Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 мар 2020, 18:55, 5089 прочитания

Потребителите стават по-предпазливи в разходите

Проучвания на Broshura.bg и Pragmatica улавят финансови притеснения и по-слаби покупки на техника, дрехи и други

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Хората се променят - свиват разходи до основни храни, но почти половината имат разходи за витамини или други препарати за имунната система. Това показват две експресни проучвания сред онлайн потребители.

Онлайн покупките растат


Хранителни стоки от първа необходимост, почистващи и дезинфекциращи препарати, лекарства, витамини и добавки за имунитет. Това са най-често пазаруваните продукти в условия на извънредно положение, показва анкета сред 1 331 потребителите на Broshura.bg в периода от 19 до 22 март.



Основният маршрут за пазаруване сочи към супермаркетите и аптеките. Потребителите избягват ежедневния контакт в най-натоварените търговски вериги - 47% от анкетираните пазаруват веднъж на 3 дни, а 32% - веднъж седмично, коментират от Broshura.bg. Онлайн покупките растат - 53% от запитаните казват, че предпочитат да пазаруват по интернет.



Да пестим

Кризисната ситуация носи притеснения за здравето, но и за финансовото състояние на домакинството, показва проучване на маркетинговата агенция Pragmatica сред 400 градски жители, ползващи интернет, проведено на 22 и 23 март.

Почти 60% от домакинствата твърдят, че търпят финансови загуби, като те са най-осезаеми в групата на активно работещите - 31-59-годишните. Резултатите показват, че средният размер на финансови загуби е 1023 лв.

Промяната в потреблението е осезаема, отчита проучването на Pragmatica - 56% от анкетираните посочват, че вече ограничават покупките си само до най-необходимото, като това е най-типично за по-възрастните представители, а 10% са пренасочили покупките си онлайн.



Анкетираните (особено работещите от дома) са ограничили някои от своите разходи - за храна, дрехи и обувки (обяснимо и за заведения, развлечения, услуги). Сходни резултати отчита и проучването на Broshura.bg, според което домакинствата редуцират или отлагат покупките на черна и бяла техника, дребна техника, обувки и аксесоари предвид наложените забрани и липсата на обичаен начин на живот.
Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2983 прочитания

Парите ваши, схемите наши 12 Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

22 май 2020, 12959 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
Дигитализация в ускорител

Няколко примера как бързото преминаване към онлайн бизнес е нова възможност за много компании

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10