Компания на LVMH купи германските сандали Birkenstock
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Компания на LVMH купи германските сандали Birkenstock

Смяната на собствеността бележи прелом за германската компания, основана през 1774 г. за производство на ортопедични обувки.

Компания на LVMH купи германските сандали Birkenstock

Цената на сделката не се съобщава, но според анализатори тя е около 4 млрд. евро

3082 прочитания

Смяната на собствеността бележи прелом за германската компания, основана през 1774 г. за производство на ортопедични обувки.

© Reuters


Производителят на удобните плоски сандали Birkenstock влезе в луксозната лига, след като компания, подкрепена от LVMH, собственикът на Louis Vuitton и Dior, и Бернар Арно, президентът на френската група, купиха емблематичната за Германия марка. Все още липсват подробности за цената на сделката, платена от акционерното дружество L Catterton и семейния холдингов фонд на френския милиардер Арно FinanciereAgache. Но анализатори определиха цената на сделката на около 4 млрд. евро, съобщава AFP.

"През следващите 250 години се нуждаем от партньори, споделящи същата стратегическа и дългосрочна визия като семейство Биркенсток", заявиха в изявление братята Кристиан и Алекс Биркенсток. Новите съсобственици "допринасят както с дълбоко разбиране на детайлите на производствения бизнес, свързани с качеството, така и с уважение към марки с дълго наследство като нашето", казват още двамата братя, които ще запазят дял в компанията.

Пътят дотук

Смяната на собствеността бележи прелом за компанията, основана през 1774 г. за производство на ортопедични обувки. До 1897 г. Конрад Биркенсток вече е изобретил първата гъвкава подметка, прилягаща към контурите на краката.

Компанията остава в семейни ръце и плоските сандали получават международен тласък, когато започват да се продават в САЩ през 60-те години на миналия век. Те бързо се харесват на хипитата, които се наслаждават на удобството на обувките, но също така виждат техния утилитарен външен вид като символ на антимодата.

Но в момента, в който супермоделът Кейт Мос обува Birkenstock за модна фотосесия през 90-те, е сложен край на "немодната" асоциация на марката с германци, носещи чорапи със сандали. Скоро сандалите с широки презрамки и подметки от корк и латекс се превръщат в обичайна част от тоалетите на холивудските звезди.

А марки от PacoRabanne и Valentino до Celine вече са персонализирали свои версии на Birkenstock, като дори ги показват на модни ревюта. Актрисата Франсис Макдорманд се разходи на сцената на оскарите през февруари 2019 г. с чифт жълти сандали, пропагандирайки идеята, че обувките не трябва да бъдат болезнени, за да са бляскави.

Тенденция

С хипита и звезди сред своите клиенти Birkenstock продаде 23.8 млн. чифта обувки през финансовата година до септември 2019 г., докато приходите им нараснаха с 11% до 721.5 млн. евро. Следователно продажбата на компанията, оценена на няколко милиарда евро, предполага, че за самата марка е платена огромна премия.

Пандемията, изглежда, също е побутнала компанията нагоре, тъй като тя отчете рекордни приходи през 2020 г., въпреки че голяма част от магазините за търговия на дребно бяха затворени по целия свят, докато правителствата се опитваха да спрат заразата с коронавирус. Флур Робертс, анализатор от Euromonitor International, смята, че Birkenstock са се възползвали от факта, че работата вкъщи е подтикнала хората да избират по-небрежно облекло. Тя твърди, че тази тенденция се очаква да продължи поне в краткосрочен и средносрочен план, тъй като модната индустрия "вече преминава през преходен период, в който спортните дрехи и неангажиращият подход към обличането стават все по-популярни" дори и преди пандемията.

Освен това компанията, в която работят 4300 души по целия свят, също ще се стреми да се утвърди на огромния азиатски пазар чрез новите си връзки с луксозната империя на Арно.

"Ще получим отличен достъп до пазара и контактите в Азия чрез новите съсобственици и ще можем да продължим растежа си с ускорени темпове", заяви изпълнителният директор на Birkenstock Оливер Райхерт пред бизнес седмичника Handelsblatt. Въпреки че насочва погледа си към чужбина, компанията, базирана в Линц на Рейн, Западна Германия, планира да запази печата "Произведено в Германия" върху подметките на сандалите си.

"Няма да има делокализиране на производството в Азия или на друго място", обеща Райхерт.

Производителят на удобните плоски сандали Birkenstock влезе в луксозната лига, след като компания, подкрепена от LVMH, собственикът на Louis Vuitton и Dior, и Бернар Арно, президентът на френската група, купиха емблематичната за Германия марка. Все още липсват подробности за цената на сделката, платена от акционерното дружество L Catterton и семейния холдингов фонд на френския милиардер Арно FinanciereAgache. Но анализатори определиха цената на сделката на около 4 млрд. евро, съобщава AFP.

"През следващите 250 години се нуждаем от партньори, споделящи същата стратегическа и дългосрочна визия като семейство Биркенсток", заявиха в изявление братята Кристиан и Алекс Биркенсток. Новите съсобственици "допринасят както с дълбоко разбиране на детайлите на производствения бизнес, свързани с качеството, така и с уважение към марки с дълго наследство като нашето", казват още двамата братя, които ще запазят дял в компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.