Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

От 10 март белгийската Spadel е собственик на 100% от капитала на "Девин" в рекордно голяма сделка, която оцени българския производител на 120 млн. евро.

Седмични новини за ритейл

"Девин" вече е собственост на Spadel, "Био органик" строи нова фабрика, ВАС потвърди забрана на нелоялни оферти, Shell обнови 13 от търговските си комплекси, "Ремикс глобъл" е сред най-динамично развиващите се в Европа

8245 прочитания

От 10 март белгийската Spadel е собственик на 100% от капитала на "Девин" в рекордно голяма сделка, която оцени българския производител на 120 млн. евро.

© "Девин" АД


Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

"Девин" вече е собственост на Spadel

От 10 март белгийската Spadel е собственик на 100% от капитала на "Девин" в рекордно голяма сделка, която оцени българския производител на 120 млн. евро. Новият собственик купи мажоритарния дял от американския фонд Advent при оценка на бутилиращата компания от 11 пъти брутната печалба.

"Девин" има приходи от почти 90 млн. лв. за 2016 г. и брутна печалба от почти 21 млн. лв. Spadel е фамилна белгийска компания с основен акционер Марк Дидие дьо Боа има оборот за 2015 г. от 242 млн. евро. Освен в Белгия дружеството продава продуктите си - натурална минерална вода, изворна вода и натурални плодови напитки, и във Франция, Холандия, Португалия и Великобритания, а сред марките й са SPA, BRU и др. Advent държеше 93.3%, а останалите акции бяха разпределени почти поравно между три физически лица - Валентин Игнатов, Георги Серафимов и Цветан Лъжански, но вече също са притежание на Spadel, става ясно от документите в Търговския регистър. Затова и "Девин" вече е еднолично акционерно дружество. Минава се и към едностепенна форма на управление. С решение от 10 март са освободени от длъжност и от отговорност досегашните членове на надзорния съвет - Милан Кулих, Кристиан Михаел Мрук, Петер Нахтнебел, и на управителния съвет - Томас Кренбауер, Борислава Благоева Налбантова, Георги Димитров Павлов, Мартин Александров Георгиев.
В новоизбрания съвет на директорите влизат Томас Кренбауер, белгийците Марк Дидие дьо Боа и Дидие Фабрис де Соргър, както и белгийското дружество с ограничена отговорност "Де Вит Як", представлявано от своя управител Як Алберт де Вит.

Марк Дидие дьо Боа е председател на съвета на директорите. Томас Кренбауер е избран за изпълнителен директор на "Девин" - от 26 април 2012 г. досега той е главен изпълнителен директор на дружеството.

"Био органик" строи нова фабрика

Предприятие за преработка на плодове и зеленчуци ще бъде изградено в село Дагоново, община Белица, до есента. Проектът е на "Био органик България", а инвестицията е 2.8 млн. евро. Половината от средствата са собствено финансиране, а останалата сума е субсидия по Програмата за развитие на селските райони.

Строителството вече е започнало. Новата фабрика ще е с площ 2270 кв.м, като над нея ще има малък офис и център за обучение. В предприятието ще се прави първична преработка на плодове и зеленчуци, както и шоково замразяване и изсушаване. Очакваното дневно производство на замразени продукти е 5 тона.

"Био органик", която е регистрирана през 2015 г., е избрала село Дагоново заради местоположението му. То се намира между три планини, на главния път към Велинград и на 100 км от пловдивското село Плодовитово и Сандански. Това са и основните региони, от които компанията планира да си осигурява суровина за производството. Като резервен вариант стои вносът на плодове и зеленчуци от Гърция. Предприятието ще изкупува също и продукция на местни производители, ако тя отговаря на определени изисквания.

ВАС потвърди забрана на нелоялни оферти

Върховният административен съд потвърди заповеди на Комисията за защита на потребителите за забрана на нелоялни търговски практики.

С промоционална оферта "Вземи 10% повече" Ти Би Ай банк е създавала погрешно впечатление у клиентите на търговска верига за техника, че при сключване на договор за кредит по тази програма ще могат да купят по-изгодно уред на изплащане. Потребителите са заблуждавани, че получават подарък 10% от цената на стоката, а всъщност заплащат този "подарък" под формата на по-високи разходи по обслужването на кредита. "Техномаркет България" обявил инициатива "Сливи за смет", при която клиентите могат да купят с намаление телевизор за над 500 лв., при условие че върнат стар електроуред. На сайта е обявена отстъпка от 20%, а в разпространените рекламни брошури са посочени 10%. На практика 20-дневната кампания се развила на 3 етапа, като по-голямата отстъпка е прилагана само през средния период в рамките на 5 дни.

За едномесечна кампания "Доверие Брико" разпространила 5000 брошури на територията на Варна за стоки с намаление от 30% до 70%, но доставените количества на някои от тях не са достигнали.

Shell обнови 13 от търговските си комплекси

"Shell България" обнови 13 от своите търговски комплекси. Това е част от дългосрочен проект, започнал в края на 2016 г., който цели да обхване по-голямата част от мрежата от търговски обекти на Shell. Реновираните търговски комплекси са с нов интериор и се намират в Русе, Бургас, Хасково, Велико Търново, магистрала "Тракия" (в района на гр. Пловдив) и София.

Обновените търговски комплекси разполагат с нови кътове за отдих, а 8 от тях - и с тераса. Предлага се и безплатен Wi-Fi, паркингът е по-голям, а броят на касите е увеличен.

"Shell България" има мрежа от около 100 търговски комплекса за продажба на горива на дребно. Към дългогодишното партньорство с "Maкдоналдс" веригата добави и това с DHL, в резултат на което се предлага нова услуга на клиентите на 16 обекта в страната. Компанията има 18 магистрални обекта в България, които са част от европейската мрежа от над 650 магистрални обекта на Shell.

"Ремикс глобъл" е сред най-динамично развиващите се в Европа

Българският онлайн търговец за дрехи втора употреба "Ремикс глобъл" беше обявен за един от най-динамично развиващите се бизнеси в Европа, Средния изток, Азия и Африка. Фирмата беше част от менторинг програмата Accelerating Entrepreneurs на консултантската компания EY. За участие в нея бяха селектирани общо 26 компании, които се развиват изключително бързо и вече имат съществен пазарен дял в своята индустрия. Продуктите или услугите им са базирани на иновативна технология, а амбициите им са да се разрастват на международните пазари.

"Ремикс глобъл" е онлайн търговец на дребно с дрехи втора употреба в Източна Европа, като в световен мащаб има само един конкурент с подобен модел и мащаб. От създаването й в края на 2012 г. досега бизнесът на компанията расте с по три пъти годишно. Дейността й вече обхваща четири пазара – България, Гърция, Полша и Румъния, като през април ще бъде на още три.

Accelerating Entrepreneurs осигурява мрежа от контакти на предприемачи и ментори. България има свой финалист за втори път. През 2015 г. Ивайло Пенчев, изпълнителен директор на "Уолтопия", стана един от шестимата най-бързо развиващи се предприемачи в света.

Накратко

"Kaufland България" получи наградата наградата Best Buy 2017/2018 г. за най-добро съотношение между цена и качество на продукти и услуги в страната. Това стана ясно след проучване сред 1200 респонденти на възраст над 15 години, осъществено онлайн през януари 2017 г. от независимата швейцарска организация ICERTIAS. Наградата се присъжда на компании, продукти и услуги, които са избрани за номер 1 в съответното проучване и категория.

Amazon ще разшири програмата си за премахване на фалшиви стоки от своя сайт през тази пролет. Още от следващия месец всяка марка ще може да регистрира своето лого и интелектуална собственост в Amazon, за да може компанията да премахва стоки и потенциални продавачи, които работят с фалшификати.

Датският бирен бранд Tuborg започна нова глобална маркетинг кампания под мотото Open for more с нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат "Музика" и "Традиции – от 1880 досега".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK