Nike, роботи и "дишащи обувки" – бъдещето на маратонките
Над 1 млрд. чифта спортни обувки са продадени през 2020 г.


Надежда Кашилска

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Водещата новина на New York Post през февруари 2005 г. беше за вълнения около пускането в продажба на определен модел кецове на Nike. Почитателите на уникални модели обувки, онази част от обществото, за която лимитираните серии маратонки се очакват с повече нетърпение, отколкото Коледа, знаеха точно кой модел е предизвикал струпванията пред магазин за улична мода в източната част на Ню Йорк. Но за обикновените нюйоркчани идеята хората да се редят на опашка с дни, за да получат един от 150 чифта обувки на Nike с мъничко гълъбче, бродирано на петата, беше абсурдна.
Днес обувката, предизвикала вълненията от 2005 г., е достигнала цена от близо 25 хил. паунда в сайтовете за препродажба. Тя, заедно с други култови дизайни на кецове, се появи в очарователна нова изложба в лондонския Музей на дизайна. Изложбата, озаглавена "Кецове без кутия: От студиото към улицата", проследява трансформацията на функционалната спортна обувка в културен феномен. Повече от 1 млрд. чифта маратонки бяха продадени през 2020 г. и пазарът на редки кецове се разраства: през април чифт обувки на Nike, носени от Кание Уест, се продадоха за 1.8 млн. долара на търг, утроявайки предишния рекорд за цена на маратонки.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.