Близо 40 български фирми продават стоки за 30 млн. лв. в магазини на "Лидл" зад граница

В топ 5 на пазарите през тази година са Румъния, Германия, Гърция, Сърбия и Полша

Милена Драгийска отчете приноса на "Лидл България" за продажбите на български стоки зад граница
Милена Драгийска отчете приноса на "Лидл България" за продажбите на български стоки зад граница
Милена Драгийска отчете приноса на "Лидл България" за продажбите на български стоки зад граница    ©  Лидл България
Милена Драгийска отчете приноса на "Лидл България" за продажбите на български стоки зад граница    ©  Лидл България
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През 2012 г. осем български производители с 12 артикула правят първите си задгранични продажби чрез "Лидл България" в магазините на веригата в съседна Румъния. През 2018 г. фирмите са 36, а "Lidl държавите", в които се продават 109 български артикула, са 20.

За седем месеца през 2019 г. (от март, когато е началото на финансовата година за групата Lidl - до септември) 112 артикула на 36 български фирми се продават в 22 държави. Това съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", по време на специална пресконференция.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 4
    • + 1

    Оборотът им тук е над 800 млн. лв., така че този износ е само капка в морето. Сигурно над 60% от този оборот са вносни стоки. Дано се увеличи по-сериозно износа от България. Не знам по какви неведоми пътища българската лютеница не е световноизвестен продукт.

    Нередност?
  • 2
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)
    • + 1

    Много добра новина. Синергията между двата бизнеса е гаранция за устойчивото нарастване на бизнеса на нашите производители. Работата с такива клиенти като Лидл дисцплинира и дава безценно ноу-хау за нашите бизнесмени.
    Колкото до лютеницата - за съжаление македонско/сръбският айвар и маледжано, са много по-отдавна и много по-добре познати на западните пазари. За небалканският клиент е много трудно да направи разлика, доколкото тя изобщо е съществена между лютеница и айвар.
    Дългогодишната липса на производствени капацитети в нашите "големи играчи" в тази сфера ни остави извън полезрението на международните вериги, които са отворени към продажбите на подобен вид консервирани храни. Това място е отдавна заето от много добрите продукти на съседите ни - които далеч не са с ниски цени, бих подчертал. Не знам точно как, т.е знам, защо нашите дълго време залагаха единствено на възможно най-евтините предложения към крайните клиенти. Защо не инвестираха в търговските си марки - 20 години не са малко време.
    Така че, сега ни остава да се борим за ценово чувствителният пазар на стерилизирани корнишони, пипер и тук - там сладка и конфитюри, като често сме производители на "частни марки" - произвеждаш добър продукт но с чужда, напр на Лидл, а не твоя марка...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал