Новости във веригите: Екоопаковки, каси на самообслужване, платформи за идеи, "виждащи" везни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Новости във веригите: Екоопаковки, каси на самообслужване, платформи за идеи, "виждащи" везни

Новости във веригите: Екоопаковки, каси на самообслужване, платформи за идеи, "виждащи" везни

Участници в конференцията на "Капитал" The Future of Retail разказват за иновациите в търговията на дребно

Мара Георгиева
3559 прочитания

© Цветелина Белутова


Как с иновационни инвестиции подобряваме средата в България? На този въпрос отговориха участниците в специален дискусионен панел по време на традиционната конференция, организирана от "Капитал" - Retail in Detail, която от 2019 вече се нарича The Future of Retail/ "Бъдещето на ритейла" и се фокусира върху тенденциите и иновациите, моделиращи индустрията.

"За нас иновациите са в подобряване на клиентското изживяване, защото ние се даваме сметка, че не продаваме само стоки и че усещането и преживяването при пазаруване стават все по-важни", заяви Васил Василев, директор направление "Храни" в "Кауфланд България". Той подчерта, че фокус за компанията са и IT разработки, улесняващи пазаруването – например когато клиентът сложи плодове или зеленчуци на везната, тя автоматично да познава вида на продукта.

"Иновацията при нас е в новата концепция на магазините, първият от които вече бе открит в Студентския град в столицата – той работи 24 часа 7 дни в седмицата, в него има голяма грил зона, WiFi, зона за хапване", обясни Илия Белев, главен оперативен директор на "Т Маркет". Той даде пример с още едно нововъведение на веригата – касите на самообслужване, които вече са в три магазина на компанията. "От тях се възползват 30% от посетителите, защото те пестят време", поясни Белев.

"Иновативната ни програма за лоялност привлича и задържа клиенти. Клиентската карта Billa дава различни предимства на притежателите й, които вече са 1.8 милиона. Те правят 80% от оборота на компанията, тяхната средна сметка е със 70% по-висока в сравнение със сметките на тези, които не притежават клиентски карти", коментира Албена Георгиева, главен оперативен директор на "Билла България". Тя поясни също, че заради родителите, които са лоялни клиенти на веригата, компанията е раздала 22 милиона различни награди за деца под форма на игри и полезни практически занимания.

"За нас иновациите не са самоцел, а начин на работа, стремеж за непрекъснато подобряване на средата, обществото, служителите. Ние инвестираме в модел, който създава иновации", обобщи Любомир Хърсев, финансов и административен директор на "Лидл България". Той даде примери за иновативни продукти във веригата - колбаси без механично обезкостено месо, серията продукти Clean Label. Компанията има и своя вътрешна онлайн платформа, в която всеки служител може да предлага нови идеи - част от международната платформа за трансфер на добри практики в рамките на Lidl групата.

"За нас иновациите са свързани с осъзнат, устойчив начин на живот, с грижа към околната среда", каза Анна Драганова, управител на "dm България". dm предлага собствена марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. - и сертифицираните биохрани dmBio. От 2014 г. във всички dm марки не се съдържа микропластмаса - един от основните замърсители на реките и океаните. Веригата акцентира и върху опаковките и възможността им да бъдат събирани разделно и да бъдат рециклирани.

Как с иновационни инвестиции подобряваме средата в България? На този въпрос отговориха участниците в специален дискусионен панел по време на традиционната конференция, организирана от "Капитал" - Retail in Detail, която от 2019 вече се нарича The Future of Retail/ "Бъдещето на ритейла" и се фокусира върху тенденциите и иновациите, моделиращи индустрията.

"За нас иновациите са в подобряване на клиентското изживяване, защото ние се даваме сметка, че не продаваме само стоки и че усещането и преживяването при пазаруване стават все по-важни", заяви Васил Василев, директор направление "Храни" в "Кауфланд България". Той подчерта, че фокус за компанията са и IT разработки, улесняващи пазаруването – например когато клиентът сложи плодове или зеленчуци на везната, тя автоматично да познава вида на продукта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK