С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 окт 2019, 15:28, 1396 прочитания

Продажбите на бира през шестмесечието: спад в обем, ръст в стойност

Сред най-често консумираните марки са "Пиринско", "Ариана", "Каменица" и "Шуменско", показва онлайн проучване на Nielsen Admosphere Bulgaria

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на бира в обем през първото полугодие падат с около 2% в сравнение със същия период на 2018, но пък в стойност нарастват с 1.5%, отчита Nielsen. Причина за ръста е намаляващият интерес към големите разфасовки и увеличаващата се популярност на бирите в кен, чиято цена за литър е по-висока. За сравнение - според данните на Агенция "Митници" през 2018 г. в страната бяха продадени 5.560 млн. хектолитра бира, което е с 1.6% повече в сравнение с 2017 г.

Като цяло финансовите данни за този пазар не са особено подробни. Съюзът на пивоварите пуска официална информация за продажбите веднъж в годината, но без разбивка за пазарни дялове. Отделните компании в свои съобщения се позовават на данни на Nielsen, за които си плащат.


Членовете на браншовата организация са "Болярка ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво", "Доровски инвест" ("Гларус"), като те общо са реализирали 5.256 млн. хектолитра бира през миналата година, което е с 2.4% повече от продажбите им за 2017 г. Седемте компании са с 94% общ пазарен дял в обем за 2018.

Предпочитания за марка

Често данните се базират на маркетингови проучвания за предпочитания на бранда, което може и да изкриви картината, когато се говори за чисто пазарна статистика. Така например петте най-продавани марки бира през първото полугодие на 2019, подредени по азбучен ред, са "Ариана", "Загорка", "Каменица", "Пиринско", "Шуменско", показва онлайн проучване на Nielsen Admosphere Bulgaria сред 510 анкетирани пълнолетни граждани. Продажбите на тези брандове също следват общата тенденция за спад в обем през първата половина на годината. Единственото изключение е "Пиринско., което отбелязва ръст, отчита проучването.



Четиринадесет процента от участниците в анкетата, които са отговорили, че пият бира (независимо от честотата), са посочили "Каменица" като своя любима марка, следвана от "Пиринско" (13%) и "Ариана" (12%), отчитат от Nielsen Admosphere Bulgaria.

Сред най-често консумираните брандове бира анкетираните са поставили на първо място "Пиринско"(17%), следвано от "Ариана" (15%), "Каменица" (14%) и "Шуменско" (13%).

Като цяло няма съществена разлика в предпочитанията на мъжете и жените към различните марки бира. Единствено "Ариана" е по-популярна сред жените, отколкото сред мъжете, показва изследването.

В бутилка или кен

От проучването на Nielsen Admosphere Bulgaria става ясно също, че 56% от активните в интернет и пиещи бира българи предпочитат бутилирано пиво. Значително по-малък е процентът на тези, които се насочват към наливна бира (18%) или бира в кен (17%), като и в двата случая преобладаващата част са жени. Девет процента от анкетираните отговарят, че не знаят или нямат предпочитания по отношение на опаковката (по-голямата част от тях също са жени), отчита Nielsen Admosphere Bulgaria.

С най-голям ръст на продажбите са кеновете (над 17%), а с най-сериозен спад са опаковките от пластмаса (-7%). Различните разфасовки на пластмасови бутилки обаче генерират най-голям обем продажби в категорията (близо 57%). Това е и причината цялата категория да пада с 2% въпреки двуцифрения ръст при кеновете, показва проучването.

У дома или на плажа

Консумиращите бира най-често ѝ се наслаждават в домашна обстановка, на двора, в градината или на вилата (65%), а почти една четвърт (22%) я пият в заведение. По-малко от 10% са тези, които най-често пият бира на открито (в парка или на плажа например), както и тези, които предпочитат пиво, когато са на гости (5%), показва проучването на Nielsen Admosphere Bulgaria.

Телевизията продължава да бъде най-предпочитаната медия от рекламодателите в категория "Бира", като "Пиринско" е най-активно рекламираният бранд през първото полугодие на 2019 година, отчитат от Nielsen Admosphere Bulgaria.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите

Грижи за здравето, природата и общността изместват традиционната благотворителност от кампаниите на веригите за бързооборотни стоки

20 ное 2019, 1573 прочитания

Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано 4 Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано

Оптимизираме продуктовия микс, развиваме асортимента си и сме в процес на експанзия, казва главният изпълнителен директор на "Кауфланд България"

19 ное 2019, 1523 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
The Future of Retail: Роботите вече са тук и променят правилата

Ръководителят на отдел продажби на SoftBank Robotics Europe Джонатан Бойрия ще говори за това как хуманиодите оформят ново преживяване в магазина

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10