Пазарът на лекарства достигна 4.5 млрд. лв.

Здравната каса покрива само 1 млрд. лв. от него, за останалото пациентите плащат от джоба си

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Фармацевтичният пазар расте с 11% през 2020 г., най-силно скачат покупките на болниците.
  • Най-големите десет фармакомпании остават същите, като ръстът е от онкология и заради COVID.
  • Броят на аптеките е около 3000, веригите растат, множат се онлайн продажбите.

На фона на търсенето на маски и дезинфектанти през цялата минала година вероятно изглежда, че тя е била златна за фармацевтичния сектор като цяло. Е, бестселърите не са в основата на бизнеса, но ръст на пазара, логично, има. И за първи път от 2016 г. той отново е двуцифрен в стойност - 11%, като общите продажби на лекарства и продукти без рецепта достигат 2.286 млрд. евро (4.48 млрд. лв.) по данни на световната маркетингова и изследователска компания IQVIA.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    lal12575638 avatar :-|
    lal12575638
    • + 1

    Здравната каса покрива около 1/5 от лекарствата на хората. Потресаваща статистика за нашата държава и здравеопазването тук.

    Нередност?
  • 2
    otpusk_ar avatar :-|
    Nikolay Kostov

    Тенденциите в аптеките и в болниците значително се различават.
    Новите онко терапии нямат нищо общо с аптеките.
    В аптеките изминалата година беше драматична. Единственият относително спокоен и предвидим пазар беше този на RX продуктите, особено по НЗОК. За съжаление нищо друго не можеше да бъде предсказано и управлявано нормално.
    Тази година ще бъде още по трудна. Най-вероятно ще има фармацевтични компании със сериозни финансови проблеми, особено ако портфолиото им е недиверсифицирано и голяма част от продажбите им са от продукти за настинка и грип. Както е известно в България, и не само заболеваемостта от респираторни инфекции е на безпрецедентно ниско ниво. Миналата година имаше грипна епидемия, тази година няма и няма да има.
    Миналата година основният драйвър бяха ковид свързаните продукти. Тази година те вече няма да са със същото значение.

    Нередност?
Нов коментар