Локдаунът донесе двуцифрен ръст на бизнеса на Lego

Електронната търговия и иновациите носят успех на датската компания за играчки

Lego ще наеме няколкостотин служители, за да засили допълнително дигитализацията на бизнеса си през 2021 г.
Lego ще наеме няколкостотин служители, за да засили допълнително дигитализацията на бизнеса си през 2021 г.    ©  Reuters
Lego ще наеме няколкостотин служители, за да засили допълнително дигитализацията на бизнеса си през 2021 г.
Lego ще наеме няколкостотин служители, за да засили допълнително дигитализацията на бизнеса си през 2021 г.    ©  Reuters

Lego отбеляза двуцифрен ръст на приходите и продажбите миналата година, тъй като семействата, останали у дома заради коронавируса, са запълвали времето си със строене на модели заедно. Това обяви изпълнителният директор на датския производител на играчки Нилс Б. Кристиансен при представянето на резултатите. Годините на инвестиции в подобрена система за онлайн продажби са се изплатили точно навреме заради пандемията. Новите комплекти за сглобяване от пластмасови тухли, като например роботи, които могат да се програмират на смартфон, също са помогнали за ръста в продажбите.

"COVID ускори тенденциите, които вече бяха в движение. Повече хора пазаруваха онлайн", заяви Кристиансен. "Наблюдаваме повече семейства, които строят заедно у дома".

Точната формула

От години Lego търси формулата, която да съживи двуцифрения растеж, продължавал десетилетие, но приключил през 2017 г. Същата година семейната фирма "натисна" бутона за рестартиране, като привлече Кристиансен като главен изпълнителен директор.

Продажбите през миналата година са нараснали с 13% до 43.7 млрд. датски крони (6.98 млрд. долара), което над двоен ръст в сравнение с 6% през 2019 г. Оперативната печалба е нараснала с 19% до 12.9 млрд. крони, съобщава Reuters.

"През последните две години направихме мащабни инвестиции в инициативи, предназначени да подкрепят дългосрочния растеж", казва Кристиансен. "През 2020 г. започнахме да виждаме ползите от тях, особено в електронната търговия и иновациите на продуктите."

Lego ще наеме няколкостотин служители, за да засили допълнително дигитализацията на бизнеса си през 2021 г. Главният изпълнителен директор не дава информация колко са нараснали онлайн продажбите през миналата година, но казва, че броят на посетителите на Lego.com се е удвоил до над четвърт милиард за една година.

Конкурентният производител на играчки Mattel, който стои зад марката Barbie, през февруари отчете 2% годишен ръст на нетните продажби за 2020 г., докато Hasbro, производителят на Monopoly, отчете спад на нетните приходи с 8% за годината.

Кристиансен заяви, че пазарният дял на Lego в световен мащаб се е покачил с около 1 процентен пункт. Фирмата също така увеличи броя на физическите си магазини със 134, сред които 91 нови търговски обекта в Китай - най-големият й най-бързо растящ пазар. Компанията очаква да отвори 120 нови магазина през 2021 г., 80 от които в Китай.