Най-големите вериги за мода: Последен скок преди кризата
През 2019 г. приходите на 50-те водещи ритейлъри на облекла и обувки са пораснали с близо 19%, а голямата изненада е засилващото се влияние на супермаркетите в тези категории
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
2019 беше година на пробуждане и трансформация за модната индустрия в световен мащаб. Отдавна започналите процеси на дигитализация, повишаване на потребителското съзнание и засилени очаквания към марките взеха връх, което наложи необходимостта от изначално различни стратегии и политики за производителите на дрехи и облекла. Спечелиха тези, които успяха да заемат активна позиция и да задоволят изискванията на потребителите за прозрачност, устойчивост и отговорност към околната среда. Имаха преднина и тези марки, които показаха куража да реформират собствената си идентичност и източниците на стария успех, за да привлекат новите поколения. Останалите изпитаха сериозни затруднения, а индустрията беше белязана и от фалити на исторически утвърдени марки като Diesel, Forever 21, Barneys New York, детската Gymboree, френската Sonia Rykiel и италианската Roberto Cavalli, която затвори почти всичките си магазини в САЩ, а по-късно през годината беше придобита от дубайския бизнесмен Хюсеин Сайвани.
Накратко, въпреки множеството добри примери в своята цялост индустрията посрещна кризисната 2020 г. крехка и сравнително незряла за новата потребителска реалност. Свиващото се търсене на мода пък доведе до глобално забавяне на ръста на оборотите в сектора.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Много информативна статия, благодаря!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.