Една трета от интернет потребителите си купуват дрехи поне веднъж месечно

Най-големият рекламодател на тези стоки от януари до юли тази година е Kik, отчита проучване на "Нилсен Адмосфер България"

Една трета от активните в интернет българи си купуват дрехи поне веднъж месечно, а 29% го правят около един път на три месеца. Не е изненада, че жените пазаруват по-често от мъжете, а клиентите над 54-годишна възраст са по-малко склонни към онлайн покупки на дрехи. Това показва проучване, проведено през август от "Нилсен Адмосфер България" заедно с "Български национален панел", сред извадка от 500 респонденти на възраст над 15 години, използващи интернет.

В магазини и с конкрентна цел

Преобладаващата част от анкетираните (68%) пазаруват от магазини за дрехи, следвани от покупките по интернет (предпочитани от 46%). Набавяне на дрехи втора употреба от магазина или от роднини и приятели е обичайно за една трета от запитаните.

Повечето участници в анкетата (61%) твърдят, че посещават магазин за дрехи, когато търсят нещо конкретно. Втора честа причина е наличие на добра оферта (например на витрината), като жените обръщат повече внимание на изгодните предложения. Разпродажбите (34%), нуждата да си направят подарък и да зарадват себе си (33%), както и началото на нов сезон (26%) също са сред причините за покупка на дрехи, отчита проучването.

Въпросът "До каква степен се интересувате какво е на мода" разделя анкетираните на три почти еднакви по големина групи - 32% твърдят, че това е важно за тях, докато 37% не се вълнуват от модните тенденции, а 31% изразяват неутралност по темата.

В контейнер и за благотворителни организации

Само 16% от участниците в проучването изхвърлят ненужните дрехи в кофата за боклук. Почти половината от анкетираните пазят дрехите, които вече не носят, използвайки ги за други цели у дома (например почистване), като мъжете са по-склонни да правят това. Приблизително същият е броят на тези, които дават дрехите си на свои роднини или приятели, като жените са по-щедри в този случай. Двадесет и девет процента отнасят дрехите до специален контейнер за текстил, а 26% ги даряват на благотворителни организации.

За реклама

Според рекламния мониторинг на "Нилсен Адмосфер България" дискаунт веригата Kik е най-големият рекламодател за периода януари - юли 2020 г. с разходи над 183 хил. лв. в телевизия, радио и печат. Марката за обувки Punto се нарежда на второ място с брутна инвестиция над 109 хил. лв., а онлайн магазинът за дамски дрехи Addict Boutique заема трета позиция с реклама за над 61 хил. лв.

Търговецът на обувки Deichmann е бил водещият рекламодател за същия период на миналата година, но през тази заема пето място в класацията - брутната рекламна инвестиция на фирата претърпява спад с 89%, отчита проучването.