Българският онлайн пазар през 2020 г. расте с около 9% и достига 974 млн. евро

Българският онлайн пазар през 2020 г. расте с около 9% и достига 974 млн. евро

През последните 5 години годишният ръст на електронната търговия в страната е между 21% и 35%, отчита Българската Е-комерс асоциация

Мара Георгиева
5886 прочитания

© Юлия Лазарова


През последните 5 години годишният ръст на електронната търговия в България е между 21% и 35%. Очакваното увеличение на онлайн пазара през 2020 г. обаче ще е по-слабо - около 9% спрямо 2019 г. и ще достигне 974 млн. евро обем, се посочва в най-новия доклад на Българската Е-комерс асоциация (БЕА).

Данните за 2019 г. показват, че 71% от цялото население на България има достъп до интернет, а една трета от онлайн потребителите са закупили стоки или услуги от разстояние. Най-големият процент онлайн купувачи е в Северозападен район на България (25.4%), следван от Югозападен и Североизточен.

Най-предпочитани са българските онлайн магазини, откъдето през 2019 г. са пазарували 88.1% от онлайн купувачите, 41.8% - от интернет магазини в страните от Европейския съюз, 19.1% - от трети страни. Най-поръчвани са дрехи и спортни артикули, следвани от стоки за дома.

Секторът на електронната търговия в България ще продължи да нараства с двуцифрен ръст, прогнозира Българската Е-комерс асоциация. Има всички предпоставки за това: над две трети разпространение на интернет и наситеност на мобилни устройства с интернет, а над 22% от населението в България вече е пазарувало онлайн и е и изградило навици и доверие в търговията от разстояние.

Топ 10 на българските онлайн магазини

Топ 10 на българските онлайн магазини заемат 17.81% от целия пазар на онлайн покупки и продажби в България, посочват от Българската Е-комерс асоциация, която е изготвила класацията. Ето и подреждането:

1. eMag.bg

2. Technolopis.bg

3. RemixShop.com

4. Ozone.bg

5. SportDepot.bg

6. Zora.bg

7. Ardes.bg

8. eBAG.bg

9. Ikea.bg

10. Decathlon.bg

От асоциацията правят уговорката, че в Топ 10 са включени само онлайн магазини, които оперират чрез юридически лица, регистрирани в България. Извън подреждането е и трансграничната търговия като са взети предвид само онлайн продажби, реализирани в страната. При юридическите лица с ритейл вериги и онлайн магазини са взети предвид само продажбите през онлайн магазините. При oпределяне на прогнозните данни за продажбите на Ozone.bg през 2019 г. не се включват онлайн продажбите на Pulsar.bg и PCStore.bg, които "Озон Ентъртейнмънт" АД (юрид. лице, 100% собственик на Ozone.bg) придоби през 2019 г. За RemixShop.com са включени само продажбите, реализирани в България.

През последните 5 години годишният ръст на електронната търговия в България е между 21% и 35%. Очакваното увеличение на онлайн пазара през 2020 г. обаче ще е по-слабо - около 9% спрямо 2019 г. и ще достигне 974 млн. евро обем, се посочва в най-новия доклад на Българската Е-комерс асоциация (БЕА).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал