Ozone.bg отчита 50% ръст на продажбите по време на кампанията си Черен петък
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ozone.bg отчита 50% ръст на продажбите по време на кампанията си Черен петък

Иво Джоков

Ozone.bg отчита 50% ръст на продажбите по време на кампанията си Черен петък

Компанията среща затруднения заради липсата на нови конзоли, куриерското претоварване и затворените молове

Йоан Запрянов
5312 прочитания

Иво Джоков

© Надежда Чипева


Електронният търговец Ozone.bg е отчел 50% ръст на продажбите по време на тазгодишната си кампания около Черен петък, която при компанията продължава няколко дни, а не само един, какъвто е случаят при повечето магазини. Най-силно представилите се категории са компютърната периферия (80% ръст), играчки (140%), телевизори и монитори (94%) и настолни игри и пъзели (92%).

Увеличението в броя на поръчките е над 110%, но средната им стойност се е понижила, а основната причина се крие в липсата на конзолите от ново поколение, които официално са на пазара, но на практика липсват - недостиг, който се усеща по целия свят. Друг проблем е куриерското претоварване, което се получи в страната заради затварянето на физическите магазини и преминаването на пазаруването за празниците почти изцяло онлайн.

Компанията преживява втори скок в продажбите за тази година - първият беше през пролетта заради първото частично затваряне на икономиката. Сега увеличеното търсене заради големия брой хора вкъщи се съчетава с обичайно натоварения период около Коледа. Компанията не дава конкретни финансови данни зад по-добрите резултати за Черния петък.

Не всичко е наред

Месеците около Коледа са традиционно най-силният период за Ozone.bg, както и за повечето електронни търговци. В случая обаче има и някои проблеми, които са извън контрола на компанията. Ozone.bg се брандира като "магазин за забавление" и прави много голяма част от оборота си от продажбата на конзоли и видеоигри. Тази кампания трябваше да бъде особено силна заради пускането на PlayStation 5 и Xbox Series X/S на пазара точно преди Коледа и по време на пандемия.

Вместо това производителите Sony и Microsoft не успяха да се справят с търсенето по света и към момента няма достатъчна наличност почти никъде по света. Допълнителен проблем идва и от тези, които изкупуват малкото налични бройки, с цел да ги препродадат на по-висока цена, както и от факта, че продажбите на вече старите поколения конзоли логично намаляват. "Липсата на продукти с висока стойност като PlayStation се отрази чувствително на оборота, но успяхме да компенсираме с по-голям брой поръчки на по-ниска стойност", коментира пред "Капитал" основателят на Ozone.bg Иво Джоков.

Дружеството "Озон Ентъртейнмънт" отчита 32 млн. лв. приходи за 2019 г. с цел общият оборот да достигне 50 млн. лв. през 2021 г.

Друг проблем пред компанията е налагането на второ затваряне на моловете за тази година, което означава, че физическите магазини Pulsar, придобити от Ozone.bg през 2019 г., няма да могат да работят поне до 21 декември, защото всички обекти се намират в молове. "При Pulsar за съжаление нещата не изглеждат добре и там оборотите са -50% година към година за същия период. Затварянето на моловете, където са магазините ни, определено не помогна", добавя Джоков.

Електронният търговец Ozone.bg е отчел 50% ръст на продажбите по време на тазгодишната си кампания около Черен петък, която при компанията продължава няколко дни, а не само един, какъвто е случаят при повечето магазини. Най-силно представилите се категории са компютърната периферия (80% ръст), играчки (140%), телевизори и монитори (94%) и настолни игри и пъзели (92%).

Увеличението в броя на поръчките е над 110%, но средната им стойност се е понижила, а основната причина се крие в липсата на конзолите от ново поколение, които официално са на пазара, но на практика липсват - недостиг, който се усеща по целия свят. Друг проблем е куриерското претоварване, което се получи в страната заради затварянето на физическите магазини и преминаването на пазаруването за празниците почти изцяло онлайн.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • Elena Undzhieva

    Добре, че "пристигна" пратката! Потресаващо обслужване този път!

  • 3
    bj_int avatar :-|
    bj_int

    моята пратка е планирана да пристигне около средата на януари. Хахаа! Ако исках такива срокове, щях да пазарувам от китайските сайтове. Не бих ползвла отново Озон.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Надпревара за складове

Надпревара за складове

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.