Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 12 дек 2019, 11:45, 2007 прочитания

Българските продукти заемат 67% от асортимента на четирите най-големи търговски вериги

Благодарение на партньорството над 45 местни дружества продават продукцията си и в чужбина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории в магазините на Billa, Kaufland, Lidl и T Market е от български продукти. Този дял е най-висок при месните продукти (76%), следван от хляба (73%), млечните храни (64%), плодовете и зеленчуците (57%). Това показват данните от анкета на Сдружението за модерна търговия за работата на четирите вериги с български производители в периода 1 ноември 2018 - 30 октомври 2019 г.

С между 120 и 200 местни производители


Всяка от четирите вериги работи с между 120 и 200 местни производители. Българските фирми могат да работят успешно с големите търговски компании, ако предлагат продукти с постоянно високо качество и по международните стандарти и ако доставят договорените количества в срок и с подходяща опаковка, уточняват от сдружението.

През последната година четирите търговски вериги са изкупили повече от 111 хил. тона плодове и зеленчуци от български производители. Български компании произвеждат и почти 40% от продуктите под собствени марки на ритейлърите. В резултат на партньорството си с търговските вериги повече от 45 местни дружества успешно продават продукцията си и в чужбина.

Инициативи на веригите



Българските производители развиват бизнеса си и благодарение на различни инициативи, организирани от търговските вериги. Billa например инвестира в развитието на българското земеделие чрез програмите си "Градините на "Билла" и "Българска ферма", които се развиха в собствени брандове. Kaufland подкрепя местни фермери, като осигурява средства и ноу-хау за сертифицирането им по световния стандарт за безопасност Global G.A.Р. Lidl пусна серията "Родна стряха" и проведе кампанията "Съхрани българския вкус", с което наложи на пазара традиционни български храни. T Market дава предимство на българските производители при избора на продукти за асортимента си.

За ползите от сътрудничеството

Партньорството с веригите осигурява на фирмите продажби на големи количества стока, което пък е свързано с оптимизиране на производствения им капацитет. В крайна сметка доставката на продукти за веригите води до по-добро прогнозиране на приходите и дава възможност на доставчиците да инвестират в подобряване на бизнеса си, обобщават ползите от организацията.

Важна част от подкрепата за българските производители е и споделянето на огромния опит, който веригите имат от практиката си в България и в Европа. Благодарение на това много компании оптимизират своите процеси и въвеждат утвърдени методи за работа, което им осигурява конкурентно предимство на пазара, припомнят от сдружението.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция

Работниците са в отпуск, ще се наложат съкращения, казва изпълнителният директор на компанията пред "Капитал"

1 апр 2020, 1710 прочитания

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

31 мар 2020, 4431 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Най-търсени в OLX през декември са PlayStation 4, iPhone X и маратонки Nike

Играчки и сувенири ще подарят за Коледа 74% от потребителите на платформата за обяви

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10