Регал Топ 100

Какво ще прочетете в новия брой на изданието "Регал 100"

Най-големите сто компании в сектор търговия на дребно през 2019 г. са имали общ ръст на приходите от продажби над 10%. Пазарът расте във всички подсектори - за бързооборотни стоки (близо 9%), стоки за дома (мебели, обзавеждане, ремонт и строителни материали) - 17%, техника - над 18%, козметика и лекарства (около 10%) и облекла и обувки - цели 19%.

Тази тенденция най-вероятно щеше да продължи, ако не беше настъпила внезапно пандемията от COVID-19 и последвалата след нея криза на всички нива. Тя пък от своя страна отключи процеси, които ще продължават да моделират бизнеса през следващите години. Една такава тенденция е интензивното развитие на онлайн търговията, благодарение на която много от търговците в различните подсектори се задържаха на повърхността по време на първата вълна през пролетта на 2020. Пълната парализа на Китай в началото на годината пък накара много търговци и производители да преосмислят модела на доставките си и да потърсят алтернативни, по-близки доставчици. След една година класацията на най-големите търговци ще е още по-динамична и интересна, защото ще покаже кой как е преминал през COVID бурята.

За четвърта поредна година сравняваме и анализираме бизнеса на най-големите търговци в петте основни сектора - бързооборотни стоки, техника, козметика, за дома и мода. Показваме ви как са се промени приходите от продажби, финансовите резултати, активите, персоналът и задълженията за всяка от компаниите и за сектора като цяло. Открояваме тези, които са имали успешна година, но и тези, на които бизнесът им се влошава поради една или друга причина. Срещаме ви и с представители на всеки от петте сектора.

Тази година решихме да спрем вниманието си и на най-големите производители в някои от основните категории на FMCG бизнеса. Това са компаниите за хляб, мляко и месо и техните производни продукти.

"Регал 100" е широка и дълбока дисекция на сектор търговия, която е насочена, от една страна, към компаниите - участници в касацията, а от друга, към техните партньори. Първите могат да сравнят своя бизнес с този на конкурентите си, а вторите могат да получат по-ясна представа кой кой е на пазара и как се справя.

Приятно четене!

Повече за успешните стратегии, тенденциите, промените и адаптацията на ритейл сектора към новото "нормално" можете да научите на конференцията на "Капитал" Ecommerce and Retail Summit, която ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center.

За пръв път събитието ще бъде проведено в дигитална среда. Виртуалната аудитория ще има достъп до digital goodie bag с ексклузивно съдържание, както и до инструменти за ефективен нетуъркинг.

Информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на конференцията и във фейсбук, а с различните възможности за участие можете да се запознаете на страницата за регистрация.

Още от Капитал