"JYSK България" отчита 27.5% ръст на оборота за финансовата 2019 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"JYSK България" отчита 27.5% ръст на оборота за финансовата 2019 г.

JYSK България

"JYSK България" отчита 27.5% ръст на оборота за финансовата 2019 г.

Заради направените инвестиции компанията отбелязва намаление на брутната печалба

Мара Георгиева
2495 прочитания

JYSK България

© JYSK България


"JYSK България" отчете 27.5% ръст на приходите до 59 млн. лв. за финансовата година, която за едноименната датска верига за мебели и стоки за дома е от 1 септември 2018 г. до 31 август 2019 г. Това е най-високият резултат за магазини JYSK ("Юск") откакто стъпват на пазара в България през 2005 г., съобщиха от българското дружество.

"JYSK България" отчита 4 млн. лв. печалба преди облагане с данъци, което обаче е с 11% по-малко в сравнение с предходната финансова година. Намалението е резултат от направените инвестиции в страната, уточняват от компанията.

Алекс Брату
Фотограф: Анелия Николова

Интериорните мебели - най-търсени

През финансовата 2019 г. дружеството откри 6 магазина - във Видин, Русе, Монтана, Димитровград, Габрово и София, и обнови своя обект в Бургас. "Планираме да открием 5 до 7 нови магазина, както и ръст на оборота от 15 до 20% за финансовата 2019/2020 г.", заяви мениджърът на JYSK за Румъния и България Алекс Брату преди няколко седмици в интервю за специалното издание на "Капитал", посветено на сектор търговия - "Регал".

През финансовата 2019 г. общият брой касови бонове в обектите на веригата се е увеличил с 28.8% в сравнение с предходната година, а това означава повече от 1.2 млн. касови бележки. Най-продаваните групи стоки в българските обекти са интериорните мебели, следвани от градинските мебели и декорациите за дома. При интериорните мебели най-купувани са тези за трапезарията, а най-голям ръст в сравнение с предходната година отбелязват продажбите на гардероби, посочват от дружеството.

Новият логистичен център

В началото на септември т.г. JYSK откри официално своя дистрибуционен център в Божурище. Това е осмият логистичен център на компания в Европа, в който тя инвестира 107 млн. евро.

Общата площ на складовата база е 95 хил. кв. метра, а общият й капацитет за съхранение на стоки е близо 125 хил. палетоместа. Най-впечатляващата част в логистичния център са двете изцяло автоматизирани кули (т.нар. high bays), чрез които процесите по складиране, пренасяне и транспортиране се извършват без човешка намеса.

Инвестицията в складовата база води до намаляване на времето за доставка както за магазините, така и за онлайн поръчките и означава по-бързи услуги за клиентите. С изграждането й JYSK ще спести приблизително 10 млн. километра годишно от стоки, продавани на Балканите. Проектът носи и екологични ползи – технологията, по която е изграден центърът, осигурява енергийна ефективност и минимално количество въглеродни емисии.

Центърът обслужва и доставя стоки до магазини на веригата в България, Гърция и Сърбия, Румъния, Босна и Херцеговина, а постепенно до 2020 г. ще обхване и всички онлайн поръчки в региона.

Датската група

JYSK е международна верига от магазини със скандинавски корени, която предлага всичко за дома. Първият магазин е отворен на 2 април в Дания през 1979 г. Днес компанията има над 2700 магазина в 52 държави. В Германия и Австрия магазините се наричат Dänisches Bettenlager, а в останалата част на света - JYSK.

За финансовата 2019 г. оборотът на групата се е повишил с 6.3% и достига до 3.794 млрд. евро, а печалбата преди облагане с данъци е 436 млн. евро. Корпорацията направи значителни инвестиции в IT и дигитални технологии, за да осигури безпроблемно онлайн пазаруване. Веригата откри множество нови магазини в цял свят и влезе на пазара в Ирландия.

В България JYSK стъпи на пазара през 2005 г., като отвори първия си обект в Пловдив. Днес веригата магазини има 29 обекта в 19 български града с общо над 400 заети.

"JYSK България" отчете 27.5% ръст на приходите до 59 млн. лв. за финансовата година, която за едноименната датска верига за мебели и стоки за дома е от 1 септември 2018 г. до 31 август 2019 г. Това е най-високият резултат за магазини JYSK ("Юск") откакто стъпват на пазара в България през 2005 г., съобщиха от българското дружество.

"JYSK България" отчита 4 млн. лв. печалба преди облагане с данъци, което обаче е с 11% по-малко в сравнение с предходната финансова година. Намалението е резултат от направените инвестиции в страната, уточняват от компанията.

Алекс Брату
Фотограф: Анелия Николова

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    JYSK направиха много инвестиции в един малък пазар като България, дори и гигантски логистичен център построиха, но за съжаление печалбата е само символична, колкото да не са на минус. Дано и те да не се изнесат скоро!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK