С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 дек 2019, 16:09, 1956 прочитания

Категорията на шоколада в България има перспектива за развитие

Средната му консумация е все още под средната за Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За автора

Ирина Петрова е ръководител отдел "Кафе, чай и захарни изделия" в "Kaufland България"
"Търговците пишат"
е рубрика, в която каним представители на различни вериги да правят анализ на пазара, да споделят как се развива една или друга продуктова категория според техния опит, да описват проблеми и да дават решения. Целта ни е с тази рубрика да създадем общност, която да комуникира през страниците на "Регал". Това е вашата рубрика и сме отворени за всякакви предложения за теми, въпроси, идеи, които може да изпращате на regal@regal.bg.
Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

Пазарът на шоколад се развива с особено бързи темпове в последните години както по отношение на видовете и марките, така и в контекста на новите глобални тенденции в храненето.


На пазарите в източноевропейските страни сезонните продукти остават силни, като според анализ на британската компания за проучвания Mintel те формират 32% от годишните продажби през 2018 г. В същото време анализът отчита, че представянето на нови продукти през последните 3 години се е увеличило със 7%.

У нас категорията продължава да бъде перспективна с оглед на факта, че средната консумация на шоколад и шоколадови изделия е под средната за Европа.

Затова и през 2018 г. в "Kaufland България" се фокусирахме върху реализирането на потенциала на категорията на шоколадовите изделия и нейното развитие, като отбелязаните ръстове се вписват в концепцията на компанията за растеж. За поредна година отчитаме ръст спрямо предходната в основните сегменти - шоколадови блокчета, бонбониери и сезонни шоколадови изделия, където продължаваме да следваме клиентските нужди и да предлагаме търсения богат асортимент при конкурентни условия.



Клиентът – отворен към непознатото и с отношение към качеството

Неоспорима тенденция през изминалата година в България е търсенето на непознати, но качествени и високостойностни продукти в категорията. Клиентът на новото време е информиран и взискателен и държи да избира своя продукт сред широко разнообразие. Това поведение е продиктувано от стремежа за уникалност, както и от разбирането, че живеем в бързо променящ се свят, в който новите възможности са всекидневие. Предлаганото разнообразие не само в света на хранителните стоки, но и в останалите сфери на съвременния живот развива у днешния клиент критичен поглед към избора и любознателност към "новото". Засилва се стремежът да се опитват нови марки, които създават впечатление за добавена стойност - по-рафинирана рецептура, интересни и нетрадиционни вкусове и качество на изпълнението. Клиентите все повече обръщат внимание и на начина, по който се предлагат продуктите – техните опаковки, форми, начин на излагане.

Откроява се също тенденцията към ориентиране на търсенето и производство на десерти с качествени съставки – и това важи както за глобалния, така и за българския пазар. У нас също все повече набират популярност т.нар. веган шоколадови произведения, без животински мазнини, без алергени и други. Наблюдава се и се интерес към т.нар. устойчиви продукти, които залагат на чисти съставки, екоопаковки и специфична територия на произход.

В Kaufland изследваме тези процеси и обновяваме асортимента си след проучвания на последните тенденции в потребителските нагласи. За да отговорим на очакванията, постоянно обогатяваме и увеличаваме асортимента с нови вкусове и марки. Работим активно върху предлагането на артикули, които са тематични и имат сезонна насоченост.

Шоколадовите изделия са важна категория, зад която стои богата история и която отразява в пълна степен динамиката на хранителния сектор. В настоящия момент индустрията е изправена пред предизвикателството да защити позициите си, като в същото време работи активно за развитието си. Очакванията ни са, че в следващите години успешни ще бъдат стратегиите на онези производители, които намерят точния баланс между световните тенденции за хранене и качествен живот и традициите в шоколадовото производство.

Регал 100

Текстът е част от специалното издание "Регал 100". В него сравняваме и анализираме бизнеса на най-големите търговци в основните подсектори. Ще откриете данни за:
➤ Приходи
➤ Печалба
➤ Персонал
➤ Изменение спрямо предходните 2 години

Вижте още или купете изданието

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Любимата пица на София Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

13 дек 2019, 510 прочитания

"Хрус-Хрус" е Superbrand "Хрус-Хрус" е Superbrand

Създаването на нови вкусове и избор за клиента е пазарна политика в полза на потребителя

13 дек 2019, 950 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Захарната столица Горна Оряховица

Заводът се ражда заради захарното цвекло в региона. Днес е единственият производител в страната, а в близост се появяват нови сладкарски бизнеси

Още от Капитал
Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10