С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 окт 2019, 14:32, 2367 прочитания

Телефонът е най-търсеният продукт на изплащане според БНП Париба Лични финанси

Клиентите предпочитат да върнат максимално бързо стоковия си кредит въпреки по-високите вноски

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Потребителите в България се насочват към по-евтина, но функционална електроника, когато пазаруват уреди на изплащане и предпочитат да се освободят от задължението си в максимално кратък срок въпреки по-високите вноски. В магазините, където се предлага покупка на кредит, оборотите растат с до 50%, а прогнозите за месеците ноември и декември тази година са българинът да удвои активността си в пазаруването на техника и изделия за дома спрямо средномесечните нива. Това показва анализ за тенденциите на пазара на БНП Париба Лични финанси, която за поредна година изготвя "Топ 10 на стоките на изплащане". В класацията за 2019 г. лаптопите продължават да губят позиции и от третия най-купуван на кредит продукт преди три години вече са шести. Единствената категория, за която потребителите са склонни да плащат повече, е обзавеждането за дома, показват данните на институцията.

По-разумно с покупките на кредит


Половин година след изследването на потребителските нагласи, които показаха, че 60% от българите планират повече покупки през годината, с цел да повишат жизнения си стандарт, от БНП Париба Лични финанси отчитат реално изпълнение на заявените намерения и покачване на оборотите от търговията. Клиентите на банковата институция вече са 1.5 млн., а обектите, в които се предлагат стоковите й кредити, са повече от 2 хил. в цялата страна.

На база на активността на потребителите от БНП Париба Лични финанси констатират, че българите стават по-разумни в покупките си на изплащане. Те не посягат към най-новата и скъпа електроника, появила се на пазара, а се насочват към продукти със средни характеристики и функционалност. Така например през тази година средната стойност на купен на изплащане мобилен телефон е 370 лв., което е с 40% по-евтино от предходната година. При телевизорите се избират уреди с по-малък екран и на цена около 700 лв. при над хиляда лева миналата година. Общо 7 от 10-те наблюдавани стоки в класацията са с по-ниски цени, което се дължи и на наличието на алтернативи на пазара. Ръст на цените има при обзавеждането за дома и по-специално обзавеждането за спалня, която се обяснява с желанието на потребителите да придобият изделия от по-качествени материали, с по-дълъг живот на употреба. От новопостъпилите искания за кредит, 52% са за покупка на стоки от "Топ 10", посочват от БНП Париба Лични финанси.

Изплащането - по-бързо, на големи вноски



Анализът на специализираната в потребителско кредитиране институция показва още, че средният срок, за който клиентите в България предпочитат да издължат стоковия си кредит, е 12 месеца, докато в страните от Централна и Източна Европа срокът достига до 20 месеца. Средната сума на покупка на изплащане у нас е 420 евро при 533 евро за Централна Европа, а вноската, която потребителят е склонен да превежда по кредита си, се равнява на 12% от средната нетна заплата при около 6% в други европейски страни.

Сред новостите в стоковите кредити е възможността за персонализиране на офертите, което френската група предлага чрез инвестиции в технологии и системи за анализ на риска. Те позволяват още по-бързо разглеждане на заявките, като 95% от клиентите получават отговор до 3 минути, а с дигиталното подписване на договор процедурата отнема до 20 минути. Нововъведенията не увеличават дела на просрочените кредити, който е под 10%. Очакванията на експертите са през следващите два месеца да има удвояване на активността на потребителите в покупките на техника и домакински уреди и ръст на онлайн заявките за стоки на изплащане покрай вдигането на оборотите на електронната търговия. Към момента онлайн покупките на изплащане растат с 31%.
Топ 10 на изплащане
2018 г.Ценови диапазон (в лв.)2019 г. Ценови диапазон(в лв.)
Смартфони900 – 950Смартфони530 – 580
Телевизори1050 – 1100Телевизори720 – 770
Перални700 – 750Перални590 – 640
Дивани1070 – 1120Дивани1100 – 1150
Лаптопи600 – 650Климатици900 – 950
Климатици850 - 900Лаптопи450 – 500
Матраци200 – 250Обзавеждане за спалня900 – 950
Обзавеждане за спалня750 – 800Матраци170 – 220
Хладилници550 – 600Хладилници440 – 490
Готварски печки670 – 720Готварски печки690 – 740
* Източник: БНП Париба Лични финанси

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 2373 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 1042 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Маркетиране в реално време спрямо локацията на потребителя

Огнян Попов, основател и управител на Prospecto Group, за последните тенденции в ритейл маркетинга

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10