С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 окт 2019, 14:32, 1843 прочитания

Телефонът е най-търсеният продукт на изплащане според БНП Париба Лични финанси

Клиентите предпочитат да върнат максимално бързо стоковия си кредит въпреки по-високите вноски

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Потребителите в България се насочват към по-евтина, но функционална електроника, когато пазаруват уреди на изплащане и предпочитат да се освободят от задължението си в максимално кратък срок въпреки по-високите вноски. В магазините, където се предлага покупка на кредит, оборотите растат с до 50%, а прогнозите за месеците ноември и декември тази година са българинът да удвои активността си в пазаруването на техника и изделия за дома спрямо средномесечните нива. Това показва анализ за тенденциите на пазара на БНП Париба Лични финанси, която за поредна година изготвя "Топ 10 на стоките на изплащане". В класацията за 2019 г. лаптопите продължават да губят позиции и от третия най-купуван на кредит продукт преди три години вече са шести. Единствената категория, за която потребителите са склонни да плащат повече, е обзавеждането за дома, показват данните на институцията.

По-разумно с покупките на кредит


Половин година след изследването на потребителските нагласи, които показаха, че 60% от българите планират повече покупки през годината, с цел да повишат жизнения си стандарт, от БНП Париба Лични финанси отчитат реално изпълнение на заявените намерения и покачване на оборотите от търговията. Клиентите на банковата институция вече са 1.5 млн., а обектите, в които се предлагат стоковите й кредити, са повече от 2 хил. в цялата страна.

На база на активността на потребителите от БНП Париба Лични финанси констатират, че българите стават по-разумни в покупките си на изплащане. Те не посягат към най-новата и скъпа електроника, появила се на пазара, а се насочват към продукти със средни характеристики и функционалност. Така например през тази година средната стойност на купен на изплащане мобилен телефон е 370 лв., което е с 40% по-евтино от предходната година. При телевизорите се избират уреди с по-малък екран и на цена около 700 лв. при над хиляда лева миналата година. Общо 7 от 10-те наблюдавани стоки в класацията са с по-ниски цени, което се дължи и на наличието на алтернативи на пазара. Ръст на цените има при обзавеждането за дома и по-специално обзавеждането за спалня, която се обяснява с желанието на потребителите да придобият изделия от по-качествени материали, с по-дълъг живот на употреба. От новопостъпилите искания за кредит, 52% са за покупка на стоки от "Топ 10", посочват от БНП Париба Лични финанси.

Изплащането - по-бързо, на големи вноски



Анализът на специализираната в потребителско кредитиране институция показва още, че средният срок, за който клиентите в България предпочитат да издължат стоковия си кредит, е 12 месеца, докато в страните от Централна и Източна Европа срокът достига до 20 месеца. Средната сума на покупка на изплащане у нас е 420 евро при 533 евро за Централна Европа, а вноската, която потребителят е склонен да превежда по кредита си, се равнява на 12% от средната нетна заплата при около 6% в други европейски страни.

Сред новостите в стоковите кредити е възможността за персонализиране на офертите, което френската група предлага чрез инвестиции в технологии и системи за анализ на риска. Те позволяват още по-бързо разглеждане на заявките, като 95% от клиентите получават отговор до 3 минути, а с дигиталното подписване на договор процедурата отнема до 20 минути. Нововъведенията не увеличават дела на просрочените кредити, който е под 10%. Очакванията на експертите са през следващите два месеца да има удвояване на активността на потребителите в покупките на техника и домакински уреди и ръст на онлайн заявките за стоки на изплащане покрай вдигането на оборотите на електронната търговия. Към момента онлайн покупките на изплащане растат с 31%.
Топ 10 на изплащане
2018 г.Ценови диапазон (в лв.)2019 г. Ценови диапазон(в лв.)
Смартфони900 – 950Смартфони530 – 580
Телевизори1050 – 1100Телевизори720 – 770
Перални700 – 750Перални590 – 640
Дивани1070 – 1120Дивани1100 – 1150
Лаптопи600 – 650Климатици900 – 950
Климатици850 - 900Лаптопи450 – 500
Матраци200 – 250Обзавеждане за спалня900 – 950
Обзавеждане за спалня750 – 800Матраци170 – 220
Хладилници550 – 600Хладилници440 – 490
Готварски печки670 – 720Готварски печки690 – 740
* Източник: БНП Париба Лични финанси

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Веригите за храни: Най-силен е ръстът при регионалните магазини Веригите за храни: Най-силен е ръстът при регионалните магазини

Силна конкуренция в София, потенциал в Северна България, насищане в Южна и слаби приходи по морето, показва анализът на топ 30

12 ное 2019, 1768 прочитания

Билки и подправки Kotanyi Билки и подправки Kotanyi

Продуктите са познати и обичани в над 25 страни от Централна и Източна Европа, Русия, Китай, Америка

12 ное 2019, 1155 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Маркетиране в реално време спрямо локацията на потребителя

Огнян Попов, основател и управител на Prospecto Group, за последните тенденции в ритейл маркетинга

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10