Моловете - в криза и след корона кризата

Дори и без вирус търговските центрове трябваше да преосмислят модела си

В много страни моловете временно бяха затворени, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините
В много страни моловете временно бяха затворени, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините    ©  Надежда Чипева
В много страни моловете временно бяха затворени, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините
В много страни моловете временно бяха затворени, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините    ©  Надежда Чипева

Търговските центрове в световен мащаб от години са формат с проблеми, породени най-вече от промените в потребителското търсене и от развитието на онлайн продажбите. През 2018 г. броят на новооткритите търговски центрове в Европа достигна най-ниското си ниво от 24 години по данни на Cushman & Wakefield, чийто стратегически партньор за България е Forton. Тенденцията продължи да се задълбочава. Операторите на молове и техните консултанти трескаво започнаха да търсят по-печеливши формули - да опитват гъвкави концепции и нови формати, да слагат акцент върху модата, заведенията и продуктите за здраве и красота.

Коронавирусът сега нанася нов удар върху търговските центрове, и то точно когато са в процес на трансформация. В много страни временно ги затвориха, включително и в България, за периода на извънредното положение. Там, където работят, търпят щети и от ограниченото търсене заради карантините. Освен това и глобалните и по-малките марки поискаха наемни ваканции за месеците, в които епидемията се разраства.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се