"Метрика" откри логистичен център за обслужване на онлайн поръчки

"Метрика" откри логистичен център за обслужване на онлайн поръчки

В него се експедират и обработват пратки за България, Гърция и Румъния

Мара Георгиева
6983 прочитания

"Метрика" откри в Божурище нов логистичен център, специализиран в обработката на стоки, които се поръчват онлайн. "Складовата база по същество е регионален хъб за обслужване на компании, които продават на три пазара в региона - България, Гърция и Румъния", съобщи на пресконференция Милена Рамчева, изпълнителен директор на компанията.

Фирмата, която е част от международната група на френския пощенски оператор La Poste, е специализирана в извършването на фулфилмънт услуги в областта на онлайн търговията. С други думи - българското дружество осигурява целия процес по обслужване на поръчките в един електронен магазин.

На 1900 квадратни метра площ

Складът се намира в индустриалната зона край Божурище, разположен е на 1900 кв. метра площ и в него "Метрика" вече е инвестирала над 100 хил. евро - за оборудване, автоматизация, работна среда. Заетите в компанията са около 50, но следващите няколко месеца ще се удвоят.

Новият логистичен център позволява съхранение на над 2000 палета и осигурява обслужване на над 7000 пратки на ден. Системата на работа осигурява комплексно обслужване на поръчките в един електронен магазин - от приемането до пакетирането плюс изготвяне на нужните документи и предаване към куриерска компания (по избор на клиента). "Метрика" предлага и допълнителни услуги като оглед и обработка на върнати пратки, сортиране и експедиране на пратки в България и в чужбина и др.

Защо външна фирма

По данни на Българска Е-комерс асоциация (БЕА) през последните 5 години годишният ръст на електронната търговия в страната е между 21% и 35%, а прогнозните данни за 2020 г. са за 9% увеличение. Фулфилмънт услугите улесняват онлайн търговците в процеса на обработването на поръчките и им предоставят възможност да съхраняват по-удобно продуктите си, когато не разполагат със собствен склад. По този начин фирмите със собствени онлайн магазини или продаващи в т.нар. маркетплейс платформи спестяват значителен разход за наем на склад и заплати за персонал. В същото време не изпитват стрес при сезонни спадове в продажбите или при традиционно силни периоди като Черен петък или в дните преди Коледа и Нова година.

"Целта на фулфилмънта е да бъде в помощ и на бизнеса, и на потребителите. Онлайн търговците получават съдействие в оперативните и логистичните процеси, спестяват си административна работа, за да имат достатъчно ресурс да се фокусират върху самия продукт и неговото маркетиране, получават ноу-хау. Наличието на достатъчно складови площи позволява на "Метрика" гъвкавост и възможност за ръст на бизнеса", коментира за "Капитал" Милена Рамчева.

Цената на фулфилмънт услуга зависи от няколко компонента, обясни за "Капитал" Милена Рамчева. На първо място от цената за съхранение на продуктите в склада (обемът на стоките), следват обработката на поръчките (броят артикули в една поръчка, окомплектоването) и консултантската дейност (следене на количествени доставки например).

Два пъти повече поръчки

Статистиката показва, че по време на пандемия от коронавирус много бизнеси са открили предимствата на онлайн продажбите. Това е увеличило клиентите на компанията, които са избрали да възложат на "Метрика" управлението на процесите по складиране на стока, приемане и обработване на поръчки, експедиция и работа с куриери, отчетност. В резултат - обработените от фирмата поръчки през 2020 са два пъти повече в сравнение с 2019 г., а само през първо тримесечие на тази година са обработени 50% от поръчките за цялата 2020 г.

"Има разлика в обслужването на бизнес клиенти (В2В) и на крайни клиенти, които са поръчали стоки по интернет. И в това се убедиха много от компаниите, които досега са се занимавали с производство например и в годината на пандемия са решили да продават и онлайн. Целта е да сме гъвкави, за да растем във всеки един момент, когато ще нарасне и броят на онлайн търговците, търсещи нашите услуги. Готови сме да наемем склад в съседство на сегашния, със същите размери", коментира Милена Рамчева.

Българското дружество

"Метрика" осигурява изнесени услуги за бизнеса - кол център, складиране и фулфилмънт обслужване, маркетинг, бизнес консултации. През 2015 г. румънската "Медияпост Хит Мейл" придоби мажоритарен дял в българската фирма. Общият оборот на двете компании за България и Румъния през миналата година надхвърля 36 млн. евро. Краен собственик на дружествата в двете държави е френската група La Poste (френските пощи), която за 2020 г. има над 31 млрд. евро оборот.

"Метрика" откри в Божурище нов логистичен център, специализиран в обработката на стоки, които се поръчват онлайн. "Складовата база по същество е регионален хъб за обслужване на компании, които продават на три пазара в региона - България, Гърция и Румъния", съобщи на пресконференция Милена Рамчева, изпълнителен директор на компанията.

Фирмата, която е част от международната група на френския пощенски оператор La Poste, е специализирана в извършването на фулфилмънт услуги в областта на онлайн търговията. С други думи - българското дружество осигурява целия процес по обслужване на поръчките в един електронен магазин.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал