"dm България" отчита близо 15% ръст на продажбите за финансовата 2018-2019 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"dm България" отчита близо 15% ръст на продажбите за финансовата 2018-2019 г.

На специална пресконференция управителите на "dm България" представиха финансовите резултати на компанията

"dm България" отчита близо 15% ръст на продажбите за финансовата 2018-2019 г.

Веригата дрогерии има вече 80 търговски обекта в страната и планира откриване на нови осем през следващите 12 месеца

Мара Георгиева
4156 прочитания

На специална пресконференция управителите на "dm България" представиха финансовите резултати на компанията

© "dm България"


Веригата дрогерии "dm България" отчита 151.86 млн. лева оборот за финансовата година, която за компанията е от 1 октомври 2018 до 30 септември 2019 г. "Това означа 14.93% ръст спрямо предходния отчетен период, който включва и новооткритите магазини. При съпоставим брой магазини скокът в продажбите е около 10%," уточни за "Капитал" Андрей Петров, председател на борда на управителите на "dm България".

Над 7 милиона лева инвестиции

Десет години след откриването на първия магазин във Видин "dm България" има вече 80 търговски обекта с обща площ 24 357 кв. метра и с над 750 служители, от които 110 са новоназначени.

"За последната година бяха направени над 7 милиона лева инвестиции за разширяване и обновяване на магазини и за обучение на служители. Отворихме седем нови обекта - два в София и по един в Костинброд, Пловдив, Бургас, Варна, Русе", обобщи Андрей Петров. През следващата година компанията планира да открие още 7-8 магазина в различни градове на страната, като приоритетни ще бъдат София и Варна.

В отговор на пластмаса за еднократна употреба

Деветдесет и три процента от посетителите са "много" или "изключително доволни" от съотношението цена-качеството на продуктите, от предлаганите собствени марки и от обслужването в магазините. Това отчита актуално пазарно проучване на австрийската маркетингова агенция Spectra сред 759 потребители, посочи Цонка Иванова – Терзиева, управител на "dm България". Според проучването Balea е най-купуваният собствен бранд на веригата и най-използваната в страната собствена марка сред аналогичните конкуренти.

Търсенето на био и натурални храни и козметика расте, отчитат от компанията, която има над 900 предложения в този сегмент. В отговор на тренда за здравословен начин на живот и за щадящи природата продукти "dm България" разширява асортимента си и предлага алтернативни решения на пластмасата за еднократна употреба - например четките за зъби с бамбукови или дъбови дръжки, паста за зъби на таблетки, хартиени клечки за уши, конец за зъби от царевично нишесте, бамбуковите сламки за многократна употреба. От 2014 г. във всички dm марки не се съдържа микропаластмаса, която е един от основните замърсители на реките и океаните, посочиха от компанията.

Професия дрогерист

След няколко години усилия по инициатива на компанията професията дрогерист е включена в Националната класификация на професиите и длъжностите с официално наименование "Консултант по козметични, парфюмерийни и биологични продукти и битова химия".

"Обучението ще започне през следващата учебна година. В Австрия и Германия професията съществува от повече от 40 години и е базова за сектора с дрогерийни стоки. От следващата учебна година дрогеристи ще могат да бъдат обучавани и в системата на дуалното обучение (учене чрез работа)", коментира Евелина Великова, управител на "dm България"..

Групата dm

"dm България" е част от dm групата за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ). За финансовата 2018/2019 година групата отчита 4.61% ръст на приходите, които достигат 11.195 милиарда евро.

Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 11 държави от региона, включително и България, отчита 9% ръст на оборота до 2.8 милиарда евро. Общо магазините на концерна dm са 3 688, а служителите - повече от 62 000.

Веригата дрогерии "dm България" отчита 151.86 млн. лева оборот за финансовата година, която за компанията е от 1 октомври 2018 до 30 септември 2019 г. "Това означа 14.93% ръст спрямо предходния отчетен период, който включва и новооткритите магазини. При съпоставим брой магазини скокът в продажбите е около 10%," уточни за "Капитал" Андрей Петров, председател на борда на управителите на "dm България".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Дрогериите DM са хубави магазини, въпреки че в Германия и България законодателството не позволява в тях да се продават лекарства (което е абсурдно при условие че се наричат "дрогерии"). В повечето европейски държави, подобни вериги дрогерии като Boots, Superdrug, Etos, Kruidvat и т.н, продават лекарства от първа необходимост като аспирин, парацетамол, капки за нос и т.н.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.