Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »
Бизнесът на най-големите търговци на дребно е пораснал с 9% през 2018 г. спрямо предходната година, но това е с една идея по-малко от предишната класация, в която сравнявахме 2017 и 2016. За сметка на това топ 100 на веригите магазини за пръв път имат общи приходи от продажби, които надхвърлят 10 млрд. лв. И още данни: 60% от топ 10 на веригите са в сектора на бързооборотните стоки. При търговците на храна и напитки най-добре се представят регионалните вериги, които бележат най-голям ръст. Общият ръст в този сектор обаче е под средния за топ 100 – 7.2%. За разлика от FMCG бизнеса, този на търговците на техника расте с цели 16% и достига 2 млрд. лв. Сектор "За дома" е пораснал с 11% и в него влизат три вида вериги – за мебели, за строителни материали и от типа "направи си сам". С още 10% се увеличават и продажбите на търговците на козметика и детергенти, а модата добавя през 2018 г. нови 7% към продажбите си от 2017 г., но леко забавя растежа си.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.