Ритейл с китайски характеристики
Китайските приложения са за XXI век това, което американските молове бяха за предишния
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Почти всички в Китай знаят "Остин" Ли Дзиаци, 28-годишният Брат на червилото, който започна да прави козметични продукти от провинциалния град Нанчан, а днес вече ги продава на милиони чрез лайвстрийминг през Taobao, част от Alibaba. Веднъж той успява да продаде 15 хил. червила за пет минути. Други може да познаят Чен И с прякор Малкото чудовище, 24-годишно момиче от крайбрежния град Циндао, което продава слънцезащитен крем, снаксове и много други неща на своите 20 хил. последователи в приложението за съобщения WeChat - една добра добавка към нейната основна работа като сервитьорка. Малко по-странни, но не особено изненадващи са фермерите и рибарите, които показват сочни ябълки или огромни омари в кратки видеа.
Такива са лицата, които задвижват експлозивния бум на електронната търговия в Китай - с червила, крем за слънце или пък зачервена кожа. С кратки видеа и/или целодневни фестивали те достигат до стотици милиони смартфон екрани, които съставляват кибербазар, който през 2019 г. беше почти два пъти по-голям от този в САЩ, Великобритания, Германия, Япония и Южна Корея, взети заедно, при това с по-бърз темп на растеж.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Много смислена статия, също така и интересни факти за китайски бизнеси, с които не бях запознат. Имате ли анализ и за нагласите в Европа ?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.