Веригите за стоки за дома: Ръст от над 11%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Веригите за стоки за дома: Ръст от над 11%

Веригите за стоки за дома: Ръст от над 11%

Нетните приходи на компаниите в класацията са за близо 1.6 млрд. лв. през 2018 г.

Мара Георгиева
7594 прочитания

© Надежда Чипева


Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

Класацията на топ 40 на веригите за мебели и интериорни стоки, строителни материали и от типа "Направи си сам" показва, че нетните им приходи общо надхвърлят 1.57 млрд. лв. за 2018 г. срещу 1.409 млрд. лв. през 2017. Това е ръст от 11.4%.

Таблицата включва търговци на продукти от няколко групи: продажби на стоки за дома, материали за текущ ремонт, мебели и осветителни тела, килими и подови настилки, домакински текстил, стоки за домакинството, инструменти, машини и др.

Възходящите продажби в тази пазарна ниша се дължат на ръста в строителството на жилища и офис сгради през 2018 г., който води до увеличение в покупките на мебели, както и на стоки за ремонт и уют в дома, на работното място, в градината. Ниските лихви по кредитите и ръстът според официалната статистика на доходите също са фактори, които влияят на търсенето.

Три фирми - "Практикер ритейл" (Praktiker), "Хаус маркет България" (IKEA) и "Метро кеш енд кери България" (Metro Cash&Carry), отчитат постъпления от над 100 млн. лв. за 2018 г., като при "Метро кеш енд кери" в класацията са взети предвид само приходите (брутни) от групите "Стоки за дома". Тези три компании общо държат 24.4% от пазара в стойност.

Други девет дружества са с обороти между 50 и 100 млн. лв. и 43.1% пазарен дял в стойност. Общо 19 фирми са с нетни приходи между 10 и 40 млн. лв. през миналата година и с 27.6% общ пазарен дял. С годишни продажби под 10 млн. лв. и с 4.9% общ дял от пазара са девет дружества в таблицата.

Общо 32 компании в класацията отчитат по-високи приходи през 2018 г. спрямо предходната година, 16 отбелязват двуцифрен ръст, 14 – едноцифрен, а две са с под 1% увеличение. В топ 3 по ръст на нетните приходи от продажби са "Юск бул" - 43.7% (12-а позиция), "Темакс България" (11) и "Мьомакс България" ("Моббо") - 37.19% (22).

Осем от дружествата отчитат намаление на годишните постъпления – спадът е под един процент при три от тях, едноцифрен - при други три, и най-голям при "Зона дом" - 22.87% (35), и при "Хикови" – 13.11% (32).

"Баумакс България" (7) отчита най-висока печалба в топ 40 на дружествата – 26.8 млн. лв. В топ 3 по този показател са още "Метро кеш енд кери България" (финансов резултат от всички стокови групи) и "Хаус маркет". На загуба са работили пет компании, като тя е най-голяма при "Картекс П" (25) – 1.008 млн. лв.

С най-висока рентабилност са Home Max (7) и IKEA (2).

Шест дружества в топ 40 са малки (до 50 заети), 21 - средни (до 250), 13 – големи. Най-голям работодател в топ 40 е "Метро кеш енд кери България" - 2364 заети, следван от "Практикер ритейл" - 1054, и "Виденов груп" (5-о място) - 976.

Топ 3

С приходи на 167.7 млн. лв. и печалба от близо 8.5 млн. лв. за 2018 г. Praktiker отново оглавява секторната класация. Притежаваното от "Видеолукс холдинг" дружество има два хипермаркета в столицата и в още 10 града в страната, които предлагат артикули в няколко продуктови категории: инструменти и железария, строителство и санитария, баня и кухня, интериор и декорация, домакински потреби, градина и свободно време, отопление и климатици. В магазините се извършват и много услуги – рязане на повърхности, разкрояване на пердета, тониране на бои, ключарско ателие и др.

Трите продуктови групи, които формират най-голяма част от приходите на фирмата за 2018, са: материали за текущи ремонти, инструменти и машини, мебели и осветителни тела.

"Постигнатите през 2018 г. резултати ни дават основание да оценим годината като успешна. Дружеството успя да се утвърди на пазара и да завърши годината с положителен финансов резултат", отчита годишният доклад за дейността на компанията. В него се уточнява, че фирмата се финансира изцяло със собствени средства. Мениджмънтът на веригата очаква ръст за 2019 г. в разумни граници – малко над или в рамките на пазарния.

"Хаус маркет България" - дружеството, през което работи гръцкият франчайзьор на IKEA, се класира на второ място с приходи над 111 млн. лв. и печалба над 13 млн. лв. Компанията, която е част от гръцката група Fourlis, е втора по рентабилност в топ 40. Магазинът в София бе открит през септември 2011 г., през юли 2015 г. беше отворен център за поръчки на IKEA във Варна, през 2016 г. - в Бургас, а през декември 2018 г. – и в Пловдив. От април 2015 г. дружеството продава и онлайн. По данни на компанията през 2018 г. посетителите в обектите на IKEA в страната надхвърлят 2.9 млн.

Миналата година дружеството инвестира 300 хил. евро в обновяване на част от магазина в София. Пак през 2018 г. логистичното обслужване за клиентите на центровете за продажба във Варна и Бургас, както и онлайн доставките на IKEA в страната бяха поети от българския клон на "Карго-партнер" (Cargo-partner), избран след тръжна процедура.

Другата компания в голямата тройка тази година е "Метро кеш енд кери България". Компанията участва в класацията само с приходите (брутни) от продуктовата категория "Стоки за дома", като основна част от тях се формират от "стоки за домакинството" и "домакински стоки за краткотрайна употреба". Постъпленията запазват стойностите си от 2017 г. Рентабилността на дружеството за 2018 г. обаче е изчислена върху общите му нетни приходи.

Между 50 и 100 млн. лв.

Девет дружества в топ 40 са с приходи между 50 и 100 млн. лв. "Доверие Брико" (4) управлява на франчайз 11 магазина Mr. Bricolage в страната. Нетните приходи на компанията през 2018 г. се увеличават с 9.3%, а печалбата – със 112% до 8 млн. лв. Марката Mr. Bricolage присъства в България от 2000 г., когато е отворен първият магазин от типа "Направи си сам". Най-новият обект – 11-ият в страната и 3-и в София, беше открит в SofiaRing Mall. "Доверие Брико" управлява по един магазин Mr. Bricolage в Македония и Сърбия и държи правата за развитие на марката и на територията на Черна гора, Албания и Косово.

"Виденов груп" (5) произвежда и търгува с мебели "Виденов". Съдружници в семейната фирма са Данчо Виденов и синовете му Добри и Григор Виденови. Групата отбелязва над 36% ръст на нетните приходи от продажби, които надхвърлят 95.7 млн. лв., и близо 319% скок на печалбата за 2018 г.

С ръст от 26.6% и нетни приходи над 88.6 млн. лв. "Аико мулти консепт" (Aiko) се подрежда на 6-о място в топ 40. От 2015 г. мажоритарният капитал на Aiko е притежание на втората по големина в света мебелна група - австрийската XXXLutz, която купи и веригата Mobbo, а основателят на двете марки – Мариан Душков, остана като съдружник. Година след покупката Mobbo смени концепцията и името си на Mömax (фирма "Мьомакс България" е на 22-ро място).

Спад от 3.5% на нетните приходи отчита "Баумакс България" (7), която управлява веригата Home Max, но печалбата скача с 4452% - от 588 хил. на 26.8 млн. лв. Компанията управлява осем хипермаркета в седем града с обща търговска площ над 105 хил. кв.м. Средната застроена площ на всеки от магазините е над 13 хил. кв.м. Обектите на веригата са посещавани ежедневно от 15 хил. клиенти, става ясно от доклада за дейността на дружеството. Мажоритарен собственик на капитала в "Баумакс България" е "Хедус". През 2014 г. "Хедус" купи бизнеса на Baumax от австрийския собственик, който имаше сериозни финансови затруднения. След това веригата смени името си на "Хоум макс" (от Baumax) и разшири значително асортимента си в пет основни групи – градина, строителство, санитария, интериор и техника. Усилията на мениджмънта ще бъдат насочени към откриване магазини "малък формат" за селища с между 40 и 80 хиляди жители и увеличаване на интернет търговията. Деветдесет и пет процента от капитала на "Хедус" са притежание на "Родна земя холдинг" – дружеството, което в началото на септември т.г. придоби 100% от капитала на "Хит хипермаркет" от Hit Bulgarien, Германия, и стана собственик на два магазина за бързооборотни хранителни и нехранителни стоки в България, намиращи се в столичните квартали "Младост" и "Люлин".

Приходите на осмата в класацията – фирма "Господинови строймаркет" - надхвърлят 73 млн. лв., което е ръст от над 16%. Компанията, в която съдружници са братята Диян и Галин Господинови, притежава собствени търговски и складови бази "GS строймаркет" в София, Варна, Добрич, Шумен и Каварна. В търговските обекти се предлагат строителни материали, строителна химия, материали и аксесоари за мебелното производство. Компанията продава в средните ценови сегменти, но съществува риск при нарастване на конкуренцията в сектора на бизнес услугите да се намали нормата на рентабилност, отбелязва мениджърският екип в доклада за дейността.

Деветата в класацията – "Ангро трейд" - Перник, притежава строителна борса Angro и отчита ръст и на приходите, и на печалбата за 2018 г. Съдружници в компанията са Людмил Петров Христов и Петър Людмилов Петров. Регистрирана е през 2003 г. след преобразуване и промяна на правната форма на СД "Ангро Христов и сие". Компанията търгува със строителни материали от различни доставчици, сред които "Фибран България", "Златна Панега цимент", "Кнауф България", "Винербергер". Основният й доставчик е свързаното дружество "Ангро", учредено през февруари 1991 г., което разполага със собствен завод за сухи строителни лепила и мазилки в с. Гурмазово, община Божурище.

Едноцифрен ръст на приходите и леко по-ниска печалба в сравнение с предходната година отчита "Бошнаков" (10). Компанията е собственик на веригата за строителни хипермаркети Masterhaus. Създадена е през 1991 г., собственост е на Павел Николов Бошнаков и има магазини в Бургас, Равда, Приморско, Айтос, а от декември 2014 г. - и електронен магазин. Притежава също склад на едро в Бургас, склад за четки и дистрибуция, както и кафе към хипермаркета си в Бургас. През 2018 г. компанията е погасила трите си дългосрочни заема, констатира годишният доклад за дейността. Плановете за 2019 г. предвиждат дружеството да продължи да увеличава вноса на стоки от ЕС и трети страни и да увеличи предложенията към клиентите си.

Ръст на нетните приходи от близо 42%, но по-малка печалба в сравнение с 2017 г. показват данните за "Темакс България" (11), което управлява строителните хипермаркети TeMax. Едноличен собственик на капитала е регистрирано на Сейшелите дружество - "Аврос лимитед". Първият ТеМax магазин е изграден в Добрич през 2007 г. Днес веригата има обекти и в София, Монтана, Враца, Пазарджик, Кърджали, Раднево, Сливен, Севлиево, Търговище, Разград, Шумен, Силистра. В тях се предлагат материали за строителството, ремонта, обзавеждането и декорирането на дома и за градината.

С над 43% ръст на нетните приходи приключва 2018 г. "Юск Бул" (12) – компанията, чрез която в България оперира датската верига JYSK. Тя стъпи в страната през 2005 г., но започна да се разраства през 2013 г., след като компанията майка придоби собствеността върху магазините, които дотогава бяха на франчайз. Днес има 28 магазина в страната и планира откриването на нови. (Интервю с мениджъра й за страната Алекс Брату четете тук.)

Онлайн продажбите на веригата имат 7% дял от общите приходи и отбелязват 32% ръст от септември 2018 г. до март т.г. Най-продаваните стокови групи са мебели, завивки и възглавници, сезонни продукти и обзавеждане за градината, посочват от дружеството.

Между 10 и 40 млн. лв.

"Ди Ес хоум" – Добрич (13), собственик на строителните хипермаркети DS Home, отчита близо 10% ръст на нетните приходи през 2018 г. Съдружници в компанията са Иван Маринов Иванов и Добромир Иванов Маринов. Във фирмените хипермаркети в Бургас, Равда, Добрич, Албена, Варна и София се предлагат продукти за строителството и за довършителни дейности, материали и аксесоари за мебелното производство.

Магазините Praktis отчитат близо 12% ръст на приходите, но и загуба от над 300 хил. лв. през миналата година. Компанията собственик - "Мегадом", е на 14-а позиция в топ 40. Веригата оперира в сегмента "Направи си сам" и има два магазина в София и по един в Стара Загора, Видин, Велико Търново, Хасково, Русе и търговски център в Стара Загора. Дружеството е регистрирано през 2001 г. и търгува със стоки за интериора и строителството, подови настилки, облицовки, осветителни тела и др. Съдружници в "Мегадом" са Любен Константинов Милчев и Даниела Кирилова Милчева.

Друг представител на сегмента "Направи си сам" - "Ташев-Галвинг" (15), е с лек ръст на нетните приходи и лек спад на печалбата през 2018 г. Съдружници в компанията са Христофор Атанасов Ташев, Станка Колева Браткова-Ташева и Емил Лука Маджаров. Дружеството притежава магазини в София и в Ямбол, където има и шоурум, и централен склад. Компанията разполага и с модерна сервизна база за гаранционно и извънгаранционно обслужване на стоките, които продава. Тя е официален представител, директен вносител и дистрибутор на над 80 марки. Търговските обекти предлагат над 60 хил. артикула. Клиенти са големи строителни фирми, както и физически лица.

"Крез България" (16) управлява веригата "Крез" в Пазарджик и отбелязва едноцифрен ръст на приходите и лек спад на печалбата. Компанията е собственост на Костадин Тодоров Тошев и търгува на едро и на дребно със строителни материали и стоки за бита. В годишния доклад за дейността дружеството оценява 2018 г. като успешна и преценява, че подобряващият се финансов резултат осигурява стабилен източник на средства за инвестиране в нови продукти и по-хубави условия на труд.

С над 10% ръст на нетните приходи и с 209% скок на печалбата "Баухаус България" (Bauhaus) заема 17-о място в класацията. Компанията притежава един магазин в София, открит през 2012 г., с над 120 хил. артикула, обособени в 15 специализирани отдела. От средата на 2016 г. дружеството продава и онлайн. Деветдесет и девет процента от капитала на фирмата са собственост на Bauhaus Depot, Австрия. Основните предизвикателства пред бизнеса са свитото потребление и конкуренцията на пазара, но въпреки това ръководството очаква увеличение на нетните приходи от продажби през 2019 г., пише в годишния доклад за дейността.

Повече от 50% загуба и лек ръст на нетните приходи през 2018 г. отчита "Домко" (18) - фирмата, която управлява едноименната верига с 13 магазина Domko с обща търговска площ 20 500 кв.м. Компанията е специализирана във вноса и продажбата на стенни и подови покрития, текстил, спални комплекти, осветителни тела, аксесоари. Продава и на едро – чрез дистрибутори и на корпоративни клиенти. Притежава и две складови бази с 5000 кв.м обща площ. Съдружници в "Домко" са Владимир Георгиев Миков и "Домко трейд", в която Миков е едноличен собственик на капитала.

"Сико - С" (19) отчита символичен спад на нетните приходи и над 30% ръст на печалбата. Компанията е основана в София през 1989 г. и е собственост на Съби Христов Събев и Толя Георгиева Събева. Управлява веригата "Сико" с 15 магазина в 8 града в страната, в които се предлагат обзавеждане за баня и кухня, подови и стенни покрития, паркети и ламинати, строителни материали. За 2018 г. дружеството отчита намаление на оперативните и административните разходи и придобиване на ДМА за 86 хил. лв.

"Студио Модерна - България" (20) участва в класацията с приходите (брутни) от групите "Стоки за дома". Мултиканалната компания за директен маркетинг и електронна търговия е основана в Словения през 1992 г. Сред най-разпознаваемите й брандове са "Космодиск", "Топ шоп", "Дормео", "Делимано". Компанията присъства в 21 европейски страни, където има 390 магазина. Притежава 140 уебсайта на 21 езика, за нея работят 3000 служители в 33 кол-центъра. В България дружеството стъпва през 1996 г., днес има 28 физически магазина, два от които са открити през миналата година.

Основните причини за ръста в продажбите, според годишния доклад за дейността са запазването на закупеното телевизионно време, продължаващата експанзия в броя на търговските обекти на дребно, значителният ръст в продажбите по интернет.

Софийската компания "Прима груп 2004" (21), в която съдружници са Анатолий Венелинов Лазаров, Владимир Венелинов Лазаров и Магдалина Петрова Маркова, произвежда LED осветителни тела с марката OPTONICA. Компанията отчита скромен ръст на нетните приходи от малко над 1%. Основната част от приходите са от продажби извън България - в Румъния, Гърция, Сърбия, Италия, Украйна, Египет, ОАЕ и др., където продава на едро чрез множество дистрибутори.

С нетни приходи над 21 млн. лева (над 9% ръст) "Интериор И" – София заема 23-то място в класацията. Дружеството, в което съдружници са Владимир Димитров Димитров и Калина Николова Димитрова, предлага материали за мебелната промишленост и е партньор на водещи европейски производители в бранша.

Следващата в класацията – софийската фирма "Термокс" (24), е собственик на магазините Berg. Основната дейност на дружеството е внос и продажба на ламинирани плоскости за под от Германия и Швеция, естествени паркети от Полша и Литва, аксесоари за под от Полша и Германия, камини от Чехия и др. Има седем фирмени магазина, големи складови площи и дистрибутори в цялата страна. Едноличен собственик на капитала е Асен Стефанов Стоянов.

Спад от почти 10% на нетните приходи за 2018 г. отчита "Картекс П" (25) – фирмата, собственик на магазините за подови настилки CarpetMax. Основен акционер в дружеството е Пейо Иванов Николов. Разполага с търговска верига от 10 магазина и 23-годишен опит в бранша. В търговските обекти се предлагат килими, мокети, балатуми, ламиниран паркет и други подови настилки и аксесоари. Освен това компанията става все по-популярна като търговец на кухни с широка гама от модели, декори, стилове, ценови граници.

Приходи от почти 15 млн. лв. отчита "Еником М" (26), която управлява едноименни магазини за мебели, осветление, аксесоари и интериор. Съдружници в компанията са "И Кей пропъртис" и "Хоум фърничър енд трейд", в които едноличен собственик е Цветомир Душков Душков (брат на основателя на магазините Aiko Мариан Душков). Фирмата има четири магазина в София. Сред тях "Еником-М Люлин" е най-големият, открит е през 2015 г. и е с търговска площ 5000 кв.м. Той предлага колаборация между "Еником-М" и студио КАRЕ (за професионални съвети и изготвяне на цялостен проект за интериор) чрез първия KARE Shop-in-Shop център в София. Останалите магазини са "Еником-М Дружба", "Enikom Home Accessories Надежда" и "Enikom Home Textile Надежда".

Създадената през 1990 г. "Балканика" - Пловдив (27), търгува със строителни материали, топло- и хидроизолации, мазилки, бои, лакове, инструменти, железария и др. Дружеството има собствен транспорт и логистична база и е собственост на Минчо Христов Бояджиев. Според годишния доклад за дейността сред основните доставки през 2018 г. са цимент от Турция, керемиди и тухли от Сърбия и Гърция, газобетон, шпакловки и лепила от Гърция, фибран, стиропор, гипс картон, шперплат – от България.

Съдружници в "Мартинели" (28) са Мартин и Йорданка Несторови. Компанията е основана през 2003 г. и осигурява комплексно обзавеждане на дома, вилата, офиса, хотела. Разполага със собствена складова база с 20 хил. кв. метра площ, собствен автопарк от над 100 леки и товарни автомобила, 14 шоурума Martineli в 10 града в страната и развита дистрибуторска мрежа.

"Дипол" (29) – Стара Загора, произвежда и търгува с мебели "Мондо". Дружеството е с едноличен собственик Иван Георгиев Стефанов и отчита над 22% ръст на нетните приходи през 2018 г. Първоначално фирмата работи в търговията на едро, зареждайки голяма част от магазините в страната, а през 2007 г. отваря и първия си собствен магазин. Днес има 15 търговски обекта, продава и онлайн.

"Уницем" (30) управлява едноименните строителни магазини Unicem. Компанията има над 20-годишна история на българския пазар, притежава четири магазина в София, продава и онлайн. Съдружници в нея са Костадин Димитров Василев и Хриска Дочкова Ставрева.

"Тед керамика" (31) – Пловдив, търгува със санитарна керамика, керамични плочки, изолационни и интериорни строителни материали, стенни и подови плочки, фасади. Разполага с магазини в Пловдив и Кърджали. Едноличен собственик е "ТЕД кепитал" със съдружници Тодор Димитров Тодоров, Димитър Тодоров Тодоров, Елин Тодоров Тодоров.

Под 10 млн. лв.

С годишни продажби под 10 млн. лв. и с 4.9% общ дял от пазара са девет дружества в топ 40.

Фирма "Хикови" (32) отчита 13% спад на нетните приходи, но по-висока печалба през миналата година. Предлага цялостно обзавеждане за баня и има повече от 25 години опит в сектора. Компанията е директен вносител на плочки, санитарен фаянс и др. от Испания, Италия, Турция и др. Има мострени зали в седем града в страната.

Ръст на продажбите от над 15% отчита фирма "Тракия маркет" - Пловдив (33), която от 2003 г. предлага мебели с марката "Идеа". Съдружници в дружеството са Ралица Панайотова Стоянова и Чавдар Тодоров Стоянов. Компанията има магазини в Пловдив, Бургас и София, извършва и продажби онлайн.

"Рила 1" - Пловдив (34), e със символичен ръст на нетните приходи и лек спад на печалбата през 2018 г. Строителният хипермаркет "Рила" разполага с 13 000 кв.м площ и предлага артикули в секторите "строителство", "ремонт", "всичко за банята", "домашни потреби", "инструменти", "осветителни тела" и др. Компанията извършва и продажби онлайн и има специализирана изложбена зала за мебели. Едноличен собственик на капитала е Иван Петков Вичков.

"Зона дом" (35) – дружеството, което управлява мебелната верига ZONA for Home - отчита двуцифрен спад на нетните приходи, но 416% ръст на печалбата през миналата година. Компанията е собственост на "Евро паралел" и "Паралел", като мажоритарният дял се държи от Йордан Христов Ковачев. Веригата притежава магазини в кварталите "Люлин" и "Младост 4" в столицата, а също и в Севлиево. Йордан Ковачев е собственик и на "Паралел" – Севлиево, която е сред най-големите фирми в мебелния бранш, доставчик на IKEA, производител и на матраци с марката НАНИ. Миналата година "Паралел" започна трето поредно разширение и обновяване, което е на стойност 27 млн. лв.

Строителният хипермаркет "Румик" (36) в София се управлява от едноименната фирма, създадена през 1997 г. Компанията търгува с електроматериали и инструменти, бои, битова химия, домашни потреби, строителни материали. Съдружници са Весела Михайлова Тодорова и Румен Благоев Тодоров.

"ХВГ комерс" (37) притежава магазини и складове в Шумен и Разград и колор център в Русе и предлага строителни материали, всякакви видове бои, ръчни електрически инструменти. Компанията е със седалище в Русе, създадена е през 1993 г.

"Мебелни къщи Ралица" (38) отчитат близо 28% по-високи нетни продажби и 871% скок на печалбата през 2018 г. (при доста ниска изходна база от 35 хил. лв. за 2017 г.). Веригата е основана през 1994 г. Собственост е на Красимир Тодоров Узунов и "Интерсервиз Узунови", в което дялове имат и съпругата и дъщеря му. Компанията е вносител и дистрибутор на мебели и обзавеждане и е един от големите доставчици по сделки за комплексно хотелско обзавеждане в България.

"Габровски" (39) е специализирана в производството и търговията с осветителни тела и аксесоари под собствена марка - Puralux. Компанията има производствена база във Варна и шоурум в София, Пловдив и Варна. Собственост е на Слави Георгиев Габровски, Дарин Славов Габровски и Кунка Христова Габровска.

Фирма "Мебели Лудвиг България" (40) управлява хипермаркета за мебели и аксесоари СОМО в столицата. Едноличен собственик на капитала е K. Ludwig Gesellschaft, Австрия. В България магазинът е от 2005 г. и е разположен на 10 хил. кв. метра площ. През миналата година дружеството отбелязва под 1% спад на нетните приходи. В годишния доклад за дейността компанията определя 2018 г. като добра и си поставя за цел да продължи с оптимизиране на разходите, повишаване ефективността на търговските процеси и на качеството на продуктите.

Топ 3

"Практикер ритейл"

"Практикер ритейл" управлява верига хипермаркети за дома и градината Praktiker. Създадена е в Германия през 1978 г. На българския пазар стъпва през 2004 г. и за кратко време се нарежда сред водещите вериги, които развиват този сектор в страната. Веригата първоначално е собственост на компанията ASKO, а от 1995 г. (след нейното обединяване с Metro Cash & Carry) - на Metro. На 11 юли 2013 г. холдинговата Praktiker обявява банкрут. Несъстоятелността на компанията майка обаче почти не се отразява на дъщерните дружества зад граница и те са продадени, като запазват името и марката. В България дъщерната компания е закупена през 2014 г. от "Видеолукс холдинг" - собственик на "Технополис" - верига за бяла, черна, офис техника и IT. Новият притежател започна последователна модернизация и обновяване на всички хипермаркети "Практикер" и избор на по-удобни локации за някои от тях. Днес веригата има магазини в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Плевен, Велико Търново, Враца, Ямбол и Шумен.

"Хаус маркет България" (IKEA)

Шведският мебелен гигант IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. чрез договор за франчайз с фирма House Market. "Хаус маркет България" е член на гръцката група Fourlis, която държи франчайз правата за IKEA и за Гърция и Кипър. Акциите на Fourlis Holding се котират на Атинската фондова борса. В България групата има един магазин, три центъра за поръчки – във Варна, Бургас и Пловдив, и онлайн продажби в цялата страна. Според годишния доклад за дейността през 2018 мениджмънтът на компанията планира подобряване на конкурентните предимства на дружеството в няколко области: доверие на клиентите, опитен персонал, финансова стабилност, опит в управлението на вериги за търговия на дребно и пазарната позиция на IKEA.

"Метро кеш енд кери България"

Дружеството е част от групата на Metro в България, като едноличен собственик на капитала е Metro Cash & Carry International Holding със седалище в Холандия. Първите магазини "Метро София 1" и "Метро Пловдив" отварят на 18 март 1999 г., последвани през годините от обекти в Русе, София 2, Варна, Стара Загора, Бургас, Благоевград, Велико Търново, Плевен, Пловдив-Марица, както и складови бази в Банско и Слънчев бряг и логистичен център за доставки в София. През 2017 компанията разшири с 440 кв. метра специалната зона в магазин "Пловдив 2", без да увеличава общата площ, а през 2018 разшири специалната зона в магазина във Варна, като добави 550 кв. метра към площта.

През 2017 веригата отвори складова база с 5500 кв. метра площ, предназначена да обслужва клиенти с директна доставка на стоката на място в обектите им.
Автор: Капитал
Автор: Капитал
Автор: Капитал
Автор: Капитал

Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

Класацията на топ 40 на веригите за мебели и интериорни стоки, строителни материали и от типа "Направи си сам" показва, че нетните им приходи общо надхвърлят 1.57 млрд. лв. за 2018 г. срещу 1.409 млрд. лв. през 2017. Това е ръст от 11.4%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    zgu38588283 avatar :-|
    Krasimir Tsanev

    За известно време избягвайте да купувате продуктите на Мaджаров, не знам защо но са влошили ужасно качеството на продуктите си

  • 2
    xlr28588192 avatar :-(
    Maria Damianova

    След подаден сигнат в БАБХ срещу ужасно негодните продукти на Маждаров инспекцията влезе в фабриката и намери потресаващу условия: плъхове и мишки живеят с продуктите, които се изпозлват за направата на луканки и клобаси.

  • 3
    rrj04579546 avatar :-|
    damyanov_ivan

    Като вече бивш служител на Маджаров искам да кажа: избягвайте дори да пипате продуктите им. Колегите ни често страдаха от инфекции на годните дихателни пътища от миризната и ужасното качество на продуктите– изпозлвахме химия от посладители и сол за да прикрият ужасната миризма.

  • 4
    rsx10579546 avatar :-|
    Дилян Пеев

    С полеви тест в магазин метро доказахме,, че луканката на маджаров не отговаря дори за стандартите на котешка храна.

  • 5
    wertcho avatar :-|
    Васил Трендафилов

    Голяма част от бизнеса с бяла и черна техника премина в интернет пространството. Примери колко трудно и голяма е конкуренцията в онлайн пазара са много. Като представител на един от тези гиганти еКЛИМА ЕООД - https://eclima.bg/invertorni-klimatici.html смятам, че е ред вече новите технологии и покупки по интернет да завземат по-голям пазарен дял, по подобие на Германия (85% онлайн) и Англия(65% онлайн).

  • 6
    hha06635339 avatar :-|
    Бойко Тодоров

    След подаден сигнат в БАБХ срещу ужасно негодните продукти на Маждаров инспекцията влезе в фабриката и намери потресаващу условия: плъхове и мишки живеят с продуктите, които се изпозлват за направата на луканки и клобаси.

  • 7
    nku06635451 avatar :-|
    Галина Латунова

    Димитър Маджаров и Станислава Маджарова наскоро влязоха в полезрението и с навлизането си на ливанския пазар. След запитване в посолството на Ливан обаче се оказа, че те използват хранителните си продукти като параван за пране на пари. Към момента прокуратурата в Бейрут разследва 7 души за пране на пари и двама от тях са именно Маджаров и дъщеря му.

  • 8
    dac13635356 avatar :-|
    Данаил Миленов

    Продуктите на Маджаров не за първи път биват обект на наказателна отговорност. Преди години хората често намираха какви ли не предмети в месата си.

  • 9
    ghc54592076 avatar :-|
    paskal_p_1

    В мигове на пандемия това е особено опасно. Лошата храна, в случая дори негодна за консумация, отслабва имунната система и това прави организма лесно податлив на коронавируса или на други заболявания. Може да се стигне дори до рак.

  • 10
    NikolaK avatar :-|
    Nikola Kalchev

    Хора според вас нормално ли e Димитър Маджаров да си прави буквално каквото пожелае с продуктите и те да продължават да са на пазара? До кога ще продължава така ? Ясно е, че вече качество е неприемливо, но стоката си се продава и хората се тъпчат с боклуци.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK