Десет микропивоварни се обединиха, за да подкрепят малки заведения и търговски обекти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Десет микропивоварни се обединиха, за да подкрепят малки заведения и търговски обекти

Асоциация на независимите пивовари в България

Десет микропивоварни се обединиха, за да подкрепят малки заведения и търговски обекти

Крафт бири с общото име I Am Amazing се продават само в специализирани барове и магазини

Мара Георгиева
5026 прочитания

Асоциация на независимите пивовари в България

© Асоциация на независимите пивовари в България


Десет конкуриращи се български микропивоварни се обединиха, за да представят свои специално разработени крафт (занаятчийски) бири, които ще се продават само в 23 специализирани барове и магазини в страната. Всяка от бирите носи надпис I Am Amazing. Целта на инициативата е да подкрепи малки обекти, пострадали сериозно заради ограниченията по време на пандемия. Само за шестте месеца на 2020 г. заведенията отчетоха между 50% и 60% спад на продадените количества бира, докато обемите, реализирани през магазинната мрежа, останаха почти на нивата за същия период на предходната година.

Участниците - със собствена производствена база

В инициативата се включват както най-младите микропивоварни - Cohones, Sofia Electric, Rocket Science, "Мелтум", Fabric, така и вече утвърдени производители като "Диво пиво", Rhombus, Black Pine, Metalhead и "Трима и двама".

"Условие за участие в кампанията е крафт бирите да са произведени в независима пивоварна със своя производствена база в страната. А изборът на барове и магазини, които ще подкрепим, е направен сред тези, които са специализирани в продажбите на занаятчийско пиво", коментира за "Капитал" Михаил Дурчев, председател на Асоциацията на независимите пивовари в България.

Предложенията - по авторски рецепти

Крафт бирите са специално изработени за кампанията I Am Amazing по авторски рецепти и в различни стилове. Изискването е тези бири да не се продават през собствените канали на пивоварните (онлайн магазини или барове), нито в търговски вериги, а само в избраните обекти (списъкът е на онлайн страницата на инициативата).

"Създадените бири са уникални и по-скъпи от обичайните, но ние имаме уговорка да ги предложим на по-достъпни цени, за да подкрепим магазините, заведенията и клиентите. Тези бири няма да влязат в производствената листа на пивоварните", уточни Михаил Дурчев.

Според наблюденията на асоциацията първата седмица от кампанията показва голям интерес и участниците в нея са доволни от продажбите. I Am Amazing ще продължи до края на месец май, като пивоварите тепърва ще обсъждат дали инициативата да е еднократна.

Един процент от пазара

Според данните за 2019 г. крафт бирата държи 1% от общите продажби на бира в страната, които достигат 5.4 млн. хектолитра (2% спад спрямо 2018 г.). "Това е добър скок, защото през 2018 г. делът на крафт бирата се движеше между 0.2-0.4% от пазара. Прогнозите са, че за 2020 г. процентът ще е по-висок в сравнение с 2019 г., но още нямаме информация", коментира за "Капитал" Михаил Дурчев.

Микропивоварните и заведенията с мощности за варене на крафт бира в страната са около двадесетина. В браншовата асоциация членуват 14 от тях.

Десет конкуриращи се български микропивоварни се обединиха, за да представят свои специално разработени крафт (занаятчийски) бири, които ще се продават само в 23 специализирани барове и магазини в страната. Всяка от бирите носи надпис I Am Amazing. Целта на инициативата е да подкрепи малки обекти, пострадали сериозно заради ограниченията по време на пандемия. Само за шестте месеца на 2020 г. заведенията отчетоха между 50% и 60% спад на продадените количества бира, докато обемите, реализирани през магазинната мрежа, останаха почти на нивата за същия период на предходната година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.