Coca-Cola пуска нов продукт - вода, обогатена с минерали

Aquarius Water+ навлиза в слабо познатата в страната категория на т.нар. функционални напитки

Coca-Cola предлага нов продукт на българския пазар - вода, обогатена с минерали с марката Aquarius Water+. Напитката се продава в два варианта - обогатена с цинк (с вкус на лимон) и с магнезий (с вкус на портокал). Тя е позиционирана в средния ценови клас и е с единична препоръчителна цена 1.19 лв. за бутилка от 400 мл.

На пазари с потенциал

Аquarius Water+ е в категорията на т. нар. функционални напитки, или напитки "с добавена стойност", съдържащи минерали и витамини, които едновременно хидратират, освежават, укрепват и добавят на организма полезни вещества.

"Аquarius Water+ е създадена в отговор на определени очаквания и нужди на нашите консуматори, затова я пускаме на пазарите, на които знаем, че интересът към функционалните напитки бележи значителен ръст през последните години", коментира за "Капитал" Ирина Михайлова, старши бранд мениджър "Негазирани напитки" в "Кока-Кола България".

През миналата година Аquarius Water+ беше представена в Германия, Великобритания, Испания, Нидерландия, Унгария, Швейцария, Словения, Хърватия и др., а отскоро се предлага и в Гърция и Сърбия. "Вече сме в процес на поетапно зареждане в страната, като дистрибуционната мрежа покрива малки и големи търговски обекти, бензиностанции и хипермаркети", обясни Ирина Михайлова.

С добавена стойност

Функционални напитки, които се предлагат в България, не са масови и все още не са добре познати. Сред предложенията за води с добавено съдържание са Vitamin Well+ - комбинация от електролити, аминокиселини и витамини (на цена около 3 лв. за 500 мл.), Qwell - с хидролизиран колаген (около 3 лв. за 500 мл.), DR WITT - с различни витамини (около 1.25 лв. за 0.75 мл.).

Изотонични (спортни) напитки се продават в специализирани магазини, аптеки, както и онлайн. В "Декатлон" например цената за такава напитка с марката Aptonia е 1.70 лв. за 500 мл., а в eBag вода с витамини и магнезий Oshee струва 1.79 лв. за 555 мл., а Oshee Recovery с витамини и електролити в кен - 1.19 лв.

"Категорията е нова за нашата индустрия и за нашия пазар. Това са напитки, които доставят не просто наслада и удоволствие, а носят допълнителни плюсове за организма. Те са създадени в отговор на глобалните тенденции за здравословни ползи и набавяне на ценни вещества чрез храните и напитките, които приемаме. Присъствието на нови продукти ще даде по-сериозен тласък на българските производители, но да видим как ще отговорят местните потребители", коментира за "Капитал" Жана Величкова, изпълнителен директор на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.

Около 30 млн. литра годишно

Агенцията за маркетингови изследвания Global Data разглежда спортните (изотоничните) напитки в една обща категория с енергийните и я оценява на около 30 млн. литра годишно, но с превес на енергийните. Това е далеч от пазара на бутилирана минерална, изворна и трапезна вода в страната, който е приблизително 700 млн. литра годишно.

"С развитието на потребителските нужди и предпочитания категорията на функционалните напитки расте през последните две години, макар и от ниска база. Предвид повишаващото се търсене очакваме да продължава да се развива с двуцифрени темпове през следващите 3-5 години. Очакваме тя тепърва да се развива с нови, различни и конкурентни продукти. Вярваме, че това ще промени пазара към по-добро", коментира за "Капитал" Ирина Михайлова.

По думите й пускането на Аquarius Water+ е стратегически важна стъпка за Coca-Cola. "Целта е не само да обогатим и развием портфолиото си от функционални напитки, но да сме водещи в развитието и разнообразието в тази категория в страната", обобщи Михайлова.

Още от Капитал