С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 ное 2019, 16:53, 2949 прочитания

Новости във веригите: Екоопаковки, каси на самообслужване, платформи за идеи, "виждащи" везни

Участници в конференцията на "Капитал" The Future of Retail разказват за иновациите в търговията на дребно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Как с иновационни инвестиции подобряваме средата в България? На този въпрос отговориха участниците в специален дискусионен панел по време на традиционната конференция, организирана от "Капитал" - Retail in Detail, която от 2019 вече се нарича The Future of Retail/ "Бъдещето на ритейла" и се фокусира върху тенденциите и иновациите, моделиращи индустрията.

"За нас иновациите са в подобряване на клиентското изживяване, защото ние се даваме сметка, че не продаваме само стоки и че усещането и преживяването при пазаруване стават все по-важни", заяви Васил Василев, директор направление "Храни" в "Кауфланд България". Той подчерта, че фокус за компанията са и IT разработки, улесняващи пазаруването – например когато клиентът сложи плодове или зеленчуци на везната, тя автоматично да познава вида на продукта.


"Иновацията при нас е в новата концепция на магазините, първият от които вече бе открит в Студентския град в столицата – той работи 24 часа 7 дни в седмицата, в него има голяма грил зона, WiFi, зона за хапване", обясни Илия Белев, главен оперативен директор на "Т Маркет". Той даде пример с още едно нововъведение на веригата – касите на самообслужване, които вече са в три магазина на компанията. "От тях се възползват 30% от посетителите, защото те пестят време", поясни Белев.

"Иновативната ни програма за лоялност привлича и задържа клиенти. Клиентската карта Billa дава различни предимства на притежателите й, които вече са 1.8 милиона. Те правят 80% от оборота на компанията, тяхната средна сметка е със 70% по-висока в сравнение със сметките на тези, които не притежават клиентски карти", коментира Албена Георгиева, главен оперативен директор на "Билла България". Тя поясни също, че заради родителите, които са лоялни клиенти на веригата, компанията е раздала 22 милиона различни награди за деца под форма на игри и полезни практически занимания.

"За нас иновациите не са самоцел, а начин на работа, стремеж за непрекъснато подобряване на средата, обществото, служителите. Ние инвестираме в модел, който създава иновации", обобщи Любомир Хърсев, финансов и административен директор на "Лидл България". Той даде примери за иновативни продукти във веригата - колбаси без механично обезкостено месо, серията продукти Clean Label. Компанията има и своя вътрешна онлайн платформа, в която всеки служител може да предлага нови идеи - част от международната платформа за трансфер на добри практики в рамките на Lidl групата.



"За нас иновациите са свързани с осъзнат, устойчив начин на живот, с грижа към околната среда", каза Анна Драганова, управител на "dm България". dm предлага собствена марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. - и сертифицираните биохрани dmBio. От 2014 г. във всички dm марки не се съдържа микропластмаса - един от основните замърсители на реките и океаните. Веригата акцентира и върху опаковките и възможността им да бъдат събирани разделно и да бъдат рециклирани.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Инфлацията през януари се ускори до 4.2% Инфлацията през януари се ускори до 4.2%

С основен принос за увеличението на потребителските цени продъжават да са храните

16 фев 2020, 2351 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 1422 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Най-важното от ритейл сектора накратко

JYSK откри дистрибуционния си център в Божурище, "Кока-Кола ХБК България" разширява фабриката си в Костинброд с 40 млн. лв., Mondelez инвестира над 22 млн. лв. в нова линия за шоколадови бонбони в Своге

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10