Веригата "Т-маркет" е увеличила продажбите си през 2020 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Веригата "Т-маркет" е увеличила продажбите си през 2020 г.

Веригата има 89 обекта в 44 града в страната

Веригата "Т-маркет" е увеличила продажбите си през 2020 г.

Пандемията е удвоила приходите от онлайн търговия на собственика Maxima Grupe

3262 прочитания

Веригата има 89 обекта в 44 града в страната

© Георги Кожухаров


Веригата магазини "Т-маркет" е увеличила продажбите си през 2020 г. въпреки пандемията и общия спад в търговията на дребно. Бизнесът в България е отбелязал най-големия ръст на годишна база - 22.2%, от всички компании в групата, показва отчетът на собственика Maxima Grupe, която оперира през местното дружество "Максима България". Групата също подобрява резултатите си с близо 6% заради разширяването с нови обекти. Макар и с незначителен дял (под 1%) от целия бизнес на Maxima, интернет търговията отбелязва двоен ръст. През миналата година българската верига също пусна онлайн доставки.

Растеж в България

През 2020 г. "Т-маркет" е добавила шест нови магазина към веригата си, което е една от причините за двуцифрения ръст. Заедно с наскоро открития в Свиленград магазин, веригата вече има 89 обекта в 44 града в страната и над 2300 служители. Дори да се изключат новите магазини обаче, продажбите през миналата година пак са се увеличили, макар и с по-малко (5.6%). Така общите приходи са достигнали 182.8 млн. евро. Това се е случило въпреки лошата икономическа ситуация и свиването на пазара с 6.8%, посочва Maxima в отчета си.

Увеличение има и при печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), която достига 11.8 млн. евро спрямо 7.2 млн. евро през 2019 г. Основната причина за това са по-големите икономии от мащаб, както и ефективният контрол на разходите.

"Т-маркет" беше първата от веригите хранителни магазини в страната, която започна онлайн продажби. Това стана още по време на извънредното положение през април, когато услугата беше пусната в София и околностите, а по-късно през годината беше предложена и в Пловдив. При старта на онлайн продажбите от компанията коментираха, че работата по създаването на интернет магазина е започнала няколко месеца преди извънредното положение, но ситуацията с пандемията е ускорила процеса.

Групата

От Maxima Grupe определят миналата година като предизвикателна, особено в прибалтийските страни, където приходите от съществуващи магазини леко са намалели (с 0.8%). Полският пазар е останал силен, като групата е отбелязала ръст от 13.7% общо и от 4.9%, без да се включват новите обекти. Общите продажби на Maxima са нараснали с 5.8% до 4.2 млрд. евро. Резултатите през второто тримесечие са били засегнати от мерките срещу коронавируса и наложените ограничения, но през третото тримесечие са се възстановили и за цялата година групата отчита минимален ръст от съществуващи магазини (0.7%).

Най-силно представяне има при онлайн търговията, която е обединена под бранда Barbora и не включва България. През миналата година продажбите през интернет са нараснали повече от два пъти - от 14.9 млн. евро на 30.4 млн. евро. Най-развит е този канал в прибалтийските страни, където формира 3.4% от приходите през 2020 г.

Очаквано инвестициите през миналата година са били значително по-малко, отколкото през 2019 г., като са достигнали 88.9 млн. лв. (-32%). Въпреки това Maxima е разширила мрежата си с 93 нови магазина, повечето от които (73 обекта) са били в Полша. Към края на 2020 г. групата има 1323 магазина.

Веригата магазини "Т-маркет" е увеличила продажбите си през 2020 г. въпреки пандемията и общия спад в търговията на дребно. Бизнесът в България е отбелязал най-големия ръст на годишна база - 22.2%, от всички компании в групата, показва отчетът на собственика Maxima Grupe, която оперира през местното дружество "Максима България". Групата също подобрява резултатите си с близо 6% заради разширяването с нови обекти. Макар и с незначителен дял (под 1%) от целия бизнес на Maxima, интернет търговията отбелязва двоен ръст. През миналата година българската верига също пусна онлайн доставки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.