Регал Топ 100
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Регал Топ 100

Регал Топ 100

Какво ще прочетете в новия брой на изданието "Регал 100"

2171 прочитания

© Капитал


Най-големите сто компании в сектор търговия на дребно през 2019 г. са имали общ ръст на приходите от продажби над 10%. Пазарът расте във всички подсектори - за бързооборотни стоки (близо 9%), стоки за дома (мебели, обзавеждане, ремонт и строителни материали) - 17%, техника - над 18%, козметика и лекарства (около 10%) и облекла и обувки - цели 19%.

Тази тенденция най-вероятно щеше да продължи, ако не беше настъпила внезапно пандемията от COVID-19 и последвалата след нея криза на всички нива. Тя пък от своя страна отключи процеси, които ще продължават да моделират бизнеса през следващите години. Една такава тенденция е интензивното развитие на онлайн търговията, благодарение на която много от търговците в различните подсектори се задържаха на повърхността по време на първата вълна през пролетта на 2020. Пълната парализа на Китай в началото на годината пък накара много търговци и производители да преосмислят модела на доставките си и да потърсят алтернативни, по-близки доставчици. След една година класацията на най-големите търговци ще е още по-динамична и интересна, защото ще покаже кой как е преминал през COVID бурята.

За четвърта поредна година сравняваме и анализираме бизнеса на най-големите търговци в петте основни сектора - бързооборотни стоки, техника, козметика, за дома и мода. Показваме ви как са се промени приходите от продажби, финансовите резултати, активите, персоналът и задълженията за всяка от компаниите и за сектора като цяло. Открояваме тези, които са имали успешна година, но и тези, на които бизнесът им се влошава поради една или друга причина. Срещаме ви и с представители на всеки от петте сектора.

Тази година решихме да спрем вниманието си и на най-големите производители в някои от основните категории на FMCG бизнеса. Това са компаниите за хляб, мляко и месо и техните производни продукти.

"Регал 100" е широка и дълбока дисекция на сектор търговия, която е насочена, от една страна, към компаниите - участници в касацията, а от друга, към техните партньори. Първите могат да сравнят своя бизнес с този на конкурентите си, а вторите могат да получат по-ясна представа кой кой е на пазара и как се справя.

Приятно четене!

Повече за успешните стратегии, тенденциите, промените и адаптацията на ритейл сектора към новото "нормално" можете да научите на конференцията на "Капитал" Ecommerce and Retail Summit, която ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center.

За пръв път събитието ще бъде проведено в дигитална среда. Виртуалната аудитория ще има достъп до digital goodie bag с ексклузивно съдържание, както и до инструменти за ефективен нетуъркинг.

Информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на конференцията и във фейсбук, а с различните възможности за участие можете да се запознаете на страницата за регистрация.

Най-големите сто компании в сектор търговия на дребно през 2019 г. са имали общ ръст на приходите от продажби над 10%. Пазарът расте във всички подсектори - за бързооборотни стоки (близо 9%), стоки за дома (мебели, обзавеждане, ремонт и строителни материали) - 17%, техника - над 18%, козметика и лекарства (около 10%) и облекла и обувки - цели 19%.

Тази тенденция най-вероятно щеше да продължи, ако не беше настъпила внезапно пандемията от COVID-19 и последвалата след нея криза на всички нива. Тя пък от своя страна отключи процеси, които ще продължават да моделират бизнеса през следващите години. Една такава тенденция е интензивното развитие на онлайн търговията, благодарение на която много от търговците в различните подсектори се задържаха на повърхността по време на първата вълна през пролетта на 2020. Пълната парализа на Китай в началото на годината пък накара много търговци и производители да преосмислят модела на доставките си и да потърсят алтернативни, по-близки доставчици. След една година класацията на най-големите търговци ще е още по-динамична и интересна, защото ще покаже кой как е преминал през COVID бурята.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Първият от верига складове

Първият от верига складове

Магазин за добро

Магазин за добро

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK