С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 яну 2019, 12:25, 2814 прочитания

Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики

Компаниите залагат все повече на безопасността и ефективното изпозлване на ресурсите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Безопасност, по-ефективно използване на ресурсите, оптимизация на производството, дигитализацията. Това са основните предизвикателства пред месопреработвателната промишленост в следващите години, сочат данните на Германската асоциация на производителите на оборудване за хранително-вкусовата и пакетиращата промишленост, част от асоциацията VDMA, обединяваща машиностроителната индустрия в страната.

Данните бяха представени по време на презентирането на тазгодишното издание на най-голямото изложение в света за месопреработвателния сектор IFFA, което се провежда на всеки три години във Франкфурт и ще се проведе между 4 и 9 май. На последния форум, който се е провел през 2016 г., са се включили и трима изложители от България.


Накъде тръгва секторът

Според Маргрет Мензел, представител на асоциацията ключово за сектора е безопасността на продукцията, заради което и машиностроителите в хранителната индустрия инвестират все повече в технологии, осигуряващи по-високи стандарти на хигиена при производството, както и мониторинг и контрол на производствените процеси и решения за оптимално пакетиране.

Второто важно предизвикателство пред сектора е ефикасното използване на ресурсите, включително енергийна ефективност, икономично използване на водата и намаляване на опаковъчните материали. От думите на Мензел стана ясно и че в машиностроенето за хранителния сектор все повече навлиза оптимизацията на производствените процеси и дигитализацията, включително технологии, водещи до минимални организационни загуби и интернет базирани технологии между машините, компонентите и продукцията. "Визията е все повече за изграждане на интелигентни фабрики", коментира още Мензел.



Върху машиностроенето за хранителната индустрия влияят и новите тенденции в храненето и приготвянето на храна, включително интересът към вегетарианството, регионалните или устойчиво произведените храни. Пакетиращата промишленост пък трябва да се носочи все повече към опаковките с "функция" - оптимална защита, пригодност за рециклиране на материала, етикетиране и др., сочат очакванията на асоциацията.

Изложението IFFA - през май

Изложението IFFA, което се провежда на всеки три години и е най-голямото в света за месопреработвателния сектор, през тази година ще се проведе в началото на май в изложбения център Messe Frankfurt в германския град Франкфурт. Очакванията са, че във форума ще се включат над 1000 изложители от над 50 държави, които ще представят продукцията си на площ от около 119 хил. кв.м. Прогнозираният брой на бизнес посетителите на изложението е за над 60 хил. души от 140 държави, сочат данните на организаторите. В последното издание на изложението през 2016 г., чийто партньор за България е "Интер експо център" в София, са се включили и три български компании, произвеждащи машини за месопреработвателния сектор.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6% Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6%

Потребителите са все по-сигурни във финансите си, но не са готови да харчат свободно, сочат проучвания на компанията

12 юни 2019, 2997 прочитания

Реколтата от царевица е нараснала с над 30% Реколтата от царевица е нараснала с над 30%

Земеделците са прибрали и по-висока реколта от слънчоглед през 2018 г.

31 окт 2018, 3093 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Стоки и продажби" Затваряне
Големите ски курорти откриват зимния сезон с по-скъпи карти

Туристическото министерство очаква 5% ръст на туристите през започващия зимен сезон

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант