Българският онлайн пазар през 2020 г. расте с около 9% и достига 974 млн. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българският онлайн пазар през 2020 г. расте с около 9% и достига 974 млн. евро

Българският онлайн пазар през 2020 г. расте с около 9% и достига 974 млн. евро

През последните 5 години годишният ръст на електронната търговия в страната е между 21% и 35%, отчита Българската Е-комерс асоциация

Мара Георгиева
3987 прочитания

© Юлия Лазарова


През последните 5 години годишният ръст на електронната търговия в България е между 21% и 35%. Очакваното увеличение на онлайн пазара през 2020 г. обаче ще е по-слабо - около 9% спрямо 2019 г. и ще достигне 974 млн. евро обем, се посочва в най-новия доклад на Българската Е-комерс асоциация (БЕА).

Данните за 2019 г. показват, че 71% от цялото население на България има достъп до интернет, а една трета от онлайн потребителите са закупили стоки или услуги от разстояние. Най-големият процент онлайн купувачи е в Северозападен район на България (25.4%), следван от Югозападен и Североизточен.

Най-предпочитани са българските онлайн магазини, откъдето през 2019 г. са пазарували 88.1% от онлайн купувачите, 41.8% - от интернет магазини в страните от Европейския съюз, 19.1% - от трети страни. Най-поръчвани са дрехи и спортни артикули, следвани от стоки за дома.

Секторът на електронната търговия в България ще продължи да нараства с двуцифрен ръст, прогнозира Българската Е-комерс асоциация. Има всички предпоставки за това: над две трети разпространение на интернет и наситеност на мобилни устройства с интернет, а над 22% от населението в България вече е пазарувало онлайн и е и изградило навици и доверие в търговията от разстояние.

Топ 10 на българските онлайн магазини

Топ 10 на българските онлайн магазини заемат 17.81% от целия пазар на онлайн покупки и продажби в България, посочват от Българската Е-комерс асоциация, която е изготвила класацията. Ето и подреждането:

1. eMag.bg

2. Technolopis.bg

3. RemixShop.com

4. Ozone.bg

5. SportDepot.bg

6. Zora.bg

7. Ardes.bg

8. eBAG.bg

9. Ikea.bg

10. Decathlon.bg

От асоциацията правят уговорката, че в Топ 10 са включени само онлайн магазини, които оперират чрез юридически лица, регистрирани в България. Извън подреждането е и трансграничната търговия като са взети предвид само онлайн продажби, реализирани в страната. При юридическите лица с ритейл вериги и онлайн магазини са взети предвид само продажбите през онлайн магазините. При oпределяне на прогнозните данни за продажбите на Ozone.bg през 2019 г. не се включват онлайн продажбите на Pulsar.bg и PCStore.bg, които "Озон Ентъртейнмънт" АД (юрид. лице, 100% собственик на Ozone.bg) придоби през 2019 г. За RemixShop.com са включени само продажбите, реализирани в България.

През последните 5 години годишният ръст на електронната търговия в България е между 21% и 35%. Очакваното увеличение на онлайн пазара през 2020 г. обаче ще е по-слабо - около 9% спрямо 2019 г. и ще достигне 974 млн. евро обем, се посочва в най-новия доклад на Българската Е-комерс асоциация (БЕА).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.