Една трета от интернет потребителите си купуват дрехи поне веднъж месечно

Една трета от интернет потребителите си купуват дрехи поне веднъж месечно

Най-големият рекламодател на тези стоки от януари до юли тази година е Kik, отчита проучване на "Нилсен Адмосфер България"

Мара Георгиева
3676 прочитания

© Велко Ангелов


Една трета от активните в интернет българи си купуват дрехи поне веднъж месечно, а 29% го правят около един път на три месеца. Не е изненада, че жените пазаруват по-често от мъжете, а клиентите над 54-годишна възраст са по-малко склонни към онлайн покупки на дрехи. Това показва проучване, проведено през август от "Нилсен Адмосфер България" заедно с "Български национален панел", сред извадка от 500 респонденти на възраст над 15 години, използващи интернет.

В магазини и с конкрентна цел

Преобладаващата част от анкетираните (68%) пазаруват от магазини за дрехи, следвани от покупките по интернет (предпочитани от 46%). Набавяне на дрехи втора употреба от магазина или от роднини и приятели е обичайно за една трета от запитаните.

Повечето участници в анкетата (61%) твърдят, че посещават магазин за дрехи, когато търсят нещо конкретно. Втора честа причина е наличие на добра оферта (например на витрината), като жените обръщат повече внимание на изгодните предложения. Разпродажбите (34%), нуждата да си направят подарък и да зарадват себе си (33%), както и началото на нов сезон (26%) също са сред причините за покупка на дрехи, отчита проучването.

Въпросът "До каква степен се интересувате какво е на мода" разделя анкетираните на три почти еднакви по големина групи - 32% твърдят, че това е важно за тях, докато 37% не се вълнуват от модните тенденции, а 31% изразяват неутралност по темата.

В контейнер и за благотворителни организации

Само 16% от участниците в проучването изхвърлят ненужните дрехи в кофата за боклук. Почти половината от анкетираните пазят дрехите, които вече не носят, използвайки ги за други цели у дома (например почистване), като мъжете са по-склонни да правят това. Приблизително същият е броят на тези, които дават дрехите си на свои роднини или приятели, като жените са по-щедри в този случай. Двадесет и девет процента отнасят дрехите до специален контейнер за текстил, а 26% ги даряват на благотворителни организации.

За реклама

Според рекламния мониторинг на "Нилсен Адмосфер България" дискаунт веригата Kik е най-големият рекламодател за периода януари - юли 2020 г. с разходи над 183 хил. лв. в телевизия, радио и печат. Марката за обувки Punto се нарежда на второ място с брутна инвестиция над 109 хил. лв., а онлайн магазинът за дамски дрехи Addict Boutique заема трета позиция с реклама за над 61 хил. лв.

Търговецът на обувки Deichmann е бил водещият рекламодател за същия период на миналата година, но през тази заема пето място в класацията - брутната рекламна инвестиция на фирата претърпява спад с 89%, отчита проучването.

Една трета от активните в интернет българи си купуват дрехи поне веднъж месечно, а 29% го правят около един път на три месеца. Не е изненада, че жените пазаруват по-често от мъжете, а клиентите над 54-годишна възраст са по-малко склонни към онлайн покупки на дрехи. Това показва проучване, проведено през август от "Нилсен Адмосфер България" заедно с "Български национален панел", сред извадка от 500 респонденти на възраст над 15 години, използващи интернет.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


2 коментара
  • 1
    lorreti.fashion avatar :-|
    Lorreti

    Все още сме далече от статистиките в Западна Европа, пък и другите страни в Източна.

  • 2
    rukodelie.bg avatar :-|
    rukodeliebg

    Все още има време да влезем в статистиките.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал