Alibaba срещу Tencent: битката за доставките в електронна търговия в Китай

Що се отнася до логистиката, китайските технологични гиганти поемат по различни пътища

През 2019 г. Ричард Лю заяви пред куриери, работещи за JD.com, че основаният от него китайски гигант за електронна търговия ще отмени основното им заплащане след загуба от 2.8 млрд. юана (438 млн. долара) през предходната година, 12-ата поредна година на червено за компанията. Куриерите щяха да получават само комисиона за доставките. Ако компанията не намали разходите си, предупреждаваше Лю, ще фалира след две години.

Далеч от колапса, две години по-късно JD Logistics, подразделението за доставки на JD.com, жъне успехи благодарение на бума в китайската електронна търговия. Приходите на компанията майка са скочили с 39% на годишна база през първото тримесечие до 203 млрд. юана. На 26 май Pinduoduo, нов конкурент, който също предлага на клиентите доставка от куриери на JD Logistics, отчете тримесечни продажби от 22 млрд. юана, 239% ръст на годишна база.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал