Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 окт 2019, 16:25, 2705 прочитания

КЗК разреши на "Максима България" да наеме обектите на пловдивската верига "Триумф"

Антимонополният орган не установи концентрация и господстващо положение в сделката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Максима България" (собственик на веригата "Т маркет") може да наеме дългосрочно 11 търговски обекта от пловдивската верига "Триумф", тъй като сделката не представлява концентрация и няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение. Това отсъди Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), след като през август компанията поиска от антимонополния орган да се произнесе по сделката.

Без контрол върху наемодателите


"Максима България" ще наеме за дълъг срок търговски обекти, чиито активи са притежание на три дружества: "Маркоци" ЕООД, "Ваничи 2008" ЕООД и "Топ Тенис" ЕООД, които управляват магазините "Триумф". В договорите е предвидена възможност за преждевременно прекратяване. В тях не се предвиждат каквито и да било права за "Максима България", които да осигуряват възможност за контрол върху управлението на фирмите наемодатели, показва проверката на комисията.

Освен това "Максима България" няма да продължи да оперира магазините вместо досегашните собственици (под техен бранд, с оборудване/стоки, закупени от тях). Тъкмо обратното - компанията ще наеме помещенията празни и ще инвестира значителни собствени средства за ремонта и ребрандирането им, така че да могат да оперират под марката и във формата "Т маркет". "Максима България" ще трябва да инвестира и значителни средства за зареждане на магазините със съответните стоки и продукти във вид и качество, в което те се продават и в останалите магазини от веригата, отчита КЗК.

Към други търговски обекти



Според плановете 9-те по-малки обекта "Триумф" прекратяват дейността си до 15 октомври т.г., а двата по-големи - до 1 декември. Предвидено е новите магазини от веригата "Т маркет" да бъдат отворени в рамките на 3 до 5 месеца след затварянето на магазините "Триумф". До отварянето на "Т маркет" клиентите ще се преориентират към други търговски обекти за хранителни стоки в града. Основни конкуренти на "Триумф" в Пловдив са: "РПК Наркооп" с 12 магазина, "Билла" и "Лидл" с по 7, "Кауфланд" – с 5, "Лекси" и "Фреш маркет" с по 4, "Слънчеви лъчи" и БББ с по 2. Следователно локацията на магазина не е от водещо значение за клиентите и те биха се преориентирали към друг обект със съпоставими характеристики независимо от неговото местонахождение, заключава КЗК.

Клиентите не се припокриват

От комисията изтъкват също, че по наблюдения на "Максима България" не е налице припокриване между клиентите на "Триумф" и тези на "Т Маркет", тъй като "магазини "Триумф" предлагат по-добро качество на стоките и съответно по-високи цени и техните клиенти имат по-голяма покупателна способност". Собствено проучване на "Максима България" показало също, че клиентите на "Триумф" са склонни да отделят повече средства за пазаруване от клиентите на "Т Маркет". Следователно според дружеството не може да се твърди, че ще има преориентиране на клиентите на "Триумф" към магазини "Т Маркет".

Не се очаква трансфер на достатъчна бизнес репутация от обектите "Триумф" след тяхното затваряне към магазини "Т Маркет". Параметрите на сделката не включват прехвърляне на договори с доставчици, както и на трудовите договори на настоящите служители на магазини "Триумф". Активите - предмет на сделката, сами по себе си не могат да формират оборот на пазара на търговия с бързооборотни стоки за "Максима България".
Дългосрочното ползване на активите на "Триумф" не е средство за придобиване на контрол върху активи със самостоятелно присъствие на пазара или върху управлението на дружествата – собственици на обектите, обобщава комисията.

От КЗК припомнят, че в практиката си Европейската комисия е оценявала подобен случай, свързан с придобиване на магазин за търговия на дребно с хранителни стоки, намиращ се в градска част на Armitage Avenue, Worsley, Обединеното кралство, и е стигнала до аналогични изводи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1149 прочитания

Потребителите стават по-предпазливи в разходите Потребителите стават по-предпазливи в разходите

Проучвания на Broshura.bg и Pragmatica улавят финансови притеснения и по-слаби покупки на техника, дрехи и други

26 мар 2020, 3792 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Продажбите на бира през шестмесечието: спад в обем, ръст в стойност

Сред най-често консумираните марки са "Пиринско", "Ариана", "Каменица" и "Шуменско", показва онлайн проучване на Nielsen Admosphere Bulgaria

Още от Капитал
Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10