Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 6 ное 2019, 15:47, 5186 прочитания

Близо 40 български фирми продават стоки за 30 млн. лв. в магазини на "Лидл" зад граница

В топ 5 на пазарите през тази година са Румъния, Германия, Гърция, Сърбия и Полша

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2012 г. осем български производители с 12 артикула правят първите си задгранични продажби чрез "Лидл България" в магазините на веригата в съседна Румъния. През 2018 г. фирмите са 36, а "Lidl държавите", в които се продават 109 български артикула, са 20.

За седем месеца през 2019 г. (от март, когато е началото на финансовата година за групата Lidl - до септември) 112 артикула на 36 български фирми се продават в 22 държави. Това съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", по време на специална пресконференция.


Стойността на изнесените стоки също расте – от 11 млн. лв. през 2016 на 24 млн. лв. за седем месеца през тази година. Очакванията са за цялата 2019 г. износът да надхвърли 30 млн. лв.

Топ пазари и продукти

През 2018 г. Румъния е най-големият пазар за български продукти в задгранични магазини на Lidl (39% дял от износа в обем). Следват Германия (19%), Гърция (18%), Полша (10%), Хърватия (3.5%). През тази година в топ 5 на пазарите вместо Хърватия влиза Сърбия (7%), където преди по-малко от година бяха открити магазини от веригата, включително и с помощта на "Лидл България", обяви Милена Драгийска.



В топ 4 на продуктите от български производители, които се продават в магазини на Lidl в чужбина, през 2018 г. влизат хляб (21% дял в обем), олио (15%), оризови продукти (9%), замразени храни – особено банички с различни пълнежи (9%). През тази година олиото е изместено от захарни изделия, а хлябът, оризовите продукти и замразените храни увеличават дела си в обем.

Оценки на партньори

"Работим с Lidl от 2010 г., когато започнахме с 14 артикула, а днес вече сме с 40. За шест години износът ни чрез "Лидл" нарасна с 13% в стойност, а за първото шестмесечие на тази година – 23% от оборота ни е през износа за магазини на групата Lidl", съобщи Поли Димова, директор "Продажби" на групата "Симид".

Компанията продава зад граница опакован хляб и пресни хлебни изделия, включително и зеленчуков хляб, който стана "Продукт на годината" за 2018. "Всички хлебни изделия в магазините на веригата са без хидрогенирани мазнини", уточни Милена Драгийска.

Производителят на сурови плодови биобарчета "Смарт органик" също е партньор на "Лидл България". Съвместната дейност с търговската верига започва през 2015 г. с четири продукта и оборот от около 40 хил. лв. През 2018 г. е направен първият фирмен износ чрез "Лидл" на един продукт за една държава. През тази година обаче три артикула, произведени от "Смарт органик", се продават в 12 държави в 5443 магазина на веригата, а очакваните прогнозни резултати са за 50% ръст на износа в обем.

Продажбите на биобарчета са под собствената марка на веригата Alesto, разработена съвместно между експерти на "Лидл България" и "Смарт органик". Нещо повече – българският продукт Alesto е позициониран на касите на магазините на Lidl в Германия - място, към което се стремят много доставчици, посочи Драгийска.

"Партньорите ни от "Лидл" имат мисия да насърчават износа на български продукти. Всичко това те правят с идеята двете страни – производител и търговец – да имат взаимен интерес, защото това е условие за дългосрочно партньорство", коментира Яни Драгов, изпълнителен директор на "Смарт органик".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 645 прочитания

Потребителите стават по-предпазливи в разходите Потребителите стават по-предпазливи в разходите

Проучвания на Broshura.bg и Pragmatica улавят финансови притеснения и по-слаби покупки на техника, дрехи и други

26 мар 2020, 3703 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Проучване на Nielsen: Цените нарастват, а потребителят губи увереността си

Пазарът на бързооборотни стоки расте с по-бавен темп от преди

Още от Капитал
Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10