Nike, роботи и "дишащи обувки" – бъдещето на маратонките

Над 1 млрд. чифта спортни обувки са продадени през 2020 г.

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Водещата новина на New York Post през февруари 2005 г. беше за вълнения около пускането в продажба на определен модел кецове на Nike. Почитателите на уникални модели обувки, онази част от обществото, за която лимитираните серии маратонки се очакват с повече нетърпение, отколкото Коледа, знаеха точно кой модел е предизвикал струпванията пред магазин за улична мода в източната част на Ню Йорк. Но за обикновените нюйоркчани идеята хората да се редят на опашка с дни, за да получат един от 150 чифта обувки на Nike с мъничко гълъбче, бродирано на петата, беше абсурдна.

Днес обувката, предизвикала вълненията от 2005 г., е достигнала цена от близо 25 хил. паунда в сайтовете за препродажба. Тя, заедно с други култови дизайни на кецове, се появи в очарователна нова изложба в лондонския Музей на дизайна. Изложбата, озаглавена "Кецове без кутия: От студиото към улицата", проследява трансформацията на функционалната спортна обувка в културен феномен. Повече от 1 млрд. чифта маратонки бяха продадени през 2020 г. и пазарът на редки кецове се разраства: през април чифт обувки на Nike, носени от Кание Уест, се продадоха за 1.8 млн. долара на търг, утроявайки предишния рекорд за цена на маратонки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар