Търговските вериги – отвъд заразата
Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации


Зорница Иванова

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
В началото на годината Китай беше блокиран. Затвориха фабриките, улиците опустяха, хората си останаха по домовете, колите спряха да се движат, корабите с контейнери пуснаха дълбоки котви, самолетите спряха да летят. Ефектът върху останалия свят, в това число и Европа, беше неминуем. Китай, който е основният снабдител с всякакви суровини и стоки, блокира веригата на доставките още в самото й начало. После заразата, която порасна до размерите на пандемия, замрази живота малко или много във всички други държави и континенти.
Ефектите са многостранни и широкоспектърни, като един от тях изцяло засегна търговията на дребно. Първо, много от търговците започнаха да изпитват затруднения заради липсата на доставки и това се случи най-вече при дълготрайните стоки - мода, техника, мебели, материали. После дойде и карантината, която накара магазините да опустеят в рамките на часове.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Портебителите... а и търговците..би трябвало да внимават повече откъде се докараха до това състояние... а именно Китай...
В бъдеще огромна част от потребителите ще се вглеждат дали марката е Мейд ин Чайна... за китайците мноо убаво, ама ние извън Вухан не сме от тях..
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.