С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 ное 2019, 16:53, 2413 прочитания

Новости във веригите: Екоопаковки, каси на самообслужване, платформи за идеи, "виждащи" везни

Участници в конференцията на "Капитал" The Future of Retail разказват за иновациите в търговията на дребно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Как с иновационни инвестиции подобряваме средата в България? На този въпрос отговориха участниците в специален дискусионен панел по време на традиционната конференция, организирана от "Капитал" - Retail in Detail, която от 2019 вече се нарича The Future of Retail/ "Бъдещето на ритейла" и се фокусира върху тенденциите и иновациите, моделиращи индустрията.

"За нас иновациите са в подобряване на клиентското изживяване, защото ние се даваме сметка, че не продаваме само стоки и че усещането и преживяването при пазаруване стават все по-важни", заяви Васил Василев, директор направление "Храни" в "Кауфланд България". Той подчерта, че фокус за компанията са и IT разработки, улесняващи пазаруването – например когато клиентът сложи плодове или зеленчуци на везната, тя автоматично да познава вида на продукта.


"Иновацията при нас е в новата концепция на магазините, първият от които вече бе открит в Студентския град в столицата – той работи 24 часа 7 дни в седмицата, в него има голяма грил зона, WiFi, зона за хапване", обясни Илия Белев, главен оперативен директор на "Т Маркет". Той даде пример с още едно нововъведение на веригата – касите на самообслужване, които вече са в три магазина на компанията. "От тях се възползват 30% от посетителите, защото те пестят време", поясни Белев.

"Иновативната ни програма за лоялност привлича и задържа клиенти. Клиентската карта Billa дава различни предимства на притежателите й, които вече са 1.8 милиона. Те правят 80% от оборота на компанията, тяхната средна сметка е със 70% по-висока в сравнение със сметките на тези, които не притежават клиентски карти", коментира Албена Георгиева, главен оперативен директор на "Билла България". Тя поясни също, че заради родителите, които са лоялни клиенти на веригата, компанията е раздала 22 милиона различни награди за деца под форма на игри и полезни практически занимания.

"За нас иновациите не са самоцел, а начин на работа, стремеж за непрекъснато подобряване на средата, обществото, служителите. Ние инвестираме в модел, който създава иновации", обобщи Любомир Хърсев, финансов и административен директор на "Лидл България". Той даде примери за иновативни продукти във веригата - колбаси без механично обезкостено месо, серията продукти Clean Label. Компанията има и своя вътрешна онлайн платформа, в която всеки служител може да предлага нови идеи - част от международната платформа за трансфер на добри практики в рамките на Lidl групата.



"За нас иновациите са свързани с осъзнат, устойчив начин на живот, с грижа към околната среда", каза Анна Драганова, управител на "dm България". dm предлага собствена марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. - и сертифицираните биохрани dmBio. От 2014 г. във всички dm марки не се съдържа микропластмаса - един от основните замърсители на реките и океаните. Веригата акцентира и върху опаковките и възможността им да бъдат събирани разделно и да бъдат рециклирани.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Веригите за храни: Най-силен е ръстът при регионалните магазини Веригите за храни: Най-силен е ръстът при регионалните магазини

Силна конкуренция в София, потенциал в Северна България, насищане в Южна и слаби приходи по морето, показва анализът на топ 30

12 ное 2019, 1695 прочитания

Билки и подправки Kotanyi Билки и подправки Kotanyi

Продуктите са познати и обичани в над 25 страни от Централна и Източна Европа, Русия, Китай, Америка

12 ное 2019, 1137 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Близо 40 български фирми продават стоки за 30 млн. лв. в магазини на "Лидл" зад граница

В топ 5 на пазарите през тази година са Румъния, Германия, Гърция, Сърбия и Полша

Още от Капитал
Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10