Потребителите стават по-предпазливи в разходите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Потребителите стават по-предпазливи в разходите

Потребителите стават по-предпазливи в разходите

Проучвания на Broshura.bg и Pragmatica улавят финансови притеснения и по-слаби покупки на техника, дрехи и други

Мара Георгиева
5607 прочитания

© Георги Кожухаров


Хората се променят - свиват разходи до основни храни, но почти половината имат разходи за витамини или други препарати за имунната система. Това показват две експресни проучвания сред онлайн потребители.

Онлайн покупките растат

Хранителни стоки от първа необходимост, почистващи и дезинфекциращи препарати, лекарства, витамини и добавки за имунитет. Това са най-често пазаруваните продукти в условия на извънредно положение, показва анкета сред 1 331 потребителите на Broshura.bg в периода от 19 до 22 март.

Основният маршрут за пазаруване сочи към супермаркетите и аптеките. Потребителите избягват ежедневния контакт в най-натоварените търговски вериги - 47% от анкетираните пазаруват веднъж на 3 дни, а 32% - веднъж седмично, коментират от Broshura.bg. Онлайн покупките растат - 53% от запитаните казват, че предпочитат да пазаруват по интернет.

Да пестим

Кризисната ситуация носи притеснения за здравето, но и за финансовото състояние на домакинството, показва проучване на маркетинговата агенция Pragmatica сред 400 градски жители, ползващи интернет, проведено на 22 и 23 март.

Почти 60% от домакинствата твърдят, че търпят финансови загуби, като те са най-осезаеми в групата на активно работещите - 31-59-годишните. Резултатите показват, че средният размер на финансови загуби е 1023 лв.

Промяната в потреблението е осезаема, отчита проучването на Pragmatica - 56% от анкетираните посочват, че вече ограничават покупките си само до най-необходимото, като това е най-типично за по-възрастните представители, а 10% са пренасочили покупките си онлайн.

Анкетираните (особено работещите от дома) са ограничили някои от своите разходи - за храна, дрехи и обувки (обяснимо и за заведения, развлечения, услуги). Сходни резултати отчита и проучването на Broshura.bg, според което домакинствата редуцират или отлагат покупките на черна и бяла техника, дребна техника, обувки и аксесоари предвид наложените забрани и липсата на обичаен начин на живот.

Хората се променят - свиват разходи до основни храни, но почти половината имат разходи за витамини или други препарати за имунната система. Това показват две експресни проучвания сред онлайн потребители.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK