Моловете - в криза и след корона кризата

Дори и без вирус търговските центрове трябваше да преосмислят модела си

В много страни моловете временно бяха затворени, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините
В много страни моловете временно бяха затворени, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините
В много страни моловете временно бяха затворени, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините    ©  Надежда Чипева
В много страни моловете временно бяха затворени, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Търговските центрове в световен мащаб от години са формат с проблеми, породени най-вече от промените в потребителското търсене и от развитието на онлайн продажбите. През 2018 г. броят на новооткритите търговски центрове в Европа достигна най-ниското си ниво от 24 години по данни на Cushman & Wakefield, чийто стратегически партньор за България е Forton. Тенденцията продължи да се задълбочава. Операторите на молове и техните консултанти трескаво започнаха да търсят по-печеливши формули - да опитват гъвкави концепции и нови формати, да слагат акцент върху модата, заведенията и продуктите за здраве и красота.

Коронавирусът сега нанася нов удар върху търговските центрове, и то точно когато са в процес на трансформация. В много страни временно ги затвориха, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините. Освен това и глобалните и по-малките марки поискаха наемни ваканции за месеците, в които епидемията се разраства.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..
    • - 4
    • + 3

    Хубаво ще бъде ... когато всички европейци... а и американци... са запомнили малките магазинчета, където ги познават по име... след кризата с китайския вирус ..

    Молове се строят, за да се вземат наеми от глобални марки и вериги за фастфуд, които могат да си ги платят..
    Не за дребни местни и обикновените, на които не се дава да дишат...
    Време е и да се обложат допълнително Кауфланд, Лидл и Била поради концентрация на пазара за хр. стоки, който убива малките обекти.
    Също да им се наложи да бъдат затворени през уикенда - както в протестантския свят - ако са над 100 м2

    Нередност?
Нов коментар