С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 дек 2019, 10:43, 4957 прочитания

Веригите за стоки за дома: Ръст от над 11%

Нетните приходи на компаниите в класацията са за близо 1.6 млрд. лв. през 2018 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

Класацията на топ 40 на веригите за мебели и интериорни стоки, строителни материали и от типа "Направи си сам" показва, че нетните им приходи общо надхвърлят 1.57 млрд. лв. за 2018 г. срещу 1.409 млрд. лв. през 2017. Това е ръст от 11.4%.


Таблицата включва търговци на продукти от няколко групи: продажби на стоки за дома, материали за текущ ремонт, мебели и осветителни тела, килими и подови настилки, домакински текстил, стоки за домакинството, инструменти, машини и др.

Възходящите продажби в тази пазарна ниша се дължат на ръста в строителството на жилища и офис сгради през 2018 г., който води до увеличение в покупките на мебели, както и на стоки за ремонт и уют в дома, на работното място, в градината. Ниските лихви по кредитите и ръстът според официалната статистика на доходите също са фактори, които влияят на търсенето.

Три фирми - "Практикер ритейл" (Praktiker), "Хаус маркет България" (IKEA) и "Метро кеш енд кери България" (Metro Cash&Carry), отчитат постъпления от над 100 млн. лв. за 2018 г., като при "Метро кеш енд кери" в класацията са взети предвид само приходите (брутни) от групите "Стоки за дома". Тези три компании общо държат 24.4% от пазара в стойност.



Други девет дружества са с обороти между 50 и 100 млн. лв. и 43.1% пазарен дял в стойност. Общо 19 фирми са с нетни приходи между 10 и 40 млн. лв. през миналата година и с 27.6% общ пазарен дял. С годишни продажби под 10 млн. лв. и с 4.9% общ дял от пазара са девет дружества в таблицата.

Общо 32 компании в класацията отчитат по-високи приходи през 2018 г. спрямо предходната година, 16 отбелязват двуцифрен ръст, 14 – едноцифрен, а две са с под 1% увеличение. В топ 3 по ръст на нетните приходи от продажби са "Юск бул" - 43.7% (12-а позиция), "Темакс България" (11) и "Мьомакс България" ("Моббо") - 37.19% (22).

Осем от дружествата отчитат намаление на годишните постъпления – спадът е под един процент при три от тях, едноцифрен - при други три, и най-голям при "Зона дом" - 22.87% (35), и при "Хикови" – 13.11% (32).

"Баумакс България" (7) отчита най-висока печалба в топ 40 на дружествата – 26.8 млн. лв. В топ 3 по този показател са още "Метро кеш енд кери България" (финансов резултат от всички стокови групи) и "Хаус маркет". На загуба са работили пет компании, като тя е най-голяма при "Картекс П" (25) – 1.008 млн. лв.

С най-висока рентабилност са Home Max (7) и IKEA (2).

Шест дружества в топ 40 са малки (до 50 заети), 21 - средни (до 250), 13 – големи. Най-голям работодател в топ 40 е "Метро кеш енд кери България" - 2364 заети, следван от "Практикер ритейл" - 1054, и "Виденов груп" (5-о място) - 976.

Топ 3

С приходи на 167.7 млн. лв. и печалба от близо 8.5 млн. лв. за 2018 г. Praktiker отново оглавява секторната класация. Притежаваното от "Видеолукс холдинг" дружество има два хипермаркета в столицата и в още 10 града в страната, които предлагат артикули в няколко продуктови категории: инструменти и железария, строителство и санитария, баня и кухня, интериор и декорация, домакински потреби, градина и свободно време, отопление и климатици. В магазините се извършват и много услуги – рязане на повърхности, разкрояване на пердета, тониране на бои, ключарско ателие и др.

Трите продуктови групи, които формират най-голяма част от приходите на фирмата за 2018, са: материали за текущи ремонти, инструменти и машини, мебели и осветителни тела.

"Постигнатите през 2018 г. резултати ни дават основание да оценим годината като успешна. Дружеството успя да се утвърди на пазара и да завърши годината с положителен финансов резултат", отчита годишният доклад за дейността на компанията. В него се уточнява, че фирмата се финансира изцяло със собствени средства. Мениджмънтът на веригата очаква ръст за 2019 г. в разумни граници – малко над или в рамките на пазарния.

"Хаус маркет България" - дружеството, през което работи гръцкият франчайзьор на IKEA, се класира на второ място с приходи над 111 млн. лв. и печалба над 13 млн. лв. Компанията, която е част от гръцката група Fourlis, е втора по рентабилност в топ 40. Магазинът в София бе открит през септември 2011 г., през юли 2015 г. беше отворен център за поръчки на IKEA във Варна, през 2016 г. - в Бургас, а през декември 2018 г. – и в Пловдив. От април 2015 г. дружеството продава и онлайн. По данни на компанията през 2018 г. посетителите в обектите на IKEA в страната надхвърлят 2.9 млн.

Миналата година дружеството инвестира 300 хил. евро в обновяване на част от магазина в София. Пак през 2018 г. логистичното обслужване за клиентите на центровете за продажба във Варна и Бургас, както и онлайн доставките на IKEA в страната бяха поети от българския клон на "Карго-партнер" (Cargo-partner), избран след тръжна процедура.

Другата компания в голямата тройка тази година е "Метро кеш енд кери България". Компанията участва в класацията само с приходите (брутни) от продуктовата категория "Стоки за дома", като основна част от тях се формират от "стоки за домакинството" и "домакински стоки за краткотрайна употреба". Постъпленията запазват стойностите си от 2017 г. Рентабилността на дружеството за 2018 г. обаче е изчислена върху общите му нетни приходи.

Между 50 и 100 млн. лв.

Девет дружества в топ 40 са с приходи между 50 и 100 млн. лв. "Доверие Брико" (4) управлява на франчайз 11 магазина Mr. Bricolage в страната. Нетните приходи на компанията през 2018 г. се увеличават с 9.3%, а печалбата – със 112% до 8 млн. лв. Марката Mr. Bricolage присъства в България от 2000 г., когато е отворен първият магазин от типа "Направи си сам". Най-новият обект – 11-ият в страната и 3-и в София, беше открит в SofiaRing Mall. "Доверие Брико" управлява по един магазин Mr. Bricolage в Македония и Сърбия и държи правата за развитие на марката и на територията на Черна гора, Албания и Косово.

"Виденов груп" (5) произвежда и търгува с мебели "Виденов". Съдружници в семейната фирма са Данчо Виденов и синовете му Добри и Григор Виденови. Групата отбелязва над 36% ръст на нетните приходи от продажби, които надхвърлят 95.7 млн. лв., и близо 319% скок на печалбата за 2018 г.

С ръст от 26.6% и нетни приходи над 88.6 млн. лв. "Аико мулти консепт" (Aiko) се подрежда на 6-о място в топ 40. От 2015 г. мажоритарният капитал на Aiko е притежание на втората по големина в света мебелна група - австрийската XXXLutz, която купи и веригата Mobbo, а основателят на двете марки – Мариан Душков, остана като съдружник. Година след покупката Mobbo смени концепцията и името си на Mömax (фирма "Мьомакс България" е на 22-ро място).

Спад от 3.5% на нетните приходи отчита "Баумакс България" (7), която управлява веригата Home Max, но печалбата скача с 4452% - от 588 хил. на 26.8 млн. лв. Компанията управлява осем хипермаркета в седем града с обща търговска площ над 105 хил. кв.м. Средната застроена площ на всеки от магазините е над 13 хил. кв.м. Обектите на веригата са посещавани ежедневно от 15 хил. клиенти, става ясно от доклада за дейността на дружеството. Мажоритарен собственик на капитала в "Баумакс България" е "Хедус". През 2014 г. "Хедус" купи бизнеса на Baumax от австрийския собственик, който имаше сериозни финансови затруднения. След това веригата смени името си на "Хоум макс" (от Baumax) и разшири значително асортимента си в пет основни групи – градина, строителство, санитария, интериор и техника. Усилията на мениджмънта ще бъдат насочени към откриване магазини "малък формат" за селища с между 40 и 80 хиляди жители и увеличаване на интернет търговията. Деветдесет и пет процента от капитала на "Хедус" са притежание на "Родна земя холдинг" – дружеството, което в началото на септември т.г. придоби 100% от капитала на "Хит хипермаркет" от Hit Bulgarien, Германия, и стана собственик на два магазина за бързооборотни хранителни и нехранителни стоки в България, намиращи се в столичните квартали "Младост" и "Люлин".

Приходите на осмата в класацията – фирма "Господинови строймаркет" - надхвърлят 73 млн. лв., което е ръст от над 16%. Компанията, в която съдружници са братята Диян и Галин Господинови, притежава собствени търговски и складови бази "GS строймаркет" в София, Варна, Добрич, Шумен и Каварна. В търговските обекти се предлагат строителни материали, строителна химия, материали и аксесоари за мебелното производство. Компанията продава в средните ценови сегменти, но съществува риск при нарастване на конкуренцията в сектора на бизнес услугите да се намали нормата на рентабилност, отбелязва мениджърският екип в доклада за дейността.

Деветата в класацията – "Ангро трейд" - Перник, притежава строителна борса Angro и отчита ръст и на приходите, и на печалбата за 2018 г. Съдружници в компанията са Людмил Петров Христов и Петър Людмилов Петров. Регистрирана е през 2003 г. след преобразуване и промяна на правната форма на СД "Ангро Христов и сие". Компанията търгува със строителни материали от различни доставчици, сред които "Фибран България", "Златна Панега цимент", "Кнауф България", "Винербергер". Основният й доставчик е свързаното дружество "Ангро", учредено през февруари 1991 г., което разполага със собствен завод за сухи строителни лепила и мазилки в с. Гурмазово, община Божурище.

Едноцифрен ръст на приходите и леко по-ниска печалба в сравнение с предходната година отчита "Бошнаков" (10). Компанията е собственик на веригата за строителни хипермаркети Masterhaus. Създадена е през 1991 г., собственост е на Павел Николов Бошнаков и има магазини в Бургас, Равда, Приморско, Айтос, а от декември 2014 г. - и електронен магазин. Притежава също склад на едро в Бургас, склад за четки и дистрибуция, както и кафе към хипермаркета си в Бургас. През 2018 г. компанията е погасила трите си дългосрочни заема, констатира годишният доклад за дейността. Плановете за 2019 г. предвиждат дружеството да продължи да увеличава вноса на стоки от ЕС и трети страни и да увеличи предложенията към клиентите си.

Ръст на нетните приходи от близо 42%, но по-малка печалба в сравнение с 2017 г. показват данните за "Темакс България" (11), което управлява строителните хипермаркети TeMax. Едноличен собственик на капитала е регистрирано на Сейшелите дружество - "Аврос лимитед". Първият ТеМax магазин е изграден в Добрич през 2007 г. Днес веригата има обекти и в София, Монтана, Враца, Пазарджик, Кърджали, Раднево, Сливен, Севлиево, Търговище, Разград, Шумен, Силистра. В тях се предлагат материали за строителството, ремонта, обзавеждането и декорирането на дома и за градината.

С над 43% ръст на нетните приходи приключва 2018 г. "Юск Бул" (12) – компанията, чрез която в България оперира датската верига JYSK. Тя стъпи в страната през 2005 г., но започна да се разраства през 2013 г., след като компанията майка придоби собствеността върху магазините, които дотогава бяха на франчайз. Днес има 28 магазина в страната и планира откриването на нови. (Интервю с мениджъра й за страната Алекс Брату четете тук.)

Онлайн продажбите на веригата имат 7% дял от общите приходи и отбелязват 32% ръст от септември 2018 г. до март т.г. Най-продаваните стокови групи са мебели, завивки и възглавници, сезонни продукти и обзавеждане за градината, посочват от дружеството.

Между 10 и 40 млн. лв.

"Ди Ес хоум" – Добрич (13), собственик на строителните хипермаркети DS Home, отчита близо 10% ръст на нетните приходи през 2018 г. Съдружници в компанията са Иван Маринов Иванов и Добромир Иванов Маринов. Във фирмените хипермаркети в Бургас, Равда, Добрич, Албена, Варна и София се предлагат продукти за строителството и за довършителни дейности, материали и аксесоари за мебелното производство.

Магазините Praktis отчитат близо 12% ръст на приходите, но и загуба от над 300 хил. лв. през миналата година. Компанията собственик - "Мегадом", е на 14-а позиция в топ 40. Веригата оперира в сегмента "Направи си сам" и има два магазина в София и по един в Стара Загора, Видин, Велико Търново, Хасково, Русе и търговски център в Стара Загора. Дружеството е регистрирано през 2001 г. и търгува със стоки за интериора и строителството, подови настилки, облицовки, осветителни тела и др. Съдружници в "Мегадом" са Любен Константинов Милчев и Даниела Кирилова Милчева.

Друг представител на сегмента "Направи си сам" - "Ташев-Галвинг" (15), е с лек ръст на нетните приходи и лек спад на печалбата през 2018 г. Съдружници в компанията са Христофор Атанасов Ташев, Станка Колева Браткова-Ташева и Емил Лука Маджаров. Дружеството притежава магазини в София и в Ямбол, където има и шоурум, и централен склад. Компанията разполага и с модерна сервизна база за гаранционно и извънгаранционно обслужване на стоките, които продава. Тя е официален представител, директен вносител и дистрибутор на над 80 марки. Търговските обекти предлагат над 60 хил. артикула. Клиенти са големи строителни фирми, както и физически лица.

"Крез България" (16) управлява веригата "Крез" в Пазарджик и отбелязва едноцифрен ръст на приходите и лек спад на печалбата. Компанията е собственост на Костадин Тодоров Тошев и търгува на едро и на дребно със строителни материали и стоки за бита. В годишния доклад за дейността дружеството оценява 2018 г. като успешна и преценява, че подобряващият се финансов резултат осигурява стабилен източник на средства за инвестиране в нови продукти и по-хубави условия на труд.

С над 10% ръст на нетните приходи и с 209% скок на печалбата "Баухаус България" (Bauhaus) заема 17-о място в класацията. Компанията притежава един магазин в София, открит през 2012 г., с над 120 хил. артикула, обособени в 15 специализирани отдела. От средата на 2016 г. дружеството продава и онлайн. Деветдесет и девет процента от капитала на фирмата са собственост на Bauhaus Depot, Австрия. Основните предизвикателства пред бизнеса са свитото потребление и конкуренцията на пазара, но въпреки това ръководството очаква увеличение на нетните приходи от продажби през 2019 г., пише в годишния доклад за дейността.

Повече от 50% загуба и лек ръст на нетните приходи през 2018 г. отчита "Домко" (18) - фирмата, която управлява едноименната верига с 13 магазина Domko с обща търговска площ 20 500 кв.м. Компанията е специализирана във вноса и продажбата на стенни и подови покрития, текстил, спални комплекти, осветителни тела, аксесоари. Продава и на едро – чрез дистрибутори и на корпоративни клиенти. Притежава и две складови бази с 5000 кв.м обща площ. Съдружници в "Домко" са Владимир Георгиев Миков и "Домко трейд", в която Миков е едноличен собственик на капитала.

"Сико - С" (19) отчита символичен спад на нетните приходи и над 30% ръст на печалбата. Компанията е основана в София през 1989 г. и е собственост на Съби Христов Събев и Толя Георгиева Събева. Управлява веригата "Сико" с 15 магазина в 8 града в страната, в които се предлагат обзавеждане за баня и кухня, подови и стенни покрития, паркети и ламинати, строителни материали. За 2018 г. дружеството отчита намаление на оперативните и административните разходи и придобиване на ДМА за 86 хил. лв.

"Студио Модерна - България" (20) участва в класацията с приходите (брутни) от групите "Стоки за дома". Мултиканалната компания за директен маркетинг и електронна търговия е основана в Словения през 1992 г. Сред най-разпознаваемите й брандове са "Космодиск", "Топ шоп", "Дормео", "Делимано". Компанията присъства в 21 европейски страни, където има 390 магазина. Притежава 140 уебсайта на 21 езика, за нея работят 3000 служители в 33 кол-центъра. В България дружеството стъпва през 1996 г., днес има 28 физически магазина, два от които са открити през миналата година.

Основните причини за ръста в продажбите, според годишния доклад за дейността са запазването на закупеното телевизионно време, продължаващата експанзия в броя на търговските обекти на дребно, значителният ръст в продажбите по интернет.

Софийската компания "Прима груп 2004" (21), в която съдружници са Анатолий Венелинов Лазаров, Владимир Венелинов Лазаров и Магдалина Петрова Маркова, произвежда LED осветителни тела с марката OPTONICA. Компанията отчита скромен ръст на нетните приходи от малко над 1%. Основната част от приходите са от продажби извън България - в Румъния, Гърция, Сърбия, Италия, Украйна, Египет, ОАЕ и др., където продава на едро чрез множество дистрибутори.

С нетни приходи над 21 млн. лева (над 9% ръст) "Интериор И" – София заема 23-то място в класацията. Дружеството, в което съдружници са Владимир Димитров Димитров и Калина Николова Димитрова, предлага материали за мебелната промишленост и е партньор на водещи европейски производители в бранша.

Следващата в класацията – софийската фирма "Термокс" (24), е собственик на магазините Berg. Основната дейност на дружеството е внос и продажба на ламинирани плоскости за под от Германия и Швеция, естествени паркети от Полша и Литва, аксесоари за под от Полша и Германия, камини от Чехия и др. Има седем фирмени магазина, големи складови площи и дистрибутори в цялата страна. Едноличен собственик на капитала е Асен Стефанов Стоянов.

Спад от почти 10% на нетните приходи за 2018 г. отчита "Картекс П" (25) – фирмата, собственик на магазините за подови настилки CarpetMax. Основен акционер в дружеството е Пейо Иванов Николов. Разполага с търговска верига от 10 магазина и 23-годишен опит в бранша. В търговските обекти се предлагат килими, мокети, балатуми, ламиниран паркет и други подови настилки и аксесоари. Освен това компанията става все по-популярна като търговец на кухни с широка гама от модели, декори, стилове, ценови граници.

Приходи от почти 15 млн. лв. отчита "Еником М" (26), която управлява едноименни магазини за мебели, осветление, аксесоари и интериор. Съдружници в компанията са "И Кей пропъртис" и "Хоум фърничър енд трейд", в които едноличен собственик е Цветомир Душков Душков (брат на основателя на магазините Aiko Мариан Душков). Фирмата има четири магазина в София. Сред тях "Еником-М Люлин" е най-големият, открит е през 2015 г. и е с търговска площ 5000 кв.м. Той предлага колаборация между "Еником-М" и студио КАRЕ (за професионални съвети и изготвяне на цялостен проект за интериор) чрез първия KARE Shop-in-Shop център в София. Останалите магазини са "Еником-М Дружба", "Enikom Home Accessories Надежда" и "Enikom Home Textile Надежда".

Създадената през 1990 г. "Балканика" - Пловдив (27), търгува със строителни материали, топло- и хидроизолации, мазилки, бои, лакове, инструменти, железария и др. Дружеството има собствен транспорт и логистична база и е собственост на Минчо Христов Бояджиев. Според годишния доклад за дейността сред основните доставки през 2018 г. са цимент от Турция, керемиди и тухли от Сърбия и Гърция, газобетон, шпакловки и лепила от Гърция, фибран, стиропор, гипс картон, шперплат – от България.

Съдружници в "Мартинели" (28) са Мартин и Йорданка Несторови. Компанията е основана през 2003 г. и осигурява комплексно обзавеждане на дома, вилата, офиса, хотела. Разполага със собствена складова база с 20 хил. кв. метра площ, собствен автопарк от над 100 леки и товарни автомобила, 14 шоурума Martineli в 10 града в страната и развита дистрибуторска мрежа.

"Дипол" (29) – Стара Загора, произвежда и търгува с мебели "Мондо". Дружеството е с едноличен собственик Иван Георгиев Стефанов и отчита над 22% ръст на нетните приходи през 2018 г. Първоначално фирмата работи в търговията на едро, зареждайки голяма част от магазините в страната, а през 2007 г. отваря и първия си собствен магазин. Днес има 15 търговски обекта, продава и онлайн.

"Уницем" (30) управлява едноименните строителни магазини Unicem. Компанията има над 20-годишна история на българския пазар, притежава четири магазина в София, продава и онлайн. Съдружници в нея са Костадин Димитров Василев и Хриска Дочкова Ставрева.

"Тед керамика" (31) – Пловдив, търгува със санитарна керамика, керамични плочки, изолационни и интериорни строителни материали, стенни и подови плочки, фасади. Разполага с магазини в Пловдив и Кърджали. Едноличен собственик е "ТЕД кепитал" със съдружници Тодор Димитров Тодоров, Димитър Тодоров Тодоров, Елин Тодоров Тодоров.

Под 10 млн. лв.

С годишни продажби под 10 млн. лв. и с 4.9% общ дял от пазара са девет дружества в топ 40.

Фирма "Хикови" (32) отчита 13% спад на нетните приходи, но по-висока печалба през миналата година. Предлага цялостно обзавеждане за баня и има повече от 25 години опит в сектора. Компанията е директен вносител на плочки, санитарен фаянс и др. от Испания, Италия, Турция и др. Има мострени зали в седем града в страната.

Ръст на продажбите от над 15% отчита фирма "Тракия маркет" - Пловдив (33), която от 2003 г. предлага мебели с марката "Идеа". Съдружници в дружеството са Ралица Панайотова Стоянова и Чавдар Тодоров Стоянов. Компанията има магазини в Пловдив, Бургас и София, извършва и продажби онлайн.

"Рила 1" - Пловдив (34), e със символичен ръст на нетните приходи и лек спад на печалбата през 2018 г. Строителният хипермаркет "Рила" разполага с 13 000 кв.м площ и предлага артикули в секторите "строителство", "ремонт", "всичко за банята", "домашни потреби", "инструменти", "осветителни тела" и др. Компанията извършва и продажби онлайн и има специализирана изложбена зала за мебели. Едноличен собственик на капитала е Иван Петков Вичков.

"Зона дом" (35) – дружеството, което управлява мебелната верига ZONA for Home - отчита двуцифрен спад на нетните приходи, но 416% ръст на печалбата през миналата година. Компанията е собственост на "Евро паралел" и "Паралел", като мажоритарният дял се държи от Йордан Христов Ковачев. Веригата притежава магазини в кварталите "Люлин" и "Младост 4" в столицата, а също и в Севлиево. Йордан Ковачев е собственик и на "Паралел" – Севлиево, която е сред най-големите фирми в мебелния бранш, доставчик на IKEA, производител и на матраци с марката НАНИ. Миналата година "Паралел" започна трето поредно разширение и обновяване, което е на стойност 27 млн. лв.

Строителният хипермаркет "Румик" (36) в София се управлява от едноименната фирма, създадена през 1997 г. Компанията търгува с електроматериали и инструменти, бои, битова химия, домашни потреби, строителни материали. Съдружници са Весела Михайлова Тодорова и Румен Благоев Тодоров.

"ХВГ комерс" (37) притежава магазини и складове в Шумен и Разград и колор център в Русе и предлага строителни материали, всякакви видове бои, ръчни електрически инструменти. Компанията е със седалище в Русе, създадена е през 1993 г.

"Мебелни къщи Ралица" (38) отчитат близо 28% по-високи нетни продажби и 871% скок на печалбата през 2018 г. (при доста ниска изходна база от 35 хил. лв. за 2017 г.). Веригата е основана през 1994 г. Собственост е на Красимир Тодоров Узунов и "Интерсервиз Узунови", в което дялове имат и съпругата и дъщеря му. Компанията е вносител и дистрибутор на мебели и обзавеждане и е един от големите доставчици по сделки за комплексно хотелско обзавеждане в България.

"Габровски" (39) е специализирана в производството и търговията с осветителни тела и аксесоари под собствена марка - Puralux. Компанията има производствена база във Варна и шоурум в София, Пловдив и Варна. Собственост е на Слави Георгиев Габровски, Дарин Славов Габровски и Кунка Христова Габровска.

Фирма "Мебели Лудвиг България" (40) управлява хипермаркета за мебели и аксесоари СОМО в столицата. Едноличен собственик на капитала е K. Ludwig Gesellschaft, Австрия. В България магазинът е от 2005 г. и е разположен на 10 хил. кв. метра площ. През миналата година дружеството отбелязва под 1% спад на нетните приходи. В годишния доклад за дейността компанията определя 2018 г. като добра и си поставя за цел да продължи с оптимизиране на разходите, повишаване ефективността на търговските процеси и на качеството на продуктите.
Топ 3

"Практикер ритейл"

"Практикер ритейл" управлява верига хипермаркети за дома и градината Praktiker. Създадена е в Германия през 1978 г. На българския пазар стъпва през 2004 г. и за кратко време се нарежда сред водещите вериги, които развиват този сектор в страната. Веригата първоначално е собственост на компанията ASKO, а от 1995 г. (след нейното обединяване с Metro Cash & Carry) - на Metro. На 11 юли 2013 г. холдинговата Praktiker обявява банкрут. Несъстоятелността на компанията майка обаче почти не се отразява на дъщерните дружества зад граница и те са продадени, като запазват името и марката. В България дъщерната компания е закупена през 2014 г. от "Видеолукс холдинг" - собственик на "Технополис" - верига за бяла, черна, офис техника и IT. Новият притежател започна последователна модернизация и обновяване на всички хипермаркети "Практикер" и избор на по-удобни локации за някои от тях. Днес веригата има магазини в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Плевен, Велико Търново, Враца, Ямбол и Шумен.

"Хаус маркет България" (IKEA)

Шведският мебелен гигант IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. чрез договор за франчайз с фирма House Market. "Хаус маркет България" е член на гръцката група Fourlis, която държи франчайз правата за IKEA и за Гърция и Кипър. Акциите на Fourlis Holding се котират на Атинската фондова борса. В България групата има един магазин, три центъра за поръчки – във Варна, Бургас и Пловдив, и онлайн продажби в цялата страна. Според годишния доклад за дейността през 2018 мениджмънтът на компанията планира подобряване на конкурентните предимства на дружеството в няколко области: доверие на клиентите, опитен персонал, финансова стабилност, опит в управлението на вериги за търговия на дребно и пазарната позиция на IKEA.

"Метро кеш енд кери България"

Дружеството е част от групата на Metro в България, като едноличен собственик на капитала е Metro Cash & Carry International Holding със седалище в Холандия. Първите магазини "Метро София 1" и "Метро Пловдив" отварят на 18 март 1999 г., последвани през годините от обекти в Русе, София 2, Варна, Стара Загора, Бургас, Благоевград, Велико Търново, Плевен, Пловдив-Марица, както и складови бази в Банско и Слънчев бряг и логистичен център за доставки в София. През 2017 компанията разшири с 440 кв. метра специалната зона в магазин "Пловдив 2", без да увеличава общата площ, а през 2018 разшири специалната зона в магазина във Варна, като добави 550 кв. метра към площта.

През 2017 веригата отвори складова база с 5500 кв. метра площ, предназначена да обслужва клиенти с директна доставка на стоката на място в обектите им.

Регал 100

Текстът е част от специалното издание "Регал 100". В него сравняваме и анализираме бизнеса на най-големите търговци в основните подсектори. Ще откриете данни за:
➤ Приходи
➤ Печалба
➤ Персонал
➤ Изменение спрямо предходните 2 години

Вижте още или купете изданието

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Птичи грип е открит във ферма за патици в Раковски 2 Птичи грип е открит във ферма за патици в Раковски

В десеткилометровата рискова зона около огнището се отглеждат още над 430 хил. птици

17 фев 2020, 2087 прочитания

Срокът преди блокиране на касов апарат заради технически проблем става 72 часа 2 Срокът преди блокиране на касов апарат заради технически проблем става 72 часа

До решението се стига след работна среща между данъчните и големите търговски вериги

17 фев 2020, 2459 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Shell е платила повече данъци в България отколкото във Великобритания за 2018 г.

Британско-холандската компания разкри подробен доклад за платените данъци, за да даде повече яснота за бизнеса си

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10