Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано

"Оптимизираме продуктовия микс, развиваме асортимента си и сме в процес на експанзия", разказва Иван Чернев

Иван Чернев: Намалението на печалбата ни е планирано

Оптимизираме продуктовия микс, развиваме асортимента си и сме в процес на експанзия, казва главният изпълнителен директор на "Кауфланд България"

5662 прочитания

"Оптимизираме продуктовия микс, развиваме асортимента си и сме в процес на експанзия", разказва Иван Чернев

© Добрин Кашавелов


Визитка

Иван Чернев е председател на управителния съвет на "Кауфланд България" от февруари 2018 г. Управлявал е различни отдели в структурата на "Кауфланд" в Германия и други държави. В България идва от мениджърска позиция в "Кауфланд" Словакия. Той е дипломиран икономист от Университета в Нидерайн,Германия. Женен, с две деца.

Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

Какви са очакванията ви за развитието на българския пазар за бързооборотни стоки през тази и следващата година? А за развитието и мястото на "Кауфланд" на него?

- "Кауфланд България" поддържа постоянен ритъм на развитие, за да отговаря на търсенето на клиентите. Ще запазим и засилим основните си предимства – качествена селекция продукти на силно конкурентни цени както в акционния, така и в постоянния ни асортимент. Оставаме силно фокусирани и върху развитието на силния ни екип и проекти за устойчиво развитие.

Трудно ли се задържа лидерската позиция на този пазар?

- Имаме правилната формула: Комбинацията от цена и качество, учтивост към клиентите, изключително разнообразие от продукти и удобство на обектите ни.

Оттук ли очаквате да дойде растежът в продажбите?

- Не изключваме нито една възможност. Оптимизираме продуктовия микс, развиваме асортимента си и сме в процес на експанзия. След няколко месеца ще отворим още един търговски обект във Варна, с който там ще станат общо пет. Фокусът ни ще е насочен основно към София, но и към другите градове с потенциал.

Кои са основните приоритети в работата ви като мениджър?

- Професионалното развитие на силния ни екип, за да може да отговаря не само на предизвикателствата на бизнеса днес, а и за да подготвя концепции за бъдещето. Укрепване на пазарната ни позиция чрез силен фокус върху клиента.

Докладът за дейността на "Кауфланд България" за 2018 г. показва намаление на печалбата. На какво се дължи?

- Намалението в печалбата ни е минимално на фона на мащаба на бизнеса ни и то е планирано. През 2018 г. взехме стратегически решения да увеличим инвестициите в персонала ни и в развитието на марката.

Докладът показва и намаление на броя на служителите?

- Въведохме по-ефективни и опростени процеси, както и множество системи.

Кой според вас е най-големият проблем на българския пазар от гледна точка на потребителите?

- Трудно бих могъл да формулирам такъв.

Има ли регулаторен проблем, свързан с дейността на търговските вериги в страната, който според вас трябва да бъде решен, за да се стимулира развитието им?

- Работим кооперативно и оказваме пълно съдействие на институциите. Нивото на саморегулация на нашия бизнес е високо.

Вие относително отскоро работите на пазара в България. Кое според вас е най-привлекателното на него?

- Две неща: динамиката на пазара и креативността на моя екип.

Интервюто взе Ана Стоянова

Визитка

Иван Чернев е председател на управителния съвет на "Кауфланд България" от февруари 2018 г. Управлявал е различни отдели в структурата на "Кауфланд" в Германия и други държави. В България идва от мениджърска позиция в "Кауфланд" Словакия. Той е дипломиран икономист от Университета в Нидерайн,Германия. Женен, с две деца.

Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    liz31552545 avatar :-|
    liz31552545

    Бла, бла. Служителите са ни ценни, клиентите още повече, спадът на печалбата е планиран, Имаме правилната формула, процедури, оказваме съдействие на институциите, екологични сме, иновативни, фокусирани и синергични. Развиваме персонала, спадът му се дължи на автоматизация и кибернетизация, Този тип мениджъри нямат умора ...

  • 2
    kiro1234 avatar :-|
    kiro1234

    Леви моабети както се казва.

  • 3
    chichi01 avatar :-(
    Чичи (Ice Man's fan)

    Интервюто е безинтересно и ПР-ско. Не виждам нищо смислено в него, за да си струва мястото в Капитал. Съобщението за пети филиал във Варна е най-интересното в целият материал, а г-н Чернев, без да желая ни най-малко да го засегна, отговаря на скучните въпроси, в стил опитен комсомолски функционер.
    Кауфланд е пазарен лидер у нас, а вторият след него е ужасно далеч по обороти, макар да е от същото семейство. Има много интересни и съществени неща, които СЕО-то на Кауфланд може да коментира пред аудиторията на Капитал.
    Явно - друг път.

  • 4
    liz31552545 avatar :-|
    liz31552545

    Такива интервюта мога да давам на ишлеме срещу хонорар. Трябва ми половин час за супер грубо запознаване с някои основни показатели на съответната фирма, може и без тях и почвам- Ние сме иновативна компания, екологията е най-важна, всичко в името на човека, производствените ни аварии сасведени до минимум, обученията на персонала са закон, структурата ни е плоска и демократична, вслушваме се в мнението на всеки. Основани сме 1938 година, имаме 30 завода, лаборатория с 18 микроскопа . Семейните/ акционерните / традиции са дълбоки, влагаме 2 % от оборота за Р&Д. Конкуренцията освежава бизнеса, ние сме млад и динамичен екип.
    Мога още, ако трябва...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Първият от верига складове

Първият от верига складове

Магазин за добро

Магазин за добро

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK