С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 6 ное 2019, 15:47, 4155 прочитания

Близо 40 български фирми продават стоки за 30 млн. лв. в магазини на "Лидл" зад граница

В топ 5 на пазарите през тази година са Румъния, Германия, Гърция, Сърбия и Полша

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2012 г. осем български производители с 12 артикула правят първите си задгранични продажби чрез "Лидл България" в магазините на веригата в съседна Румъния. През 2018 г. фирмите са 36, а "Lidl държавите", в които се продават 109 български артикула, са 20.

За седем месеца през 2019 г. (от март, когато е началото на финансовата година за групата Lidl - до септември) 112 артикула на 36 български фирми се продават в 22 държави. Това съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", по време на специална пресконференция.


Стойността на изнесените стоки също расте – от 11 млн. лв. през 2016 на 24 млн. лв. за седем месеца през тази година. Очакванията са за цялата 2019 г. износът да надхвърли 30 млн. лв.

Топ пазари и продукти

През 2018 г. Румъния е най-големият пазар за български продукти в задгранични магазини на Lidl (39% дял от износа в обем). Следват Германия (19%), Гърция (18%), Полша (10%), Хърватия (3.5%). През тази година в топ 5 на пазарите вместо Хърватия влиза Сърбия (7%), където преди по-малко от година бяха открити магазини от веригата, включително и с помощта на "Лидл България", обяви Милена Драгийска.



В топ 4 на продуктите от български производители, които се продават в магазини на Lidl в чужбина, през 2018 г. влизат хляб (21% дял в обем), олио (15%), оризови продукти (9%), замразени храни – особено банички с различни пълнежи (9%). През тази година олиото е изместено от захарни изделия, а хлябът, оризовите продукти и замразените храни увеличават дела си в обем.

Оценки на партньори

"Работим с Lidl от 2010 г., когато започнахме с 14 артикула, а днес вече сме с 40. За шест години износът ни чрез "Лидл" нарасна с 13% в стойност, а за първото шестмесечие на тази година – 23% от оборота ни е през износа за магазини на групата Lidl", съобщи Поли Димова, директор "Продажби" на групата "Симид".

Компанията продава зад граница опакован хляб и пресни хлебни изделия, включително и зеленчуков хляб, който стана "Продукт на годината" за 2018. "Всички хлебни изделия в магазините на веригата са без хидрогенирани мазнини", уточни Милена Драгийска.

Производителят на сурови плодови биобарчета "Смарт органик" също е партньор на "Лидл България". Съвместната дейност с търговската верига започва през 2015 г. с четири продукта и оборот от около 40 хил. лв. През 2018 г. е направен първият фирмен износ чрез "Лидл" на един продукт за една държава. През тази година обаче три артикула, произведени от "Смарт органик", се продават в 12 държави в 5443 магазина на веригата, а очакваните прогнозни резултати са за 50% ръст на износа в обем.

Продажбите на биобарчета са под собствената марка на веригата Alesto, разработена съвместно между експерти на "Лидл България" и "Смарт органик". Нещо повече – българският продукт Alesto е позициониран на касите на магазините на Lidl в Германия - място, към което се стремят много доставчици, посочи Драгийска.

"Партньорите ни от "Лидл" имат мисия да насърчават износа на български продукти. Всичко това те правят с идеята двете страни – производител и търговец – да имат взаимен интерес, защото това е условие за дългосрочно партньорство", коментира Яни Драгов, изпълнителен директор на "Смарт органик".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициативите

Грижи за здравето, природата и общността изместват традиционната благотворителност от кампаниите на веригите за бързооборотни стоки

20 ное 2019, 1097 прочитания

Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано 4 Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано

Оптимизираме продуктовия микс, развиваме асортимента си и сме в процес на експанзия, казва главният изпълнителен директор на "Кауфланд България"

19 ное 2019, 1361 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Проучване на Nielsen: Цените нарастват, а потребителят губи увереността си

Пазарът на бързооборотни стоки расте с по-бавен темп от преди

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10