Ръстът на фармацевтичния и козметичния пазар продължава

COVID-19 кризата успя да доведе до свръхпотребление през март и след това до огромен спад в аптеките и дрогериите през април и май

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Ако през миналата година ръстът на продажбите на лекарства и козметика в най-големите вериги аптеки, дрогерии и хипермаркети е около 10%, спокойствието и плавните ръстове бяха пометени от COVID кризата и вече почти никой не си спомня за случилото се през миналата година.

Пикове на свръхпотребление в магазините и аптеките през март поставиха под голям въпрос границите на логистиката и изпълнението на поръчки. Въпреки многото изпитания фармацевтичният пазар продължи да бележи ръст, макар и едноцифрен (виж интервюто с генералния мениджър на IQVIA за България на Лука Чичов). Но кризата удари непоправимо козметичния сектор, който едва сега започна да възстановява постепенно продажбите си след значими спадове от 40% през юни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Аптекарският картел няма да позволи пазара на лекарства в България да бъде либерализиран, така както е в държави като Холандия, САЩ или Великобритания например. И затова веригите дрогерии у нас са само магазини за козметика, въпреки че се наричат "дрогерии".

    Нередност?
Нов коментар