изложението за храни и напитки "Фудтех" и зоната "Вкусове от Италия" са част от форума за агробизнес, храни, вино и туризъм "Агра".

Смартфони и таблети - най-продавани в OLX

Мобилни телефони и таблети са сред най-продаваните през сайта за онлайн търговия OLX през 2016 г. С най-много запитвания в платформата се нареждат обявите за работа и автомобилите втора ръка. Сред другите активни категории в сайта са "Мода", стоки "За бебето и детето" и "Спорт, книги и хоби". Общо 135 хил. потребители публикуват поне по една обява всеки месец, а регистрациите в сайта наброяват близо 2.1 млн.

През 2016 г. компанията отчита 24% ръст на частните и основни потребители в платформата и с 32% повече бизнес потребители спрямо предходната 2015 г., достигайки близо 26 хил. Най-много сделки на човек от населението се извършват във Варна, София, Бургас, Враца и Видин. В морската столица с най-голям интерес са обявите за работа. В София най-търсени са автомобилите и недвижимите имоти. Най-малко обяви са публикувани от Кърджали, Силистра и Благоевград. От компанията очертават като тенденция през изминалата година и повишеното търсене на екскурзии и почивки.

Платформата за електронна търговия OLX.bg е част от южноафриканския гигант Naspers. В портфолиото й в България се включват още онлайн магазините eMag и Fashion Days.

Накратко

"dm България" откри своя 28-и магазин в София и първия си магазин в Разград. Така най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки в страната вече има 67 магазина в 25 града.

Журито разгледа на първи етап кандидатурите за международната награда за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината". Конкурсът се провежда за първи път в България.

ВАС потвърди глоба от 147 хил. лв. за заблуждаваща реклама на "Чипита"

Върховният административен съд (ВАС) потвърди наложени от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкции в размер на 146 922 лв. на "Чипита България" като рекламодател и 12 116.48 лв. на гръцката рекламна агенция "Блек Чери" за заблуждаваща реклама. Поводът е телевизионен рекламен клип за продукта 7days Pizzeti на "Чипита България". Решението на ВАС е окончателно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал