Новият брой: Накъде след вота
Close

Alibaba срещу Tencent: битката за доставките в електронна търговия в Китай

Що се отнася до логистиката, китайските технологични гиганти поемат по различни пътища

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През 2019 г. Ричард Лю заяви пред куриери, работещи за JD.com, че основаният от него китайски гигант за електронна търговия ще отмени основното им заплащане след загуба от 2.8 млрд. юана (438 млн. долара) през предходната година, 12-ата поредна година на червено за компанията. Куриерите щяха да получават само комисиона за доставките. Ако компанията не намали разходите си, предупреждаваше Лю, ще фалира след две години.

Далеч от колапса, две години по-късно JD Logistics, подразделението за доставки на JD.com, жъне успехи благодарение на бума в китайската електронна търговия. Приходите на компанията майка са скочили с 39% на годишна база през първото тримесечие до 203 млрд. юана. На 26 май Pinduoduo, нов конкурент, който също предлага на клиентите доставка от куриери на JD Logistics, отчете тримесечни продажби от 22 млрд. юана, 239% ръст на годишна база.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар