Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 ное 2019, 10:00, 2170 прочитания

"JYSK България" отчита 27.5% ръст на оборота за финансовата 2019 г.

Заради направените инвестиции компанията отбелязва намаление на брутната печалба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"JYSK България" отчете 27.5% ръст на приходите до 59 млн. лв. за финансовата година, която за едноименната датска верига за мебели и стоки за дома е от 1 септември 2018 г. до 31 август 2019 г. Това е най-високият резултат за магазини JYSK ("Юск") откакто стъпват на пазара в България през 2005 г., съобщиха от българското дружество.

"JYSK България" отчита 4 млн. лв. печалба преди облагане с данъци, което обаче е с 11% по-малко в сравнение с предходната финансова година. Намалението е резултат от направените инвестиции в страната, уточняват от компанията.


Алекс Брату

Фотограф: Анелия Николова
Интериорните мебели - най-търсени

През финансовата 2019 г. дружеството откри 6 магазина - във Видин, Русе, Монтана, Димитровград, Габрово и София, и обнови своя обект в Бургас. "Планираме да открием 5 до 7 нови магазина, както и ръст на оборота от 15 до 20% за финансовата 2019/2020 г.", заяви мениджърът на JYSK за Румъния и България Алекс Брату преди няколко седмици в интервю за специалното издание на "Капитал", посветено на сектор търговия - "Регал".

През финансовата 2019 г. общият брой касови бонове в обектите на веригата се е увеличил с 28.8% в сравнение с предходната година, а това означава повече от 1.2 млн. касови бележки. Най-продаваните групи стоки в българските обекти са интериорните мебели, следвани от градинските мебели и декорациите за дома. При интериорните мебели най-купувани са тези за трапезарията, а най-голям ръст в сравнение с предходната година отбелязват продажбите на гардероби, посочват от дружеството.



Новият логистичен център

В началото на септември т.г. JYSK откри официално своя дистрибуционен център в Божурище. Това е осмият логистичен център на компания в Европа, в който тя инвестира 107 млн. евро.

Общата площ на складовата база е 95 хил. кв. метра, а общият й капацитет за съхранение на стоки е близо 125 хил. палетоместа. Най-впечатляващата част в логистичния център са двете изцяло автоматизирани кули (т.нар. high bays), чрез които процесите по складиране, пренасяне и транспортиране се извършват без човешка намеса.

Инвестицията в складовата база води до намаляване на времето за доставка както за магазините, така и за онлайн поръчките и означава по-бързи услуги за клиентите. С изграждането й JYSK ще спести приблизително 10 млн. километра годишно от стоки, продавани на Балканите. Проектът носи и екологични ползи – технологията, по която е изграден центърът, осигурява енергийна ефективност и минимално количество въглеродни емисии.

Центърът обслужва и доставя стоки до магазини на веригата в България, Гърция и Сърбия, Румъния, Босна и Херцеговина, а постепенно до 2020 г. ще обхване и всички онлайн поръчки в региона.

Датската група

JYSK е международна верига от магазини със скандинавски корени, която предлага всичко за дома. Първият магазин е отворен на 2 април в Дания през 1979 г. Днес компанията има над 2700 магазина в 52 държави. В Германия и Австрия магазините се наричат Dänisches Bettenlager, а в останалата част на света - JYSK.

За финансовата 2019 г. оборотът на групата се е повишил с 6.3% и достига до 3.794 млрд. евро, а печалбата преди облагане с данъци е 436 млн. евро. Корпорацията направи значителни инвестиции в IT и дигитални технологии, за да осигури безпроблемно онлайн пазаруване. Веригата откри множество нови магазини в цял свят и влезе на пазара в Ирландия.

В България JYSK стъпи на пазара през 2005 г., като отвори първия си обект в Пловдив. Днес веригата магазини има 29 обекта в 19 български града с общо над 400 заети.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция

Работниците са в отпуск, ще се наложат съкращения, казва изпълнителният директор на компанията пред "Капитал"

1 апр 2020, 943 прочитания

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

31 мар 2020, 2123 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Алекс Брату: Пазарът не е пренаситен и има място за още големи вериги

Кънтри мениджърът на JYSK за Румъния и България пред "Капитал"

Още от Капитал
Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10